Kiszone ogorki

1. Data: 2001-07-17 06:51:43

Temat: Kiszone ogorki
Od: "Maria Stewart" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiem ze temat byl walkowany. Niestety nie posiadam lisci debowych kopru i
lisci wisni. Jedyne co moge dodac to czosnek. Kilka razy juz probowalam ale
nigdy mi nie wyszly. Maria

1. Data: 2001-07-17 07:26:00

Temat: Re: Kiszone ogorki
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maria Stewart napisala:

> Wiem ze temat byl walkowany. Niestety nie posiadam lisci debowych kopru i
> lisci wisni. Jedyne co moge dodac to czosnek. Kilka razy juz probowalam ale
> nigdy mi nie wyszly. Maria

Kawełek chrzanu, może byc nawet liść chrzanu.
Ale bez kopru nie umiem sobie wyobrazić ogórków. Jeżeli jesteś
na jakimś "bezkoprzu", to nie widzę innego wyjścia, jak poprosić
o przysłanie nasion i wyhodować w doniczkach.

Krycha

1. Data: 2001-07-17 08:14:01

Od: "Lilly was here" <M...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale bez kopru nie umiem sobie wyobrazić ogórków. Jeżeli jesteś
> na jakimś "bezkoprzu", to nie widzę innego wyjścia, jak poprosić
> o przysłanie nasion i wyhodować w doniczkach.

W ostateczności można kupić tzw. przyprawę do kiszenia ogórków - tam bodaj
jest koper jako główny składnik

--
Lilly was here

1. Data: 2001-07-17 12:20:09

Od: Maciej <b...@e...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lilly was here napisał(a):

> W ostateczności można kupić tzw. przyprawę do kiszenia ogórków - tam bodaj
> jest koper jako główny składnik
>
> --
> Lilly was here

Przyprawe sobie ludzie chwala wiec jak sie nic nie ma to sie ma co jest w
marketach...
Jednak nic napewno nie zastapi swiezo kopanego chrzanu czosnku z ogrodka i
koperku w kwiecie, no i te liscie. Ja daje winogronowe, porzeczkowe i
wisniowe...

1. Data: 2001-07-17 13:00:19

Od: "Slavek Siegmund" <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Wydaje mi sie ze Twoj problem jest z dostaniem odpowiednich skladnikow -
Australia.
Moje pierwsze ogorki "emigranckie" robilem w ten sposob:
Zlewa: 1 lyzka soli na litr wody cieplej,
Dodatki:
pieprz,
3 zirenka ziela angielskiego,
2 listki laurowe,
lyzka kolendry,
3 zabki czosnku,
i jak gdzies dostaniesz 2 liscie winogron, porzeczki ale to nie konieczne
i duzo nasion kopru.
Ogorki nie myc tylko odciac konce i ukladac ciasno w sloju, zasypac
przyprawami i zalac solanka, przycisnac mniejsczym sloikiem z woda.
Takie ogorasy sa "malosolne" w dwa dni a pozniej do lodowki zeby spowolnic
proces kisniecia.
Zycze duzo smacznych ogorkow, a jak masz jakies pytania to pisz.

pozdrawiam,

Slav

1. Data: 2001-07-17 13:45:08

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Slavek Siegmund" <s...@s...com> napisał w wiadomości
Ogorki nie myc tylko odciac konce

dlaczego nie myc? a jak sa brudne od ziemi? ;-))

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-07-18 13:53:12

Od: "Basia" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wydaję mi sie ze robię dobre ogórki, a mój przepis jest taki:
Kupione ogórki przez 2 godz. moczę w zimnej wodzie, można i dłużej.
Następnie wkładam ogórki do garnka lub czegoś innego (można obcinać końce
ogórków) to przys piesza proces kiszenia. Ogórki zalewam gorącą wodą
osoloną. Do garnka wkładam dużó obranego czosnku, dużo kopru, listek
bobkowy, kolendrę.
Można też kupic gotową mieszankę do kiszenia bardzo
dobra.Na wierzchu garnka kładę talerz i przyciskam czymś ciężkim możę być
kamień. Życzę smacznego.
Baśka

1. Data: 2001-07-19 09:10:38

Od: "anna" <s...@g...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mój przepis jest taki:
1 łyżka soli na 1 litr wody przegotowanej zimej
koper - istotne jest aby były nasiona, a nie " zielony koperek"
chrzan - korzeń, albo w zastępstwie liść
czosnek
liści wiśni - jeżeli są osiągalne
no i oczywiście ogórki ( po prostu tylko umyte)
To wszystko do gara kamiennego ( lub słoja) i jeżeli chcę aby szybciej się
ukisiły to jeszcze dodaję 1/2 kromiki chleba. Zawsze wychodzą dobre.
Powodzenia w kiszeniu !!
Ania

Basia napisał(a) w wiadomości: <9j44eg$qhd$1@sunsite.icm.edu.pl>...

1. Data: 2001-07-19 10:06:13

Od: "Beata" <b...@h...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam:-)
moze nie wychodzily ci dlatego ze byly sypane? Jezeli ogorki sa podsypywane
jakims nawozem wtedy robia sie "purchate" i smierdzace. Sama przekonalam sie
o tym kilkakrotnie. Dlatego zawsze kiedy zaprawiam (nie mam z wlasnych
upraw, wiec musze kupowac), kupuje po kilka kilogramow od roznych
sprzedawcow, wtedy ryzyko wywalenia ilus-dziesieciu sloikow do kibla nie
jest takie wielkie:-)
Slyszalam jeszcze ze do ogorkow powinno sie uzywac niejodowanej soli.
A do sloikow zawsze wkladam troche kopru (troche lodyg, troche kwiatow),
korzen chrzanu, kilka zabkow czosnku i zalewam goraca woda z sola (1 lyzka
na 1 litr wody)

powodzenia:-))
pozdrawiam
Beata

1. Data: 2001-07-20 11:09:37

Od: "Anna Sheridan" <a...@o...com.au> szukaj wiadomości tego autora

anna <s...@g...gda.pl> wrote in message
> [...]
> To wszystko do gara kamiennego ( lub słoja) i jeżeli chcę aby szybciej się
> ukisiły to jeszcze dodaję 1/2 kromiki chleba. Zawsze wychodzą dobre.

chleb najlepipej zytni. Moze byc sama skorka, mniej rozmieknie.
Ania

Kto podrzuci mi przepis na pikantną zupę rybną??
Przepis na kurczaka po wietnamsku!!!!!!!!
fasolka bez zasmazki?
Upalne gotowanie bez cienia znudzenia
Re: Mus cytrynowy