Katastrofa - przyczyny

1. Data: 2010-04-12 08:01:15

Temat: Katastrofa - przyczyny
Od: "Druch" <e...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Jezeli katastrofa nastapila podczas 4 podejscia do ladowania to malo
prawdopodobne
ze nastapil sabotaz.
Przeciez potencjalni zamachowcy nie byliby jasnowidzami,
musieliby dzialac od razu czyli podczas 1 lub 2 podejscia.

Chyba ze informacja o czterech podejsciach jest z gruntu falszywa.
To by wiele zmienilo.
-----
Tym bardziej ze juz w tzw.niezaleznych i obiektywnych mediach pojawiaja
sie dziwne informacje.
np. wczoraj w tytule "Pilocie nie wykonawali polecen wieży kontrolnej",
a pozniej z tekstu wynika ze nie polecen ale _zalecen_ a nie polecen,
gdyz to pilot decyduje o ladowaniu a nie wieza.

Druch

2. Data: 2010-04-12 08:23:42

Temat: Re: Katastrofa - przyczyny
Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Druch wrote:

> [...]
> a pozniej z tekstu wynika ze nie polecen ale _zalecen_ a nie polecen,
> gdyz to pilot decyduje o ladowaniu a nie wieza.

Ja już pisałem w innym wątku. Paradoksalnie w nadchodzących dniach
byłbym szczególnie ostrożny i sceptyczny w sprawie jakichkolwiek
informacji dotyczących przyczyn, bo zrobił się wysyp "ekspertów",
docentów, pułkowników, instruktorów, profesorów, pilotów, z których
każdy jest przekonany że jest pewien i że to jest niemożliwe, a to tak,
a wie, bo...

O ile jeszcze w sobote była jazda "tylko" z logiką, to teraz zaczęła się
dodatkowo jazda z prawami fizyki...

Stalker

3. Data: 2010-04-12 08:26:52

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Druch" napisał:

> Jezeli katastrofa nastapila podczas 4 podejscia do ladowania

Poczytaj coś, a nie błądź jak dziecko w smoleńskiej mgle trzeci dzień.

--
Pozdrawiam - Aicha

4. Data: 2010-04-12 08:42:30

Od: "Druch" <e...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Stalker" <t...@i...pl> wrote in message

> [...]
> pułkowników, instruktorów, profesorów, pilotów, z których każdy jest
> przekonany że jest pewien i że to jest niemożliwe, a to tak, a wie, bo...

To prawda.

-----
Jeszcze:
Z tego co podal Panslavista w watku DUCHOM.
Test tam informacja od jakiegos eksperta.

Ladowanie wyglada w ten sposob ze samolot jest na tzw. "sciezce ladowania".
Jesli zbacza z tej sciezki - wieza sledzac samolot radarem (?), podaje mu
korekte kursu.

Jesli polski samolot zboczyl ze sciezki to znaczy ze albo wieza nie podawala
informacji,
albo pilot nie sluchal komunikatow.

Wczoraj byla rosyjska wersja. Byla taka (mowili w TV na Polsacie),
ze wieza chciala wymieniac sie danymi z samolotem,
ale pilot nie odpowiadal na sugestie.
I nie chodzi o sugestie zmiany lotniska (jak wszedzie podawano),
ale chodzilo o konkretne naprawadzanie na "sciezce".

Podaje aktualna wersje, potem zaobaczymy czy to byla prawda czy nie.
Warto sledzic informacje bo wiele z nich okaze sie falszywimy,
mam nadzieje ze jednak jak najmniej
Notuje informacje z mediow zeby miec pozniej obraz informacji oraz
dezinformacji medialnej.

Zalobnie,
Druch

5. Data: 2010-04-12 08:55:17

Od: zażółcony <z...@m...on.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Druch" <e...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
> a pozniej z tekstu wynika ze nie polecen ale _zalecen_ a nie polecen,
> gdyz to pilot decyduje o ladowaniu a nie wieza.

.. dlatego rozsądnie jest zostawić ocenę najnowszych danych technicznych
związanych z katastrofą 'na później' - aż sięustabilizują FAKTY.
Tymczasem możemy, jeśli już, oceniać fakty przeszłe - a stabilne.
Np. poproszę, jeśli można, o jakiś komentarz do (agresywnego) pisma
sformułowanego przez ś.p. posła Gosiewskiego:
http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/4D0917D9
... w szczególności do punktu 3.

Możemy też próbować oceniać działania Sikorskiego i Wnuka a dotyczące
manipulacji przy przetargach na nowe samoloty:
- linka nie mogę znaleźć, był podany w innym wątku.

6. Data: 2010-04-12 08:55:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 12 Apr 2010 10:42:30 +0200, Druch napisał(a):

> [...]
> mam nadzieje ze jednak jak najmniej
> Notuje informacje z mediow zeby miec pozniej obraz informacji oraz

Co do językowych perturbacji, o których się wspomina: piloci przechodzili
szkolenia w Rosji, pracując na rosyjskim sprzęcie. Ich podstawową
umiejętnością w pracy na tym sprzęcie jest rozumienie rosyjskich komend,
jak u informatyków - komend angielskich, nawet bez ew. komunikatywnej
znajomości języka. Jęsyk rosyjski jest jednym z języków wykładowych
technicznych na naszych uczelniach wojskowych, a piloci ci byli pilotami
wojskowymi. Więc nie ma co mówić, że wieża powinna po angielsku itp. Jeśli
były komendy/liczby po rosyjsku (jesli!), to powinny być rozumiane.

7. Data: 2010-04-12 09:26:18

Od: "Druch" <e...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Ender" <e...@n...net> wrote in message

> dziś faktycznie jest już oficjalnie tylko 1.

Jedno podejscie bylo??? Jakis link?

Bo jesli rzeczywscie jedno to pod znakiem zapytania staje
cala rosyjska rzetelnosc informacyjna.

Ciekawe czy bedzie dostep do zapisu rozmow pilotów
z czarnej skrzynki?
Cz moze
"niestety, polskije druzja, nagrania w skrzynce ulegly calkowitemu
zniszczeniu"

Druch

8. Data: 2010-04-12 09:33:02

Od: "Druch" <e...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Druch" <e...@n...com> wrote in message

ewentualne nagranie z czarnej skrzynki pokaze jak
wygladala rzeczywista rozmowa wiezy z pilotem.
Czekam na to.

Druch

9. Data: 2010-04-12 09:50:01

Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

http://www.altair.com.pl/cz-art-2004

10. Data: 2010-04-12 10:23:02

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> a pozniej z tekstu wynika ze nie polecen ale _zalecen_ a nie polecen,
> gdyz to pilot decyduje o ladowaniu a nie wieza.

Brawo - odkryles spisek: raz dziennikarz powiedzial polecen, innym razem
zalecen. Cos w tym musi byc!

Re: Mitologizowanie tej tragedii jest bardzo niebezpieczne
Czy to koniec AROGANCJI w randze filaru polityki?
Re: Czy to koniec AROGANCJI w randze filaru polityki?