Re: Kazda logike mozna sprawdzic

31. Data: 2008-11-07 10:04:48

Temat: Re: Kazda logike mozna sprawdzic
Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Pester" <p...@o...pl>
news:gf0q70$nlm$1@news.task.gda.pl...
> [...]

> To samo dotyczy pojęcia liczalnosci zbiorów. Zbiory mogą byc liczalne lub
> nieliczalne (daja sie liczyc, odliczac, albo sie nia daja odliczac). I znowu
> rozne matoły maja z tym problem, bo zamiast słowa liczalny w jezyku polskim
> w matematyce wprowadzono slowo "przeliczalny", ktore podswiadomie
> sugeruje, ze zbior rzekomo musi byc do samego konca przeliczony
> (policzony). I jak ktos sie doczepi jak rzep konskiego ogona znaczenia
> slowa i zechce mu nadawac znaczenie potoczne zamiast definicyjnego,
> bo tak sie przyzwyczail w podstawowce - to potem sa takie wlasnie

hehehe
Zabawny jesteś Pester.
Wydaje Ci się, że jeśli ktoś stworzy sobie samozaprzeczającą się teorię
w której białe raz będzie białe, innym razem czarne, a innym razem kolorowe,
to jest to "matematyka wyższa".
Tyle samo w nauce każdej oznacza tyle samo i nie ma innego znaczenia
pojęcia "tyle samo" niż to z przedszkola.
Tyle samo może znaczyć nie tyle samo - jedynie wśród pacjentów psychiatryka,
ale właśnie za brak konsekwencji takich ludzi się ubezwłasnowolnia. :-)
Po prostu:
jeśli ktoś twierdzi, że tyle samo oznacza nie tyle samo
to się pacjenta izoluje w białym pokoiku bez klamek,
chyba, że potrafi udowodnić swoje twierdzenie.
. . .
Dla A>0 i B>0 AB to to połączone zbiory niepuste A i B
AB > AB - A
AB > AB - B
Różnica nigdy nie może być "tyle samo" co bez różnicy :-)

Edward Robak* z Nowej Huty

32. Data: 2008-11-07 11:00:58

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ghost" <g...@e...pl>
> "MrOzI" <m...@p...onet.pl>

> I jeszcze jedno - bo widze, ze probujesz sie odwolywac do rozumu - juz w
> krotce robak udowodni Ci, ze takiego nie posiada.

:-)
Mam Kolego i rozum i Serce, a przede wszystkim nieskrępowany UMYSŁ.
Wyrzuć z głowy demony i blokery, a staniesz się Robolem jak ja. :-)
Przecież nikt Cię nie zmusi do bycia wiecznym trollem, religiantem TM :)
Odwagi brachu - ktoś musi być pierwszy ;-)
Edward Robak* z Nowej Huty

33. Data: 2008-11-07 11:17:02

Od: "spit" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robakks" <R...@g...pl> napisał w wiadomości
> "spit" <s...@N...gazeta.pl>

>>> Choroba (alefia urojeniowa)!! <= podwójna silnia - przejawia się

-------

> [...]
> Myśli pozostawione przaz Cantora nazwano infantylizmem, poprzekręcano
> sens twierdzeń i stworzono potworka - Teorię Mnogości, która stała się
> podstawowym narzędziem zamordyzmu i ogłupiania (prania mózgów).
>
> Bijekcja
> Matematyka
>
> Bijekcja, matematyczna relacja pomiędzy zbiorami A i B taka, że
> każdemu elementowi zbioru A przyporządkowany jest dokładnie jeden
> element zbioru B i wzajemnie: każdemu elementowi zbioru B
> przyporządkowany jest dokładnie jeden element zbioru A.
> B. jest suriekcją i jednocześnie iniekcją.
html

> [...]
> chop siup
> i to zaklęcie jest dla nich "dowodem", że całkowitych i ułamkowych jest
> tyle samo, bo przecież umieją wymówić zaklęcie...
>
> Nie umieją pokazać dwóch różniących się licznością zbiorów nieskończonych
> bowiem nie znają desygnatów zbiorów. do takich zagadnień jak polaryzacja
> zbioru nieskończonego
> utworzonego z plusów i minusów - w ogóle nie
> podchodzą, bo GURU nie przygotowało jedynie słusznej "odpowiedzi".
> Im samym nie wolno wydedukować.
> Maszyna (alefita) ma przetwarzać i odtwarzać, a nie myśleć.

Chodziło mi tylko o to ,że jak masz wielkość fizyczną wymierną >0 np.1/3[m]
i chcesz ją rozłożyć w szeregu tylko na wielkości fizyczne > 0[m] (w sensie
odcinek składa się z odcinków)
To rozkład skończony jest oczywisty i jednoznacznie zapisywalny,
ale rozkład nieskończony jest również możliwy ,bo nie ma jednoznacznie
ustalonego minimum określającego wielkość fizyczną.
Jest tylko ogólnik ,że to co jest wymierne fizycznie ,jest w zapisie
liczbowym > 0.
Taki nieskończony szerego ze składnikami > 0 __nie dałby__ w sumie 1/3.
Wynika z tego ,że taka nieskończoność jest ograniczona.
Ma znamiona liczby,ale nie ma reprezentacji dziesiętnej dlatego Re1 tu nie
można wprowadzić i
zostaje w notacji poza rzeczywistej nazwana Aleph0.
Ma teoretyczny desygnat niestety nie jednoznaczny i nie ma przez to
liczbowego odwzorowania w systemie skończonym.

Nieskończoność ograniczona jest związana w wymiarze z wielkością ,w której
została użyta.
Liczbom Naturalnym też można przypisać wielkość fizyczną ,która rośnie w
nieskończoność,
ale wielkość tutaj rośnie i nie ma ograniczeń więc dochodzi do
nieskończoności ograniczonej,
niestety brakuje zapisu w systemie aby to zasygnalizować liczbą i.....i może
iść dalej do nieskończoności nieograniczonej.
Stąd wynika dla mnie pewien knif z liczbami porządkowymi ,które można po
osiągnięciu nieskończoności ograniczonej
numerować tylko symbolicznie ...oznaczając symbolem startowym osiągniętą
nieskończoność w,w+1,w+2.... i tak bez końca,
przy kolejnej nieskończoności zmieniając tylko jej symbol startowy.

Bijekcja jako funkcja w tym momencie jest jak najbardziej słuszna w
systemach skończonych między zbiorami N,Z,Q,
ale mając system nieskończony nie jest już tak kolorowo i zbiory Z,Z,Q nie
są równoliczne.
Robakks żeby wprowadzić liczbę Re1 do systemu musiał stworzyć system
liczbowy nieskończony,
a to nic innego jak Aleph0,ale włączony do zbioru liczb rzeczywistych
sztuczką.

Liczby Pi sqrt(2) i inne przypisując im wymierną wielkość fizyczną na
starcie można również rozkładać
w szereg wymiernych wielkości fizycznych używając nieskończoności
ograniczonej,ale uwaga takie rozłożenie
nie da w sumie tych wielkości tak jak rozkładanie tą nieskończonością 1/3 i
zapis się sypie.
Dlatego dla zapewnienia ciągłości zapisu w szeregach używa się
nieskończoności potencjalnej nieograniczonej continuum,
która zamyka szereg i jego sumie przypisuje wartość oczekiwaną,choć sam sens
operacji nie odbywa się w wymiarze wielkości>0.

34. Data: 2008-11-07 11:30:57

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytasz mnie o sens rozwijania w sobie wyobraźni. To pytanie wykracza
poza ramy wyznaczone 18-nastoma plusami wśród nieskończonej ilości zer.
Wyobraźnia to pierwsza abstrakcyjna rzecz z jaką dziecko ma kontakt
po urodzeniu i może się rozwijać.
Jak chcesz, to możemy zapomnieć o tych nieszczęsnych plusach, a pogadać
o wyobraźni: po co, na co i dlaczego.
Do wieczorka mnie nie będzie, ale jeśli wyrazisz chęć to wieczorkiem Ci
wyjaśnię po co konstruktorom i menadżerom jest potrzebna wyobraźnia. OK?
Edward Robak* z Nowej Huty

"MrOzI" <m...@p...onet.pl>
> A jaki ma sens budowanie obiektów , które nijak sie mają do
> rzeczywistości ? Chciałem Ci tylko pokazać , że założenie
> nieskończoności jest tu błędne. Poza tym jak już upierasz się przy tej
> nieskończoności to jakiejś określonej alef zero może continuum a może
> nieskończoność Robaka :)

N^2

35. Data: 2008-11-07 12:43:41

Od: MrOzI <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rozwijanie wyobraźni jak najbardziej jest celowo i nie ma tu o czym
nawet dyskutować. Tak w nauce jak i w sztuce. Nadal jednak nie potrafię
uchwycić sensu zajmowania się problemem tych 18 plusów jak to nazywasz.
Może bym to zrozumiał jakbyś zbudował jakiś namacalny model złożony z
założeń aksjomatów bo tak gadamy o rzeczy zbytnio ogólnej. Skoro uważasz
, że Teoria Mnogości jest bee to utwórz coś w miarę spójnego obok tego.
I wtedy porozmawiamy konkretnie o tym modelu. Bo gadanie w stylu
wyobraźmy sobie przestrzeń o nieskończonej liczbie ... Uważam za zbytnio
mało konkretne.

36. Data: 2008-11-07 13:31:57

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rozumiem.
Chciałbyś abym zbudował namacalny model złożony z założeń aksjomatów
bo wówczas może byś uchwycił sens zajmowania się problemem 18 plusów.
OK.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jedynym MODELEM świata jest sam świat.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
To PEWNIK i nie wymaga założeń.
Aksjomat także można przyjąć za pewnik:
Jedynym aksjomatm jest brak aksjomatów.
Wyposażeni w te dwa pewniki możemy przystąpić do określenia
celowości i sensu zajmowania się problemem 18-tu plusów.
Cel jest taki:
W Modelu jakim jest Świat występuje nauka o nazwie fizyka.
W nauce o nazwie fizyka występują chwile czasowe dt.
pytanie:
co to jest chwila czasowa dt i jaki ma związek z problemem 18 plusów?
Jeśli masz wyobraźnię to możesz poszukać związku.
Jeśli nie masz - a jesteś ciekawy - to możesz zapytać.
Wybór należy do Ciebie. :-)
Chwila czasowa dt jest konkretna, bo występuje w konkretnych wzorach.
Ile tych chwil jest w jednej sekundzie a ile w dwóch sekundach?
Masz wyobraźnię mister Ozi? :)
Edward Robak* z Nowej Huty

37. Data: 2008-11-07 14:37:37

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"spit" <s...@N...gazeta.pl>
> [...]

> która zamyka szereg i jego sumie przypisuje wartość oczekiwaną,choć
> sam sens operacji nie odbywa się w wymiarze wielkości>0.

Napiszę Ci spit (bo jesteś tego wart) moje poglądy na temat
"sytuacja matematyki na początku XXI wieku".
Ze zdumieniem i satysfakcją stwierdzam, że moje obserwacje świata liczb
pokrywają się z ogłoszonymi wcześniej przez matematyków twierdzeniami.
Praktycznie wszystkie elementy tej układanki już są znane, a brakuje jedynie
połączenia składników w jedną całość. Na przeszkodzie stoi żandarm:
oszołomska niematematyczna Teoria Mnogości blokująca matematykom
rozumienie i zrozumienie.
Pisałem kiedyś o sumie nieskończonego szeregu geometrycznego i nie będę
na razie powtarzał, ale tam także jest nieskończona ilość wyrazów i także,
jak w przypadku odwzorowania liczby 1/3 w systemie 10-tnym jest suma.
Chorzy na alefię urojeniową alefici głoszą bez uzasadnienia prawdziwości,
że ta suma nie jest sumą tylko granicą i żadne argumenty ani dowody,
nie przekonują fanatyków, że ta granica jest nie tylko osiągana w dążeniu
do nieskończoności, ale również przekraczana <= to co nazywasz zmianą
wymiaru. Tu terminologia jest jeszcze niezbyt wyklarowana i tak jak mylone
jest być i istnieć, tak jak mylona jest różniczka z pochodną - tak samo
mylona jest granica zbioru nieskończonego ograniczonego z brakiem granicy
nieskończoności potencjalnej. Ty jak na razie jesteś jedyną osobą, która
coś tam zaczyna kumać - choć inklinujsz w kierunku TM próbując pisać
o zbiorach nie pokazując desygnatów tych zbiorów, a więc opierasz swoje
wypowiedzi na nazwach i gdybankach zwanych dla jaj aksjomatami i bardzo
łatwo oceniasz Re1 nie według tego jakie jest, ale jakie sobie wyobrażasz.

Napisz mi czy wierzysz w możliwość odwzorowania osi liczbowej w odcinek,
a jeśli tak to jaka konkretnie jest odległość pomiędzy poszczególnymi
punktami właściwymi dla dwóch kolejnych liczb naturalnych. OK?
To jest dobre pytanie: czy ta odległość jest zerowa czy większa od zera? :-)
Spróbuj spit - proszę o to... OK? :-)
Edward Robak* z Nowej Huty

38. Data: 2008-11-07 16:09:56

Od: "Pester" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Robakks"

> [...]
> to się pacjenta izoluje w białym pokoiku bez klamek,
> chyba, że potrafi udowodnić swoje twierdzenie.
Juz ci to tlumaczylem, ale ty z uporem maniaka dalej swoje. Tu przeciez nie
chodzi wcale o rozne definicje w skali GLOBALNEJ, ale o ulomnosc jezykową a
czesto tez niedbalosc tlumaczy, ktorzy w danym jezyku wprowadzaja okreslony
termin. Slowo przeliczalny brzmi w jezyku angielskim COUNTABLE czyli po
naszemu "liczalny" i nie powoduje to w jezyku angielskim az tak wielkiego
poruszenia w umyslach mniej kumatego matematycznie ludu anizeli w Polsce, jk
np. w twoim przypadku.
Te ułomnosc jezykową i mozliwosc podwojnej interperetacji słowa naprawia sie
w danym jezyku poprzez podanie pelnej, rozwinietej definicji danego pojecia
wewnatrz samej matematyki, co w tobie od razu budzi opor, gdyz ty chcialbyc,
aby slowo znaczylo "tyle co znaczy w jezyku potocznym". Miej wiec pretensje
do lingwistow, albo do tlumaczy, nie zas do matematykow, ktorzy poprzez
dokladny opis definicji pojecia - rozwiewaja wszelkie watliwosci. Z
wyjatkiem twoich.

Pester

Pester

39. Data: 2008-11-07 17:18:52

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Pester" <p...@o...pl>
> "Robakks" <R...@g...pl>

> Juz ci to tlumaczylem,
>
> Pester
>
> Pester

Kłamiesz.
Udowodnij swoje twierdzenie, że tyle samo oznacza nie tyle samo
a nie tłumacz, bo "tłumaczyć się będziesz w sądzie".
Edward Robak* z Nowej Huty

PS. Jeśli zapomniałeś już na jaki temat piszesz to przypominam:
"W tej teorii po odjęciu z nieskończonego zbioru 18-tu minusów jest ich
dalej tyle samo co plusów, a ja sprawdzam zdolność ludzi do rozumienia."
Tu nie chodzi o tłumaczenie z języka na język, ale o ilość.

40. Data: 2008-11-07 18:18:20

Od: "Pester" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Robakks"

> Udowodnij swoje twierdzenie, że tyle samo oznacza nie tyle samo
> a nie tłumacz, bo "tłumaczyć się będziesz w sądzie".
> Edward Robak* z Nowej Huty

A protokól z tego sądu to dla ciebie to samo co protokól IP lub protokół
HTTP?
Bedziesz sie obrażać rowniez na to, że rozne znaczenie ma dokladnie ten sam
wyraz?

Pester

auto, światła, blondynka i piesek
Re: Zapytanie
Re: Znów zabierają nam wolność
bóg jest bóg był i zawsze będzie, rozumiesz?! :)
Re: Emocjonalna racja bytu.