Kargule - jak sie to cholerstwo nazywa ?

1. Data: 2002-12-16 02:26:47

Temat: Kargule - jak sie to cholerstwo nazywa ?
Od: "Andy Niemczuk" <l...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

Hi !!

Pomozcie !!!
Szukam od dluzszego czasu nazwy ryby, która popularnie nazywa sie
"kargulena". Szukam nazwy lacinskiej, albo jak toto sie po niemiecku nazywa.

Andy

1. Data: 2002-12-16 03:32:04

Temat: Re: Kargule - jak sie to cholerstwo nazywa ?
Od: "Iris" <i...@f...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Andy Niemczuk <l...@w...de> napisał(a):
> Pomozcie !!!
> Szukam od dluzszego czasu nazwy ryby, która popularnie nazywa
> sie "kargulena". Szukam nazwy lacinskiej, albo jak toto sie po
> niemiecku nazywa.

Na rybolowstwie sie wprawdzie nie znam, lacinie jedynie
starozytnej, ale AFAIK Kargulena jest tlumaczona na angielski
jako Kerguelen i identycznie Kerguelen po niemiecku :)
Kargulena(Kerguelen) to wyspa na Oceanie Indyjskim, wokol ktorej
znajduje sie jedno z najwiekszych swiatowych lowisk rybackich...
i te rybki ponoc tam sobie plywaja:)
Pozdrawiam
Iris

1. Data: 2002-12-16 04:12:34

Od: "Iris" <i...@f...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Iris <i...@f...tlen.pl> napisał(a):

> Na rybolowstwie sie wprawdzie nie znam, lacinie jedynie
> starozytnej, ale AFAIK Kargulena jest tlumaczona na angielski
> jako Kerguelen i identycznie Kerguelen po niemiecku :)
> Iris

Zasugerowalam sie pytaniem...przepraszam. Oczywiscie poprawna
polska nazwa to kergulena.
Ale w miedzyczasie odnalazlam nazwe lacinska tej ryby, wiec -mam
nadzieje- ze bedziesz zadowolony:)
Kergulena = Chamsocephalus gunnari

Iris

P.S.: mam pytanie do znawcow kuchni swiatowej - czy kapuste
kerguelenska, ktora zapobiega szkorbutowi, zjada sie na surowo,
czy tez mozna ja gotowac, dusic, etc.?

1. Data: 2002-12-16 08:52:06

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> kerguelenska, ktora zapobiega szkorbutowi, zjada sie na surowo,
> czy tez mozna ja gotowac, dusic, etc.?

Jeżeli ma zapobiegać szkorbutowi to jedynie na surowo - witamina C
(jej brak daje w efekcie szkorbut) ulega rozkładowi przy gotowaniu.

Pozdrawiam
Qwax

1. Data: 2002-12-17 06:35:29

Od: "Andy Niemczuk" <l...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Szukam od dluzszego czasu nazwy ryby, która popularnie nazywa sie
> "kargulena". Szukam nazwy lacinskiej, albo jak toto sie po niemiecku

Wielkie dzieki wszystkim !!

Andy

mrozenie drobiu z rusztu
Kwas za...?