Kielbasa krakowska

1. Data: 2004-10-01 12:11:30

Temat: Kielbasa krakowska
Od: "remg" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, nigdy nie pisalem na te grupe, jedynie czytalem sobie od czasu do
czasu.. Ale postanowilem napisac, bo ilekroc jestem w jakimkolwiek sklepie
czy supermarkecie to w glowe zachodze nad jedna sprawa..
Mianowicie dlaczego za kielbase krakowska trzeba placic jak za zboze?:) Na
ogol cena jest rzedu 40zl/kg. Jest wiele innych naprawde dobrych specjalow i
sa o wiele tansze, wiec dziwie sie co takiego w sobie ma ta krakowska ze
jest taka droga? Czyzby dodawali do niej jakies drobinki złota czy co?:)

Pozdrawiam grupowiczow i licze na wyjasnienie trapiącej mnie kwestii:)
remg

1. Data: 2004-10-01 12:21:42

Temat: Re: Kielbasa krakowska
Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

remg wrote:

> [...]
> jest taka droga? Czyzby dodawali do niej jakies drobinki złota czy co?:)
>
> Pozdrawiam grupowiczow i licze na wyjasnienie trapiącej mnie kwestii:)

Hmmm... nawet w "Paragrafie22" Milo sprowadzal kielbase z Polski, bo
,,..najlepsza kielbasa jest w Krakowie'' :)
cos w tym musi byc...

th.

1. Data: 2004-10-01 12:36:20

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

remg napisał(a):
> [...]
> Mianowicie dlaczego za kielbase krakowska trzeba placic jak za
> zboze?:) Na ogol cena jest rzedu 40zl/kg.
===
Może dlatego, że jest z mięsa?
===

> [...]
> dobrych specjalow i sa o wiele tansze, wiec dziwie sie co takiego w
> sobie ma ta krakowska ze jest taka droga? Czyzby dodawali do niej
Może właśnie nic *nie* dodają, tak jak do innych "dobrych" specjałów?

A gdzie tą krakowską wynalazłaś? Bo ja mam w pobliżu tylko taką po 18zł i
tęsknię za jakąś smaczną.

waldek
===

1. Data: 2004-10-01 12:39:20

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cjjhi7$i7c$1@atlantis.news.tpi.pl>, "remg" <r...@w...pl>
wrote:

> [...]
> sa o wiele tansze, wiec dziwie sie co takiego w sobie ma ta krakowska ze
> jest taka droga? Czyzby dodawali do niej jakies drobinki złota czy co?:)

to nie wydaje się drogo za dobrą kiełbasę. Inna sprawa, że to dla kogoś
może być sporo pieniędzy :-(

Władysław

1. Data: 2004-10-01 12:39:35

Od: "Dorota Kalinowska" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "remg" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> czy supermarkecie to w glowe zachodze nad jedna sprawa..
> Mianowicie dlaczego za kielbase krakowska trzeba placic jak za zboze?:)

Moim zdaniem dlatego, że jest tam tylko mięso.
Nie mogę tej wędliny naszprycować wodą tak jak np. szynkę i żeby "wyjść na
swoje" musi tyle kosztować.
Poza tym dochodzi jeszcze "kult" krakowskiej znanej od iluś tam pokoleń.

Dorota

1. Data: 2004-10-01 12:44:36

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A gdzie tą krakowską wynalazłaś? Bo ja mam w pobliżu tylko taką po 18zł i
> tęsknię za jakąś smaczną.

U mnie na targu (Warszawa, Chomiczówka) sprzedają po 34 za kg z Sokołowa
(chyba), a za 44 kg z Morlin.
Oczywiście kupuję tą tańszą :).

Z tego wynika, że płaci się częściowo za firmę, a częściowo za jakość.
Ponoć wynika to z tego, że krakowska kiełbasa, jako jedna z nielicznych ma
tzw. recepturę wytwarzania (ponoć ma to być obok oscypka nasz kulinarny
towar eksportowy), czyli krakowska z Sokołowa i z Morlin powinny mieć ten
sam skład procentowy tych samych składników.

--
KingAM

"Nic nie dzieje się bez nas.
Nawet sny śnią się z naszym udzialem"
*danuta*stenka*odwiedź*mnie*we*śnie

1. Data: 2004-10-01 13:13:36

Od: "remg" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dorota Kalinowska" <d...@o...pl> wrote in message

> [...]
> swoje" musi tyle kosztować.
> Poza tym dochodzi jeszcze "kult" krakowskiej znanej od iluś tam pokoleń.

Czyli wynika z tego ze placimy za firme, no i niby za jakosc.. Aczkolwiek
moim zdaniem za 20-30zl/kg mozna kupic naprawde dobre gatunki roznych
wedlin, wiec te 40zl to uwazam osobiscie ze jest zdecydowanie za duzo. Na
dziale z wedlinami w sklepie krakowska jest chyba najdrozsza ze wszystkiego,
chyba troche przesadzaja..

pozdrawiam,
remg

1. Data: 2004-10-01 13:17:23

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kinga 'Słowotok' Macyszyn napisał(a):

> [...]
> oscypka nasz kulinarny towar eksportowy), czyli krakowska z Sokołowa
> i z Morlin powinny mieć ten sam skład procentowy tych samych
===
Sokołów, Morliny i jakość? LOL To chyba głupie żarty?

Ja ich nazywam fabryką wody. Tylko że oni, zamiast w butelki, wstrzykują ją
w mięso. Po co? Butelki są poręczniejsze i dobrego mięsa by nie niszczyli. A
tak i jedno i drugie jest niezdatne do spożycia. A ludzie te odpady kupują i
płacą jak za zboże. Dziwne.

waldek
===

1. Data: 2004-10-01 13:29:07

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sokołów, Morliny i jakość? LOL To chyba głupie żarty?
Napisałam przecież, że częściowo za jakość tylko. Jakość wynika IMO z tego,
że do krakowskiej dużo wody nie wstrzykniesz. Przynajmniej nie tyle, ile do
szynki :). A częściowo za firmę, a to dlatego, że reklama musi się zwrócić.
Ot co :)

pzdr

1. Data: 2004-10-01 13:29:46

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na
> dziale z wedlinami w sklepie krakowska jest chyba najdrozsza ze
> wszystkiego,
> chyba troche przesadzaja..

Droższe jest jeszcze prawdziwe salami :)

pzdr

śliwki w occie
addzyka?
prezent dla domoroslego piekarza??