Kilka pytań - zagadka do elektryków

11. Data: 2005-12-05 12:12:55

Temat: Re: Kilka pytań - zagadka do elektryków
Od: "Arbiter" <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Graliński" <b...@r...pl> napisał w wiadomości

> a PE było odłączone "na dolocie" do różnicówki (wtedy guziczek nie
> powinien działać) czy była wypięta listwa za różnicówką ? bo wtedy
> rzeczywiście guziczek bedzie działał ale ochrony nie będzie
> Tomek

PE był chyba od WLZ odłaczony. W każdym razie na całym piętrze ludzie nie
mieli ochrony

BTW - przewodu PE w ogóle nie podłącza się do RCD. Do wyłacznika
różnicowoprądowego są podłaczone tylko przewody fazowe oraz przewód
neutralny.

schemat podłaczenia RCD : http://arbiter.pl/sonel_rcd_1.gif

12. Data: 2005-12-05 12:27:43

Od: "Tomasz Graliński" <b...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> BTW - przewodu PE w ogóle nie podłącza się do RCD. Do wyłacznika
> różnicowoprądowego są podłaczone tylko przewody fazowe oraz przewód

He no rzeczywiście - troche sie zapędziłem z tym żółto-zielonym oczywiście
kolega ma rację do różnicóki tylko L1,L2,L3 i N
PE do listwy, a tak przy okazji można jeszcz sobie sprawdzić różnicówkę
żarówką - próbierką:

jeden kabel z oprawki do fazy a drugi do bolca - różnicówka powinna wylecieć

Tomek

13. Data: 2005-12-06 20:47:06

Od: "Bart" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Arbitrze - Turas ? ;)

BTW - u siebie hardcorowo sprawdziłem różnicówkę - nie wywaliło :| choć
5 minut posiedziałem sobie z walącym sercem :(. Przy okazji podłączania
płyty możemy zrobić test....
narka
BART

14. Data: 2005-12-07 07:36:35

Od: "Tomasz Graliński" <b...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> BTW - u siebie hardcorowo sprawdziłem różnicówkę - nie wywaliło :| choć
> 5 minut posiedziałem sobie z walącym sercem :(. Przy okazji podłączania
> [...]

????

No to niedobrze, powiedziałbym nawet że bardzo niedobrze bo to właśnie
różnicówka jest tym elementem układu który powinien chronićprzed porażeniem,
ja na twoim miejscu zrobiłbym sobie pomiary.
Ja u siebie też robiłem test hardcorowy (przez przypadek przy malowaniu
ścian jak odkręcałęm gniazdka i wyłączniki to sobie dotknąłem fazy) u mnie
różnicówka wyleciała

pozdrawiam

TG

15. Data: 2005-12-07 07:58:55

Od: "Arbiter" <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bart" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Arbitrze - Turas ? ;)

Zgadza się.

> BTW - u siebie hardcorowo sprawdziłem różnicówkę - nie wywaliło :| choć
> 5 minut posiedziałem sobie z walącym sercem :(. Przy okazji podłączania
> płyty możemy zrobić test....

Bartku, czy zaczynasz działać jako kaskader?:)

Ekologiczna skóra - za i przeciw
Serwis AGD
prezent wykonać samodzielnie...
baterie deante, bonetti