Kiszenie ogórków

1. Data: 2008-08-27 17:55:24

Temat: Kiszenie ogórków
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Poratujcie! Już któryś raz z kolei zakisiłam ogórki, w kamionkowym
naczyniu. Przez pierwsze 3 dni pachną ładnie, potem zaczynają
"zalatywać" jakby fermentowały, gniły. Robię normalnie, według przepisu:
2 łyżki soli na litr wody, dodaję koper, czosnek, chrzan, zalewam
chłodnym roztworem. No nie wiem, co robię źle? :(

Ewa

2. Data: 2008-08-27 18:15:21

Temat: Re: Kiszenie ogórków
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Sami popatrzcie co *medea* napisał:

> [...]
> 2 łyżki soli na litr wody, dodaję koper, czosnek, chrzan, zalewam
> chłodnym roztworem. No nie wiem, co robię źle? :(

Ja zalewam wrzątkiem i po kilku dniach (jak jeszcze są) przestawiam do
lodówki.

Krzysiek Kiełczewski

3. Data: 2008-08-27 18:29:45

Od: Tomek <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysiek Kielczewski pisze:

> Ja zalewam wrzątkiem i po kilku dniach (jak jeszcze są) przestawiam do
> lodówki.
>
> Krzysiek Kiełczewski

ja tez zalewam wrzatkiem
az

4. Data: 2008-08-27 19:40:40

Od: "wolim" <t...@n...pisz> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medea" <e...@p...fm> napisał

> chłodnym roztworem. No nie wiem, co robię źle? :(
^^^^^^^

To.

5. Data: 2008-08-27 19:55:56

Od: Artur Fortuna <f...@p...pole.Reply-To.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik medea miał niepewny dość wzrok. Prosił o żar, wpatrzony
gdzieś w mrok. Wciągnął dym, i nim skryła go noc, tak powiedział:

> 2 łyżki soli na litr wody,

Czy to aby nie dwukrotnie za dużo?

--
FortArt
www.wikipasy.pl - Encyklopedia KS Cracovia on-line

6. Data: 2008-08-27 20:38:50

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Artur Fortuna pisze:

> Czy to aby nie dwukrotnie za dużo?

W Kuchni Polskiej są nawet 3 łyżki soli na litr wody, ja trochę
uszczupliłam, bo pamiętam, że raz zrobiłam dokładnie i było za słone. No
ale nadmiar soli raczej nie powoduje gnicia, więc to nie jest przyczyna.

Ewa

7. Data: 2008-08-27 20:40:09

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

wolim pisze:
> Użytkownik "medea" <e...@p...fm> napisał

> ^^^^^^^
>
> To.

Być może, chociaż takie są zalecenia Kuchni Polskiej. Oczywiście
wcześniej tę wodę z solą zagotowuję, a potem studzę.

Ewa

8. Data: 2008-08-27 21:13:13

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 27 Aug 2008 22:40:09 +0200, medea napisał(a):

> Być może, chociaż takie są zalecenia Kuchni Polskiej. Oczywiście
> wcześniej tę wodę z solą zagotowuję, a potem studzę.
>
> Ewa

Ja zalewałam gorącym i zimnym - bez różnicy, zawsze się udawały. A naczynie
wyparzasz? Można potraktować "gorącym" programem w zmywarce. Kamionka może
być zarażona śluzowcami czy innymi drobnoustrojami.
"Jestem sam dla siebie bohaterem, ale jestem zbyt wielkim tchórzem, aby sam
sobie to przyznać."
M.A.S.H.

9. Data: 2008-08-27 22:42:54

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

medea wrote:

> Być może, chociaż takie są zalecenia Kuchni Polskiej. Oczywiście
> wcześniej tę wodę z solą zagotowuję, a potem studzę.
>
> Ewa

ja uzywam 1 lyzke na litr wody, wyparzone naczynia i kamionke, zalewam
goraca zalewa, a reszta tak jak Ty tylko jeszcze liscie z czeresni lub
debu. Nawet po 2 tygodniach beda dobre, choc kapciowate.

MB

10. Data: 2008-08-27 23:23:41

Od: Artur Fortuna <f...@p...pole.Reply-To.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> uszczupliłam, bo pamiętam, że raz zrobiłam dokładnie i było za słone. No
> ale nadmiar soli raczej nie powoduje gnicia, więc to nie jest przyczyna.

Ciekawe w takim razie skąd nazwa *małosolne*. ;)

Ja dodaję jeszcze na starcie piętkę chleba, najlepiej razowego. Do
wyjęcia po paru dniach.
--
FortArt
www.wikipasy.pl - Encyklopedia KS Cracovia on-line

Pigwa zielona - czy aby OK
SALATKI
CZY MA KTO...
OBIAD
sałatka z kapusty do słoika (prosze o przepis)