Kiedy piec mazurek?

1. Data: 2004-04-01 19:41:43

Temat: Kiedy piec mazurek?
Od: "Medea" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Narobiliście mi takiego smaku tymi mazurkami, że postanowiłam w te święta
też upiec swój pierwszy w życiu. Podpowiedzcie tylko, kiedy powinno się go
piec? Pamiętam w jakiejś książce z dzieciństwa (typu "Ten obcy" albo coś w
tym stylu :-)) babcia piekła mazurki na jakiś czas przed świętami "żeby
doszły" (a bohater nie mógł się doczekać i podjadał :-)). Czy rzeczywiście
mazurki piecze się wcześniej, żeby nabrały smaku, jeśli tak - to ile
wcześniej? Może coś pomyliłam?
Ewa

1. Data: 2004-04-02 07:15:42

Temat: Re: Kiedy piec mazurek?
Od: "batory" <b...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Medea" <e...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
> doszły" (a bohater nie mógł się doczekać i podjadał :-)). Czy rzeczywiście
> mazurki piecze się wcześniej, żeby nabrały smaku, jeśli tak - to ile

Ciasto czyli tak zwane spody do mazurków powinno się piec 2 tygodnie przed
świętami, polewę i przybranie - w przedświąteczną sobotę. Oczywiście mam na
myśli spody klasyczne z gotowanymi żółtkami.
Pozdrówka - Agnieszka

1. Data: 2004-04-02 08:52:07

Od: "ZygZag" <Z...@Z...pl> szukaj wiadomości tego autora

"batory" <b...@w...poczta.onet.pl> napisał

> [...]
na
> myśli spody klasyczne z gotowanymi żółtkami.

gotowanymi żółtkami????

pierwsze słyszę.. ;-/
co to znaczy?
zawsze jak robiłąm spód do mazurka to robiłąm .. no kruche ciasto..w jaki
sposób się robi ciasto z gotowanymi żółtkami?
czy to kruche, tyle, że z gotowanych jajek (?) nie za bardzo mogę to sobei
wyobrazić..
czy jak wygooglam sobie przepisy z grupy na mazurki, to tam będzie opisane
jak takie ciasto przygotować?

pozdrawiam,

--
ZygZag
at autograf pl

1. Data: 2004-04-02 11:30:46

Od: ojola <ojola@_NOSPAM_Tenbit.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2004-04-02 11:57:40

Od: "batory" <b...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ojola" <ojola@_NOSPAM_Tenbit.pl> napisał w wiadomości
> [...]
No to nie wiem, z ciast umiem robić wyłącznie mazurki (a propos to ciasto
jest prawie jak kruche tyle, że oprócz całych jajek daje się żółtka
ugotowane i przetarte przez sitko) oraz racuchy
Pozdrówka - A.

1. Data: 2004-04-02 12:18:54

Od: "ZygZag" <Z...@Z...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> jest prawie jak kruche tyle, że oprócz całych jajek daje się żółtka
> ugotowane i przetarte przez sitko) oraz racuchy

a co to ma dać w efekcie?
to żółtko ugotowane?
jakieś cudowne właściwości ono ma, że surowe być nie może? ;)

--
ZygZag
at autograf pl

1. Data: 2004-04-02 12:27:09

Od: "batory" <b...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ZygZag" <Z...@Z...pl> napisał w wiadomości

> "batory" <b...@w...poczta.onet.pl> napisał

> a co to ma dać w efekcie?
> to żółtko ugotowane?
> jakieś cudowne właściwości ono ma, że surowe być nie może? ;)

Ciasto jest kruche, a jednocześnie miękkie, niechrupiące, znacznie bardziej
delikatne od zwykłego kruchego, no i ma nieco inny smak, taki mazurkowy
Pozdrówka - A.

1. Data: 2004-04-02 14:32:33

Od: "ZygZag" <Z...@Z...pl> szukaj wiadomości tego autora

"batory" <b...@w...poczta.onet.pl> napisał

> Ciasto jest kruche, a jednocześnie miękkie, niechrupiące, znacznie
bardziej
> delikatne od zwykłego kruchego, no i ma nieco inny smak, taki mazurkowy

:)
bardzo dziękuję (!)

pogooglam w takim razie w poszukiwaniu przpisów na spód z gotowanych zółtek
i nie omieszkam w tym roku spróbować :)

--
ZygZag
at autograf pl

1. Data: 2004-04-02 14:37:29

Od: "Medea" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> :)
> bardzo dziękuję (!)
>
> pogooglam w takim razie w poszukiwaniu przpisów na spód z gotowanych

Zdaje się, że powyżej jest wątek o mazurkach, gdzie p. M. Basset podaje
przepis na taki właśnie mazurek z gotowanymi żółtkami. Też nigdy nie
robiłam takiego kruchego ciasta, chociaż słyszałam o takim sposobie.
Ewa

1. Data: 2004-04-02 16:11:16

Od: "Medea" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W wątku "mazurek cygański" julita podaje przepis M. Basset.
Ewa

pascha ;)
Wielkanocne przepisy dla wegetarianina i nie tylko
sałatka z razowym makaronem (kolanka)
Królik/baranek wielkanocny
Mazurek cygański