Kawa

1. Data: 2006-04-28 20:33:40

Temat: Kawa
Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak zaparzacie kawę? Taka naprędce robioną.
Jaka wam najbardziej smakuje?
Okazalo się pare dni temu, iz mój polowy sposób parzenia kawy zrobił
furorę. [Miałem wrażenie, ze jest znany wszem i wobec.]
W zasadzie cukru nie używam ale w tym przypadku jest konieczny.
Minimum 1 [łyzeczke] cukru zalewamy wrzatkiem w kubeczku i na to sypiemy
2 i 1/2 czubatych łyzeczek kawy.
Przykrywamy spodeczkiem i czekamy ok. 3-5 min.
Jak kawa opadnie na dno to oznacza, że jest gotowa do spożycia, jak
jeszcze coś pływa u góry to delikatnie trącamy łyzeczką, na wierzchu
powinna być piekna pianka.
pozdr. Jerzy

2. Data: 2006-04-28 22:13:46

Temat: Re: Kawa
Od: Waldemar <w...@i...de> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak schrieb:
> Jak zaparzacie kawę? Taka naprędce robioną.
naciskam guzik "on" na ekspresie, czekam 15-20 sekund, podstawiam
filiżankę, naciskam guzik "1 filiżanka" i kawa cieknie. Piję.

> Jaka wam najbardziej smakuje?
właśnie taką lub to samo z mlekiem podgrzanym w mikrofalówce i
spienionym, czyli latte macchiato.

Waldek

3. Data: 2006-04-29 01:57:17

Od: "salmatis" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Waldemar" <w...@i...de> wrote in message
> naciskam guzik "on" na ekspresie, czekam 15-20 sekund, podstawiam
> filiżankę, naciskam guzik "1 filiżanka" i kawa cieknie. Piję.

Nie, nie... najlepsze jest napredce robione cappuccino z torebki, pieknie
sie pieni ;)
salmatis

4. Data: 2006-04-30 15:52:26

Od: "kasia maruda" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "salmatis" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> "Waldemar" <w...@i...de> wrote in message
> >

> Nie, nie... najlepsze jest napredce robione cappuccino z torebki, pieknie
> sie pieni ;)
> salmatis

Jakobsik trzymany w bardzo szczelnym pojemniku, ulubiona filiżanka,
podgrzane mleko.
No i przed mlekiem fusy muszą definitywnie skapitulowac i opaść na saaaamo
dno.

pzdr

5. Data: 2006-05-02 11:09:19

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
> Jak zaparzacie kawę? Taka naprędce robioną.
> Jaka wam najbardziej smakuje?

Błyskawiczna kawa śniadaniowa:

2 łyżeczki kawy, 2 łyżeczki cukru, do wyciskacza, zalać wrzątkiem. Po 2 -5
minutach odciskąć fusy tłoczkiem na dno, przelać do kubka, dodać mleka.

Do smaku do parzenia czesto dodaję przypraw korzennych.

DJD

6. Data: 2006-05-02 11:30:41

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> minutach odciskąć fusy tłoczkiem na dno, przelać do kubka, dodać mleka.
>
> Do smaku do parzenia czesto dodaję przypraw korzennych.

Np. Aroma, czy Krönüng - 2 łyżeczki kawy mielonej, 2 łyżeczki cukru, cukier
wsypać do kawy, utrzeć paroma ruchami łyżeczki z kawą i zalać wrzącą wodą
lub mlekiem na 1cm od góry, zamieszać parę razy, gdy naciągnie wyjąć
łyżeczkę i zalać do wierzchu szklanki zimną wodą lub zimnym mlekiem, fusy
opadną i szybciej można zabrać się do sycenia się napojem. Kto lubi może
zamiast dolewki nałożyć piany ze śmietany lub ubitego białka. Nie odsączam
fusów, kawa naciąga jeszcze podczas picia...

7. Data: 2006-05-02 13:41:40

Od: "JaMyszka" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak napisał:
> Jak zaparzacie kawę? Taka naprędce robioną.
> Jaka wam najbardziej smakuje? [...]

Od lat pijam dwie (a tak z rana lubię wlać w siebie trochę więcej
płynu;p) - moją i amerykańską;*-)
Moja: - przed wsypaniem zmielonaj kawy do kubka, wcześniej zalewam go
wrzątkiem. Chwila, co by się nagrzał i szybko wsypuję porcję,
zalewam wrzątkiem, wsypuję cukier i po chwili mieszam łyżeczką z
tworzywa (coby nie obniżać zbytnio temperatury metalową łyżeczką)
;)
Nooo... nawet ci co pijają rozpuszczalną, tą moją, ze smakiem
wypijają:)
A amerykańska: - to do pozostałych fusów po wypitej kawie, dolewam
znowu wody z czajnika;p

--
Pozdrawiam :)
JM

8. Data: 2006-05-03 05:56:31

Od: " JaMyszka" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

JaMyszka wprowadzm korektę do swojego postu:
> [...]
> zalewam wrzątkiem, wsypuję cukier i po chwili mieszam łyżeczką z
> tworzywa (coby nie obniżać zbytnio temperatury metalową łyżeczką [...]

Upsss...
Winno być:
Moja: - przed wsypaniem zmielonaj kawy do kubka, wcześniej zalewam go
wrzątkiem. Chwila, co by się nagrzał. Wylewam i szybko wsypuję porcję
kawy, zalewam wrzątkiem, wsypuję cukier i po chwili mieszam łyżeczką

9. Data: 2006-05-03 06:29:16

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

" JaMyszka" <j...@g...pl> wrote in message
> [...]
> kawy, zalewam wrzątkiem, wsypuję cukier i po chwili mieszam łyżeczką
> z tworzywa (coby nie obniżać zbytnio temperatury metalową łyżeczką.

Witam!

Dobrze jest po wlaniu wrzątku i zamieszaniu wyjąć łyżeczkę i nakryć szklankę
(filiżankę) spodeczkiem, aromat jest później intensywniejszy. Inna sprawa
pijam słodką kawę popijając czystą zimną wodą (taką z filtra RO), za każdym
razem mam "pierwszy łyk"...

10. Data: 2006-05-03 07:02:23

Od: "JaMyszka" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał:
> [...]
> Witam!

I ja witam świątecznie ;))

> Dobrze jest po wlaniu wrzątku i zamieszaniu wyjąć łyżeczkę i nakryć szklankę
> (filiżankę) spodeczkiem, aromat jest później intensywniejszy. Inna sprawa

Czasami tak robię, ale najczęściej kubek w rękę i.. do kompa;p

> pijam słodką kawę popijając czystą zimną wodą (taką z filtra RO), za każdym
> razem mam "pierwszy łyk"...

No właśnie - "słodką"!
Kiedyś (czasy mocno historyczne) wyczytałam, że cukier jest
katalizatorem wydzielania się wit B z kawy.
Współcześnie próbowałam znaleźć potwierdzenie tej informacji...
i ni hu hu...;]
Wiesz coś na ten temat?
A z tym "pierwszym łykiem" to niezły wynalazek;p

--
Pozdrawiam :)
JM
http://www.bykom-stop.avx.pl/index.html ; http://ortografia.pl/
Bezpieczny wolontariat: http://www.fah.pooh.priv.pl/

OT - No to żegnam :)
uroczyste spotkanie - co podać żeby zabłysnąć
Panie Posterunkowy Kawon
II surówka wiosenna
Chleb z automatu