Kardiologicznie

1. Data: 2004-05-29 17:19:25

Temat: Kardiologicznie
Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Badanie EKG za każdym razem wypada kiepsko - wygląda na stan
przedzawałowy. Ale inne badania (scyntygrafia serca, Holter, próba
wysiłkowa, badania krwi - cholesterole, trójglicerydy) są jak
najbardziej w normie. Czy jest możliwe, żeby ktoś miał ot po prostu
takie kiepskie EKG, które jednak nie jest oznaką żadnej choroby? Czy
EKG, kt. wygląda jak przy stanie przedzawałowym może mieć jakieś
inne przyczyny niż właśnie stan przedzawałowy?

Renata

i 20 długości geograficznej wschodniej
wylosowałem Polskę

2. Data: 2004-05-29 21:46:45

Temat: Re: Kardiologicznie
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 29 May 2004, Renata [iso-8859-2] Gołębiowska wrote:

> EKG, kt. wygląda jak przy stanie przedzawałowym może mieć jakieś
> inne przyczyny niż właśnie stan przedzawałowy?

tak, ale powinien to zinterpretowac kardiolog. Istnieje mozliwosc
kiedy badanie ekg nasladuje pewne cechy zawalu lub choroby
wiencowej chociaz nie jest to choroba wiencowa tylko inny
stan patologiczny lub nawet wariant normy.
Jesli wyklucza sie chorobe niedokrwienna jako przyczyne
odchylen w krzywej ekg wymaga to odpowiedniej interpretacji
i znalezienia powodu dlaczego tak sie staje (WPW, zespol
wczesnej repolaryzacji jako wariant normy, arytmogenna dysplazja prawej
komory,
wplyw aktywnosci hormonalnej u kobiet, przetrwale ekg dzieciece,
przerost przegrody miedzykomorowej lub sciany komory,
stan po zapaleniu miesnia sercowego, wplyw lekow w tym
takze psychiatrycznych, zespol wydluzonego QT itp)

P.
--
Piotr Kasztelowicz <P...@r...am.torun.pl>
http://renata.am.torun.pl

3. Data: 2004-05-30 00:11:54

Od: "Casper" <r...@k...spamerom.k.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Renata Gołębiowska"
> [...]
> EKG, kt. wygląda jak przy stanie przedzawałowym może mieć jakieś
> inne przyczyny niż właśnie stan przedzawałowy?

Ja mam tak samo. Kardiologowie zinterpretowali to jako zespol wczesnej
repolaryzacji. Kazde EKG wygladalo zupelnie inaczej, lekarz pierwszego
kontaktu byla przerazona, choc ja czulem sie calkowicie dobrze...

4. Data: 2004-05-30 07:18:19

Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <P...@r...am.torun
.pl>,
Piotr Kasztelowicz wrote:
> On Sat, 29 May 2004, Renata [iso-8859-2] Gołębiowska wrote:

Dziękuję za odpowiedź.

> tak, ale powinien to zinterpretowac kardiolog.

Kardiologów było dwóch różnych, niezależnych. Powiedzieli mniej więcej
to samo, ale chodzi o zdrowie, no i o poważną chorobę i b. przydatny
organ, a z tym EKG naprawdę jest coś nie tak, więc szukam jeszcze
jakiś opinii.

> [...]
> odchylen w krzywej ekg wymaga to odpowiedniej interpretacji
> i znalezienia powodu dlaczego tak sie staje (WPW,

Możesz rozpisać co znaczy to WPW, to poszukam sobie w sieci lub w
książkach?

> [...]
> stan po zapaleniu miesnia sercowego, wplyw lekow w tym
> takze psychiatrycznych, zespol wydluzonego QT itp)

A QT?

Jakie badanie są jeszcze potrzebne, żeby wykluczyć/zdiagnozować w/w
choroby. Było robione:
echo serca, scyntygrafia, próba wysiłkowa, Holter, badania krwi (ale
nie wiem dokładnie co), gastroskopia (bo pacjentka skarży się na bóle
w okolicach mostka, klatki), przy okazji Helicobacter - wszystkie
badania, poza tym nieszczęsnym EKG są w normie.

5. Data: 2004-05-30 07:42:36

Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <c9bal7$23l2$1@News.K.PL>, Casper wrote:

> Ja mam tak samo. Kardiologowie zinterpretowali to jako zespol wczesnej
> repolaryzacji.

I czymś to grozi? Leczy się to?

6. Data: 2004-05-30 07:51:12

Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <P...@r...am.torun
.pl>,
Piotr Kasztelowicz wrote:

> [...]
> stan po zapaleniu miesnia sercowego, wplyw lekow w tym
> takze psychiatrycznych, zespol wydluzonego QT itp)

Jako, że nic się na tym nie znam, zaczęłam szukać info w sieci, ale
albo niewiele jest, albo jest tak napisane, że niewiele rozumiem,
to może jeszcze zapytam w ten sposób: które z w/w rzeczy są
niebezpieczne dla zdrowia i które się leczy lub należy pilnie
obserwować.

7. Data: 2004-05-30 08:01:52

Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <s...@1...acn.waw
.pl>,
Renata Gołębiowska wrote:

> [...]
> w okolicach mostka, klatki), przy okazji Helicobacter - wszystkie
> badania, poza tym nieszczęsnym EKG są w normie.

A, i jeszcze ciśnienie, jest w normie lub raczej niskie, jeśli
weźmie się pod uwagę wiek pacjentki (57lat).

8. Data: 2004-05-30 21:20:54

Od: "Casper" <r...@k...spamerom.k.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Renata Gołębiowska"
> I czymś to grozi?