Kielbasa

1. Data: 2000-01-12 19:27:54

Temat: Kielbasa
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Ktos niedawno prosil o przepis na kielbase. Oto moj przepis na kielbase,
ktora zrobilam 3 miesiace temu i jeszcze mam kawalki zamrozone. Dzis
zrobie z niej zupe kalafiorowa. Z przepisu ponizej wyszlo mi 40
kielbasek dlugosci 20 cm, w przekroju 4 cm, kazda (surowa) o wadze mniej
wiecej 160 gr.

4 kg tlustej wieprzowiny
2.5 kg kurzego lub indyczego miesa bez kosci
3 lyzki soli
3 lyzki pieprzu
50 gr posiekanego czosnku
1 lyzka majeranku
2 lyzki maggi
2 lyzki brazowego cukru
3 lyzki sosu terryiaki
3 lyzki dobrego oleju
1 lyzka szalwii suszonej (salvia officinalis)
1 lyzeczka pieprzu kayenne
1 szklanka bialego wytrawnego wina.
Mieso zmielic przez najgrubsze oczka. Wymieszac dobrze z przyprawami,
usmazyc mala kulke na patelni, doprawic do smaku, wymieszac porzadnie,
zeby nie bylo zadnych kluch z przypraw.
Namoczyc flaki, nadziac. Wedzic albo zamrozic swieze.
Wedzone mozna rowniez zamrozic, potem kroic w plasterki jako wedline,
smazyc na patelni do jajecznicy, lub uzywac do zup jako baze smakowa,
dodajac ziemniakow, cebuli lub kalafiora, albo dyni. Ja rowniez robie
zapiekanke z cienkich plasterkow kielbasy przekladanych plasterkami
ziemniakow, posypane serem i zapieczone pod przykryciem. Malo roboty,
pyszne jedzenie.
Magdalena

1. Data: 2000-01-13 11:12:50

Temat: Re: Kielbasa
Od: "M.W." <t...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett napisał(a) w wiadomości: <3...@w...net>...

>3 lyzki sosu terryiaki

Mam pytanko - co to za sos?

Pozdrawiam

Marek

1. Data: 2000-01-14 18:50:08

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

> Mam pytanko - co to za sos?
>
> Pozdrawiam
>
> Marek

O, zle napisalam, nazywa sie on teriyaki. Jest to japonski brazowy sos z
soi i innych przypraw. Mozna go zastapic mieszanka 2 lyzki sosu sojowego
plus 1 lyzeczka cukru, jezeli nie ma w sklepach. Jest to swietny sos do
smarowania pieczonej ryby czy miesa.
Magdalena

pszenica- jak zmielic
Posty?