Kiedy PiterPan zostaje Hackiem...

1. Data: 2007-11-19 00:29:53

Temat: Kiedy PiterPan zostaje Hackiem...
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

...gdy ze zdziecinniałego facecika w rajtuzach
co to niby rabuje bogatych i daje biednym
popada w bezideowe zgorzknienie
nałogowego rabusia cudzej cnoty

2. Data: 2007-11-19 18:27:23

Temat: Re: Kiedy PiterPan zostaje Hackiem...
Od: Szczesiu <szczesiu@_wytnijsetokurde_pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

> popada w bezideowe zgorzknienie
> nałogowego rabusia cudzej cnoty

Może i bezideowe, ale jakże przyjemne (jeżeli dobrze rozumiem
sformułowanie "grabić cnotę").

"Skradziono cnotę nieletniej Zosi, mamusia o ratunek prosi..."

3. Data: 2007-11-19 18:57:31

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szczesiu" <szczesiu@_wytnijsetokurde_pf.pl> napisał w wiadomości

> Może i bezideowe, ale jakże przyjemne (jeżeli dobrze rozumiem
> sformułowanie "grabić cnotę").
>
> "Skradziono cnotę nieletniej Zosi, mamusia o ratunek prosi..."

Cnota niejedno ma oblicze...
nie ograniczaj się więc do "koszuli"
co to bliska czy też miła ciałku ;)

A mnie szło o taką paskuną przypadłość
złamanych przez życie "starczych" sumień
co to pociechę znaleźć próbują w łamaniu
nadziei i delikatności nieskalanych owym
zwątpieniem w człowieka ogólnie [lub
siebie samych -w szczególe...] istot

PS:
"Szczesiu" ot w nawiązaniu do muszego żywota
możdźków co to niechronione płatem czołowym?

4. Data: 2007-11-19 20:04:48

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sky napisał(a):

> [...]
> złamanych przez życie "starczych" sumień
> co to pociechę znaleźć próbują w łamaniu
> nadziei i delikatności nieskalanych owym

Czyżby samokrytyka Pitera, co kwiatki w pokrzywy jednym tchnieniem
chciał zmienić?
Kwiatki sobie dalej kwitną spokojnie, jak dotąd kwitły, pytanie tylko -
co gryzie Pitera?
:-)

--
XL nigdy nie wątpiąca w siebie i w ludzi, co się może i objawia swego
rodzaju upierdliwością wobec nich, ale czy to wada - czas "na ludziach"

"Ci, którym natura każe się trzymać z dala od wspólnoty ... , nie
potrzebują też obrony, bo brak zrozumienia nie może ich ugodzić, są
bowiem poza kręgiem światła, a miłość znajdzie ich wszędzie. Nie
potrzebują też pokrzepienia, bo jeśli chcą pozostawać prawdziwi, mogą
czerpać tylko z siebie, zatem nie można im pomóc, przedtem
nie zaszkodziwszy." Franz Kafka

5. Data: 2007-11-19 23:38:12

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Czyżby samokrytyka Pitera,

Każdy Piter uważa siebie za jedynego istniejącego
-jak w talii kart co się tym imieniem zowią-
[ot takie hipernarcyzy]. Nie może więc Piotrusiem
być ktoś, kto rozpatruje ich w większej liczbie.
To samo jest z Hackami... Wszak to Piotrusie
"co to zwątpiły w ludzi" [no bo ich intencji
nikt nie zrozumiał i zablokował domorosłe
próby naprawiania tego podłego świata]

> co kwiatki w pokrzywy jednym tchnieniem
> chciał zmienić?
> Kwiatki sobie dalej kwitną spokojnie, jak dotąd kwitły,

Pokrzywy jak widać [na załączonym obrazku]
w cieplarnianych warunkach
też zakwitają...

[nawet śnieżnej jesieni]

A niech sobie i kwitną
póki nie zwiędną
swoją koleją
...losu

> pytanie tylko -
> co gryzie Pitera?
> :-)

Zapytaj...
jeśli masz
jakiegoś
pod ręką

Zresztą:
Powie że nic
Bo to beztrosko
spychające pod dywan
swe zmartwienia stworzonka

6. Data: 2007-11-20 09:46:20

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sky napisał(a):
> [...]
> -jak w talii kart co się tym imieniem zowią-
> [ot takie hipernarcyzy]. Nie może więc Piotrusiem
> być ktoś, kto rozpatruje ich w większej liczbie.

Być tak naiwnym, by myśleć, że się jest jedynym (absurd) zdolnym do
zmieniania ludzi/świata to z góry skazać się na klęskę wszystkich swoich
działań... która w końcu przecież przychodzi, gdy okazuje się, że są
inni, którzy zdziałali więcej bez uciekania sie do bajki.

Dlatego bycie "Piotrusiem" to albo wielka naiwność (i brak perspektyw w
związku z tym), albo poza=wyrachowanie. Jakie jest podłoże tej drugiej
postawy? - podejrzewam, że zawsze ekonomia uczuć lub wysiłku, niestety.
Z tych dwóch zatem wolałabym autentycznie naiwnych, jednak moja
przytomność (logika) nie pozwala mi wierzyć, że ktokolwiek taki istnieje
poza dziećmi, a i to nie wszystkie one... i nie przez całe dzieciństwo.
Uwielbiam wszystkie(!!!) dzieci w wieku do 3 lat, potem już nie
wszystkie dają się lubić za dziecięcą naiwność.

Najgorzej jest z dorosłymi, co dziećmi chcą pozostać w duszy (choć
ciało nie dozwala), licząc, że to ich ochroni przed klęskami lub
wysiłkiem, zamiast stawić czoła życiu. To egoiści, nie biorący pod
uwagę, że wszyscy obok jakoś jednak dorośli i i nie wypada w sposób
perfidny korzystać z ich siły, wmawiając im (i sobie), że "największa
siła w dziecku w każdym człowieku" i "kto dziecka w sobie nie zachował,
ten kiep"...

> To samo jest z Hackami... Wszak to Piotrusie
> "co to zwątpiły w ludzi" [no bo ich intencji
> nikt nie zrozumiał i zablokował domorosłe
> próby naprawiania tego podłego świata]

Tego nie wiem, bo mnie się zawsze udawało, dlatego nigdy nie uważałam
tych postaci za konieczne do zilustrowania czegokolwiek... no, może
przydają się tylko do pokazania, do czego prowadzą naiwne/nieszczere chęci.

> Pokrzywy jak widać [na załączonym obrazku]
> w cieplarnianych warunkach
> też zakwitają...
>
> [nawet śnieżnej jesieni]

Jak kto nie zauważył, że zawsze kwitły (niezależnie od warunków), to go
ich kwitnienie zaskakuje. Przyrodę trzeba bacznie obserwować , a uniknie
się zaskoczeń ludźmi.

> A niech sobie i kwitną
> póki nie zwiędną
> swoją koleją
> ...losu

Jak wszystkie roślinki - najgorzej się przeciw temu buntować.

> Zapytaj...
> jeśli masz
> jakiegoś
> pod ręką
>

> Zresztą:
> Powie że nic
> Bo to beztrosko
> spychające pod dywan
> swe zmartwienia stworzonka

Temu, co go mam pod ręką, akurat tylko imię się zgadza z postacią, o
której mówisz. :-)

Na marginesie: nie rozumiem, dlaczego PP z bajki otrzymał imię Skały,
Opoki. Ale w to już może lepiej za bardzo nie wnikać, bo można znaleźć
się w zupełnie innej... bajce :-)

--
XL wiosenna

7. Data: 2007-11-20 17:20:28

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak kto nie zauważył, że zawsze kwitły (niezależnie od warunków), to go
> ich kwitnienie zaskakuje. Przyrodę trzeba bacznie obserwować , a uniknie
> się zaskoczeń ludźmi.

Zwłaszcza tę "przyrodę" sztucznie nawożoną
i trzymaną pod cieplarnianym kloszem...?

> Jak wszystkie roślinki - najgorzej się przeciw temu buntować.

Buntować się?
Wystarczy zaproponować małą próbę
z wyłaczeniem ogrzewania i światła w cieplarni...
Np tydzień bez przytulania, komplementów
i takich tam...innych dopieszczań.
Po dwóch dniach handra z migreną.
Czwartego -pełne objawy depresjii
Szóstego myśli samobójcze, siódmego...

8. Data: 2007-11-20 18:48:38

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sky napisał(a):
> Użytkownik "Ikselka" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Zwłaszcza tę "przyrodę" sztucznie nawożoną
> i trzymaną pod cieplarnianym kloszem...?

Siedzisz pod kloszem??????
;-P

> [...]
> Wystarczy zaproponować małą próbę
> z wyłaczeniem ogrzewania i światła w cieplarni...
> Np tydzień bez przytulania, komplementów

Siódmego dnia "szklarniowa pokrzywka" się rzuca na zaniedbującego,
zaniedbujący ucieka, pokrzywka go dogania.... o rrrrany, lepiej nie
mówić, co dalej, bo to już gwałt pospolity, najogólniej mówiąc
:-))))))))))))))))))))))))))))))))))

PS. I tym sposobem oraz z powodu pewnej dyskusji "na kuchni" - mój
dzisiejszy odwyk trafił szlag.
:-D

--
XL wiosenna

9. Data: 2007-11-21 03:04:29

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Siedzisz pod kloszem??????

Ot -klasycznie przyrównywanie innych do swojej sytuacji...

> [...]
> zaniedbujący ucieka, pokrzywka go dogania.... o rrrrany, lepiej nie
> mówić, co dalej, bo to już gwałt pospolity, najogólniej mówiąc

A jednak się wczułaś w tę szklarniową pokrzywę...rola ci widać pasuje
...ale trochę za dużo podczas gotowania oglądasz "ScooobyDobyDoo" ;)

> PS. I tym sposobem oraz z powodu pewnej dyskusji "na kuchni" - mój
> dzisiejszy odwyk trafił szlag.
> :-D

Za mało ambitne cele...to i efektów brak

10. Data: 2007-11-21 22:08:58

Od: Szczesiu <szczesiu@_wytnijsetokurde_pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> złamanych przez życie "starczych" sumień
> co to pociechę znaleźć próbują w łamaniu
> nadziei i delikatności nieskalanych owym

Ja to na swój użytek nazywam "zabijaniem radości", czyli "co się
cieszysz?" we wszystkich jego odmianach. Ale jak zwykle z czegoś to
wynika. Zarazki będą zawsze, a wpływ mamy jedynie na swoją podatność na
zarażenie, które niekiedy po prostu trzeba odchorować, żeby pojawiła się
odporność. Chociaż moment "zachorowania" może być niefartowny (np. za
późno).

> "Szczesiu" ot w nawiązaniu do muszego żywota
> możdźków co to niechronione płatem czołowym?

Brak załgiwania różnych poziomów percepcji przy użyciu ww. płatów daje
raczej po sercu.

Calling All Angels ... at 01.03
AGRESJA..
Wlewasz mi balsam w serce moje.