Kawa grubo mielona

1. Data: 2003-11-14 12:17:56

Temat: Kawa grubo mielona
Od: "KasiaA" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Czy kawa sprzedawana w naszych sklepach jest kawą drobno czy grubo mieloną?
W końcu nauczyłam się posługiwac spieniaczem do mleka i mleko mi sie ubija
jak należy, teraz przyszła ochota na parzenie kawy bez fusów. Wynalazłam w
necie kafeterie, w instrukcji jej podaja żeby uzywać tylko kawy grubo
mielonej.

A czy ktoś używa takich kafeterii i mogłby się podzielić spostrzeżeniami czy
warto?
http://www.fide.pl/bodum/1543/196/
http://www.ikea.pl/IKEA2002/prod.xml?productId=0138&
subCategoryId=0201

Kasia

1. Data: 2003-11-14 12:43:27

Temat: Re: Kawa grubo mielona
Od: "@(alenospamikmam).poczta.onet.pl" <""zgosiula\"@(alenospamikmam).poczta.onet.pl"> szukaj wiadomości tego autora

KasiaA wrote:
> Witam,
> Czy kawa sprzedawana w naszych sklepach jest kawą drobno czy grubo mieloną?

Różna. Trzeba czytać to co jest napisane na opakowaniu ;-). Ja osobiście
do parzenia w takim ustrojstwie używam lavazzy. Ewentualnie kupuję kawę
na wagę i wtedy proszę o odpowiednie zmielenie.

> W końcu nauczyłam się posługiwac spieniaczem do mleka i mleko mi sie ubija
> jak należy, teraz przyszła ochota na parzenie kawy bez fusów.

A próbowałaś ubijać kiedyś mleko skondensowane? Pychota :-).

> A czy ktoś używa takich kafeterii i mogłby się podzielić spostrzeżeniami czy
> warto?
> http://www.fide.pl/bodum/1543/196/

Podobne do mojego: http://www.fide.pl/bodum/1792/196/. IMO warto -
ładnie się zaparza, leci bez fusów i dość długo trzyma ciepło :-). Myje
się też prosto. Używam tego już bodaj... 4 lata. Albo może i 5.

--
Gosia

1. Data: 2003-11-14 12:47:24

Temat: [OT] Re: Kawa grubo mielona
Od: zGosiula <z...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

alenospamikmam wrote: [ciach]

Sorki za durnego nicka ;-) Już się poprawiam :-)

--
Gosia

1. Data: 2003-11-14 12:59:02

Od: "KasiaA" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

@(alenospamikmam).poczta.onet.pl <zgosiula\@(alenospamikmam).poczta.onet.pl>
napisał(a):

> Różna. Trzeba czytać to co jest napisane na opakowaniu ;-). Ja osobiście
> do parzenia w takim ustrojstwie używam lavazzy.

Ja pijam Davidoff - czarną. Szczerze mówiąc nigdy nie czytałam opakowań z
kawy, w każdym razie nie zwracałam uwagi czy jest informacja o rodzaju
zmielenia. O nie, czasami widziałam, że kawa jest drobno mielona. Czyli jak
nic nie jest napisane to jest ona zmielona grubo?

> A próbowałaś ubijać kiedyś mleko skondensowane? Pychota :-).

Ubijałam zwykłe mleko. A mleko skondensowane musi być zimne?

> Podobne do mojego: http://www.fide.pl/bodum/1792/196/.

Ten też mi się podoba. A jakiej pojemności warto kupić? Litrowy, taki jest z
Ikei wydaje mi się zbyt duży.

Kasia

1. Data: 2003-11-14 17:56:11

Od: zGosiula <z...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

KasiaA wrote:
> Czyli jak
> nic nie jest napisane to jest ona zmielona grubo?

Pytasz teoretycznie czy takiej informacji na kawie nie znalazłaś? Często
na opakowaniu jest napisane jaki się zaleca sposób jej parzenia.

> Ubijałam zwykłe mleko. A mleko skondensowane musi być zimne?

Robię tak samo jak ze zwykłego - czyli podgrzewam.

> Ten też mi się podoba. A jakiej pojemności warto kupić? Litrowy, taki jest z
> Ikei wydaje mi się zbyt duży.

Zależy na ile osób zazwyczaj zamierzasz parzyć kawę. U nas ten litrowy
spełnia zadanie - jak jesteśmy sami to parzę połowę objętości, a przy
gościach to zazwyczaj jeden dzbanek na pierwszy raz i drugi na dolewki ;-).

--
Gosia

[Pilne] Co jest w "kupnym" makaronie?
Re: czy ktos juz zaczal "pierniczyc"??? :)
gdzie kupic wyszukane ziola, korzenie
Re: Pytanie o mleczko kokosowe.
sosik do drobiu