Kikut pępka u niemowlaka

1. Data: 2003-11-13 10:22:29

Temat: Kikut pępka u niemowlaka
Od: "Hanskie" <h...@u...too.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Moje dziecko ma już 14 dni życia za sobą a kikut dalej mu tkwi w pępku. Jest
niebieski a po lekim odchyleniu go widać że trzyma się brzuszka poprzez tak
jakby rurkę o kolorze zółto kremowym. Przemywam mu to wszystko spirytusem
70% ale boję się żeby nie było z tego powodu jakiejś infekcji bo wg mnie
zbyt długo mu on sie trzyma brzuszka.
Proszę poradzcie co w tym przypadku mam zrobić.

Hanskie

2. Data: 2003-11-13 10:48:11

Temat: Re: Kikut pępka u niemowlaka
Od: "iKinga" <kingaiola(xxx)@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanskie" <h...@u...too.wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zbyt długo mu on sie trzyma brzuszka.
> Proszę poradzcie co w tym przypadku mam zrobić.

Nic, czekac i przemywac spirytusem.

Oli odpadl po miesiacu.

Pozdrawiam

Kinga i Ola (18m)

3. Data: 2003-11-13 13:19:03

Od: "C.Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanskie" <h...@u...too.wp.pl> napisał w wiadomości
> Witam !
>
> Moje dziecko ma już 14 dni życia za sobą a kikut dalej mu tkwi w pępku.

Mojemu smykowi odpadł równo w 21. dobie życia.:)
Przemywaj dokładnie spirytusem kilka razy dziennie i cierpliwie poczekaj.
A czy pępek widziała położna środowiskowa??
--
Jola
Nakarm głodne dziecko

4. Data: 2003-11-14 19:04:26

Od: "Marta W." <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 70% ale boję się żeby nie było z tego powodu jakiejś infekcji bo wg mnie

Jak nie ma jakies lepkiej brzydko pachnacej wydzieliny to raczej powinno byc
wszystko OK. Jak macie jakies watpliwosci to pokazcie lekarzowi. Mojemu
pierwszemu synkowi pepek odpadl po prawie miesiacu, drugiemu po tygodniu.

Marta, Kubus (3,6) i Krzys (1,1)

5. Data: 2003-11-14 19:31:39

Od: "Baba" <b...@k...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jest
> tak
Witam,
też po 14 dniach się zmartwiłam i umówiłam z położną ale akurat po 5 dniach
w dzień wizyty położnej kikut odpadł. Przemywałam na przemian spirytusem i
fioletem a mąż wpadł na pomysł suszenia suszarką po kąpieli i chyba to
pomogło, bo trudno było w tym miejscu osuszyć gazikiem.
Pozdrawiam
BarbaraK (02.05.2003)

6. Data: 2003-11-19 15:02:31

Od: "Newsy" <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

najprosciej wezwac polozna srodowiskowa albo pojsc na izbe do szpitala, bo w
przychodni moga sobie konowaly zbagatelizowac. przemywac paleczka taka jak
do ucha namoczona w spirytusie i nie bac sie robiic tego dokladnie to
dziecka nie boli a trzeba dotrzec do kazdej szczelinki odchylając sobie
kikucik palcami. dobrze jest tez uzywac pieluch z wycieciem na pepek lub
wycinac takie v samodzielnie.

Gabinet stomat. wymogi sanit.
liszaj? uczulenie?
Pytanie.