Kiełbasa biała - Poznań

11. Data: 2009-12-10 09:09:49

Temat: Re: Kiełbasa biała - Poznań
Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Prawusek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
news:hfqdd9$lis$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> "Misiek" <p...@o...pl> wrote in message

> To jest zwykłą kiełbasa surowa.
> Kiełbasa biała jest parzona np. kiełbasa biała krakowska...

To jest "zwykla biala kielbasa" surowa
Biala wcale nie musi byc parzona...

12. Data: 2009-12-10 09:57:53

Od: "Catalyst" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Robert Wańkowski" <r...@w...pl> wrote in message
> [...]
> produkcji ze względu na wymogi, których nie spełniał.
> Może ktoś mnie poratuje i zdradzi gdzie w Poznaniu lub okolicach kupić można

Mój tata robi najlepszą białą kiełbasę jaką jadłem (dużo majeranku czyli trochę
'po poznańsku' ;))
Z tego co wiem to wcale nie jest trudne, może sam sobie zrób?

Pozdr

13. Data: 2009-12-10 10:57:48

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Prawusek" napisał:

> Ma łyżwa.

A nie hot doga?

--
Pozdrawiam - Aicha (płci niewiadomej;))

14. Data: 2009-12-10 14:32:13

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 10 Dec 2009 02:59:15 +0100, Aicha napisał(a):

> Nie każdy ma las, tartak i dupelka :)

Maszynkę do mięsa ma każdy (a przy niej w zestawie fabrycznie dołączony
lejek do nadziewania wędlin) - i zmiele, i nadzieje.
No, ale rozumiem, że mój las tu już najbardzej w robieniu kiełbasy
przeszkadza :->
--

Ikselka.

15. Data: 2009-12-10 14:32:47

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 10 Dec 2009 08:32:19 +0100, Misiek napisał(a):

> Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> Biała surowa (dobra!!!!) w...... Tesco :-)
> Powaznie mowie :-)
> ale zadna tam parzona... Surowa :-)

W Tesco sa same trucizny, jeśli o to chodzi.
--

Ikselka.

16. Data: 2009-12-10 14:41:26

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "XL" napisał:

> Maszynkę do mięsa ma każdy
> a przy niej w zestawie fabrycznie dołączony
> lejek do nadziewania wędlin)

I tu się mylisz, jak zwykle, mon cheri, rzucając kwantyfikatorem.

> No, ale rozumiem, że mój las tu już najbardzej w robieniu kiełbasy
> przeszkadza :->

Wręcz przeciwnie ;) Im dalej w las, tym więcej... kiełbas :)

--
Pozdrawiam - Aicha (płci niewiadomej;))

17. Data: 2009-12-10 14:48:41

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 10 Dec 2009 15:41:26 +0100, Aicha napisał(a):

> I tu się mylisz, jak zwykle, mon cheri, rzucając kwantyfikatorem.

> Wręcz przeciwnie ;) Im dalej w las, tym więcej... kiełbas :)

Bez przesady, ileż tej białej kiełbasy się zje w jedne święta: kilogram,
dwa? Maszynkę można pożyczyć - pół godziny roboty i po krzyku, jak przy
kotletach mielonych. Osłonki można kupić raz na jakiś czas w hurtowni z
akcesoriami do wyrobu wędlin - są mocno nasolone, przechowuje się je w soli
(ja mam pojemniczek plastikowy, w którym je zasypuję dodatkowo solą), w
lodówce. Troche tylko trzeba poczytać o sposobie obchodzenia się z
osłonkami przed i podczas nadziewania i to wszystko.Potrzebne jest mięso,
sól, pieprz, czosnek i majeranek prócz tego.
A jaka satysfakcja i pewność, co się je.
--

Ikselka.

18. Data: 2009-12-10 15:02:01

Od: "Piotr P." <p...@p...plNIELUBIESPAMU> szukaj wiadomości tego autora

XL wrote:

> [...]
> sól, pieprz, czosnek i majeranek prócz tego.
> A jaka satysfakcja i pewność, co się je.

Możesz podać sprawdzony przepis?

Pozdrowienia,
Piotr

19. Data: 2009-12-10 15:15:53

Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr P. pisze:
> Możesz podać sprawdzony przepis?

Ja mogę polecić ten przepis, testowany trzykrotnie -
http://www.wedlinydomowe.pl/articles.php?id=7

Jelita naturalne można kupić tutaj -
http://www.wyroby-domowe.pl/jelita-naturalne-c-21.ht
ml