kawa po irlandzku, pomocy!!!

1. Data: 2001-12-08 09:12:45

Temat: kawa po irlandzku, pomocy!!!
Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chcialam zrobic kawe po irlandzu ale niestety mam problem z tym zeby wlewana
smietana utzrymala sie na wierzchu, opada na dno i miesza sie z calym napojem.
Moze ktos wie jaki rodzaj smietany powinnam uzyc zeby pozbyc sie tego efektu.
Bita smietana odpada, bo podobno prawdziwa kawa po irlandzku jest ze zwyklej
smietany, tylko cala sztuka polega na odpowiednim doborze rodzaju smietany i
umiejetnym jej wlaniu do kieliszka (to juz opanowalam)
Prosze o pomoc!!!

1. Data: 2001-12-08 18:30:21

Temat: Kawosze wszystkich krajow laczcie sie
Od: "Smorfia" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hejka!
Tez bym chciala to wiedziec. Dolaczam sie do apelu. W ramach ulatwiania
sobie zycia dodaje do kawy irish cream typu Bailays. Wychodzi niezupelnie to
samo, ale akcenty irlandkie w kawie wystepuja.
Dzis bylam w Cafe Brama na Ordynackiej i bardzo chcialam zamowic French
Coffee - podobno z likierem pomaranczowym. Niestety likier sie skonczyl i
zaproponowano mi kawe po irlandzku, bo akurat mieli lyskacza. Nie udalo mi
sie jednak podpatrzec ich machinacji ze smietana:)
Ja ostatnio serwuje sobie kawe z miodem i z cynamonem, ktora w jednej z
kafejek ochrzczono "Elektra". Jezeli chodzi zas o kawy z alkoholami, to
zawsze mozna dodac np. amaretto i juz mamy cafe italiana:)

--
Pozdrowiam,
Smorfia

1. Data: 2001-12-08 18:56:38

Temat: Odp: Kawosze wszystkich krajow laczcie sie
Od: "Ramzes" <w...@w...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

[ ciach ]
> [...]
> kafejek ochrzczono "Elektra". Jezeli chodzi zas o kawy z alkoholami, to
> zawsze mozna dodac np. amaretto i juz mamy cafe italiana:)

Nie wiem czy robię zgodnie z przepisem ale wychodzi i smakuje.
Kawę biorę taką normalną rozpuszczalną.
Do naczyńka wlewam whisky. Dość słusznie(lubię mocną), uzupełniam kawą do
3/4 pojemności. A śmietanę wcześniej ubijam mikserem ręcznym taką zwykła
kremówkę. ja ubijam bez cukru, ale można z cukrem pudrem, nakładam na kawę i
już. Oczywiście połączy się z kawą, jak to rozbełtasz w szklance, ale
wcześniej jest ładnie na wierzchu. W hotelu Forum kelner wyczyniał jakieś
dziwy z tą kawą, wrzucał zapaloną kostkę cukru, oblaną alkoholem. Robił to
jednak tak szybko,że nie wiem dokładnie jak to było, ale moja mi też
smakuje.
Poślę młodego po śmietankę, bo mi narobiłyście smaku.
Pozdrawiam Ramzes.

1. Data: 2001-12-08 23:42:43

Temat: Re: kawa po irlandzku, pomocy!!!
Od: <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
napojem.

> umiejetnym jej wlaniu do kieliszka (to juz opanowalam)

Moze sprobuj wlewac smietane (niestety nie wiem ilu procentowa powinna byc) do
szklanki/kubka po lyzeczce. Wtedy nie spada na dno tylko trzyma sie wierzchu.

iza

1. Data: 2001-12-08 23:55:39

Od: <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> Moze sprobuj wlewac smietane (niestety nie wiem ilu procentowa powinna byc)
do
> szklanki/kubka po lyzeczce. Wtedy nie spada na dno tylko trzyma sie wierzchu.

Sama sobie dodaje komentarze.
Oto co znalazlam w necie :-))
IRISH WHISKEY
STRONG BLACK COFFEE
SUGAR
THICK CREAM

THIS RECIPE CAN ALSO BE USED WITH RUM VODKA OR BRANDY. MOST SPIRTS CAN BE USED.

POUR WISKEY IN GLASS ( ONE THAT CAN TAKE HEAT) OR IF NOT A CUP CAN BE USED,BUT
YOU WILL NOT SEE THE LAYERS USING A CUP. THE AMOUNT DEPENDING ON PERSONAL
TASTE. USE A STONG COFFE. POUR OVER THE WHISKEY AND SUGAR AND STIR. ALWAYS USE
SUGAR AS IT HELPS WITH THE CREAM FLOATING. VERY SLOWLY POUR THE CREAM OVER THE
BACK OF A SPOON INTO THE COFFE. IT WILL FORM A THICK LAYER OF CREAM. SIP COFFE
MIXTURE THROUGHT THE LAYER OF CREAM. TO MAKE IT A LITTLE MORE SPECIAL, GRATED
CHOCOLATE CAN BE PUT ON THE TOP.

Wlej Wiskey do szklanki (hartowanej), kubek jest tez dobry , ale efekt wizualny
sie zatraci.Ile alkoholu zalezy od fantazji.. Uzyj mocnej kawy, wlej do Wiskey,
dodaj cukru zamieszj. Zawsze uzywaj cukru jako ten pomaga smietanie w
nietonieciu. Bardzo wolno po grzbiecie lyzeczki, znaczy sie po spodzie wlewaj
do kawy (a raczej powinnam napisac wylewaj na kawe). Pija kawe przez smietane,
mozna posypac czekolada tarta po smietanie.

Poszukam jeszcze ile procent ta smietana ma.
Smacznego.

iza

1. Data: 2001-12-09 01:01:49

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Normalnie 30%.
Sama nigdy nie robilam (widzalam tylko Irish'ow w akcji) wiec siedzalam
cicho......
Irish'owie mi powiedzeli : "no, smietana tak jak u babci"

(to bylo rano, u McDonalda : wzieli kawe w kubeczkach... otwarli piersiowke
(domowa) i wyjeli sloiczek smietany...
wiec ta kawa nie musi byc mocna-)))

Ewcia

Niesz !

1. Data: 2001-12-09 10:47:28

Temat: Re: Kawosze wszystkich krajow laczcie sie
Od: i...@r...com.pl (Macabra) szukaj wiadomości tego autora

From: "Smorfia" <p...@i...pl>

> Dzis bylam w Cafe Brama na Ordynackiej

No wiesz... Trzeba bylo dac znaksygnal, bysmy sie razem napily, bo bylam o
rzut beretem....

--
Maya
When God made man, she was only testing

1. Data: 2001-12-09 16:49:40

Od: "Ania Malazewska" <a...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!
Pracujac niegdys w restauracji francuskiej mialam okazje nauczyc sie i potem
nie raz robic kawe po irlandzku.
Wkladalo sie 3 kostki cukru do kieliszka nieco wiekszego niz do bialego
wina, do polowy kieliszka zalewalo sie cukier whiskey a nastepnie przy
uzyciu ekspresu cisnieniowego, (a dokladnie takiego wyrzutnika pary ktorego
koncowke umieszczalo sie w kieliszu) podgrzewalo sie alkohol do czasu az
cukier nie ulegl rozpuszczeniu. Potem wlewalo sie dzbanuszkiem zaparzona
kawe espresso a na koniec dodawalo sie smietane. Robilismy to zwykle
delikatnie przy pomocy mocno zgietej lyzeczki aby smietana pozostala na
wierzchu. Byla to zwykla smietana kremowa z tym ze przed dodaniem do
przygotowywanej kawy mocno wstrzasalo sie ja w butelce.
Przewaznie sie udawalo i trzy warstwy czyli whiskey, kawa i smietana nie
mieszaly sie (przed podaniem klientom)
Polecam i pozdrawiam

Ania Małażewska

Użytkownik <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:7...@n...onet.pl...

1. Data: 2001-12-09 16:58:19

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

a na koniec dodawalo sie smietane. Robilismy to zwykle
>delikatnie przy pomocy mocno zgietej lyzeczki aby smietana pozostala na
>wierzchu.

Mnie tam dawno temu uczyli, ze elegancko smietanke do kawy leje
sie po zadniej stronie lyzeczki, tuz nad fylyznkom.
Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-12-09 20:08:59

Od: kamila slawinska <k...@s...killer.acedsl.com> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 8 Dec 2001 19:30:21 +0100, "Smorfia" <p...@i...pl>
wrote:
> [...]
>zaproponowano mi kawe po irlandzku, bo akurat mieli lyskacza. Nie udalo mi
>sie jednak podpatrzec ich machinacji ze smietana:)

skoro juz o tym mowa,niegdys w warszawskim 'na rozdrozu' podawano spor
fajnych wariacji kawowych, m.in. cos, co chyba nosilo nazwe 'kawa
diabelska'. czy ktos wie przypadkiem, coz oni do tej pysznosci
dodawali?

pozdrowienia,
kamila
/"\ ||
\ / ASCII RIBBON CAMPAIGN || NO ATTACHMENTS
X AGAINST HTML MAIL || NO STATIONERY
/ \ AND POSTINGS || NO GRAPHICS

barszcz czerwony, nie czerwony
francuski cukier