Kłamstwo

151. Data: 2010-10-17 19:59:18

Temat: Re: Kłamstwo
Od: Paweł <z...@...ll> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes

Użytkownik "vonBraun" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
news:i9fkbq$q4b$1@inews.gazeta.pl...

[...]
> No tak, ale teraz będziemy się juz zastanawiac nad "pluralis majestaticus"
> a nie o tym o czym NAPRAWDĘ pisano.
> vB

Nie będzieMY :)

Paweł

152. Data: 2010-10-17 20:04:16

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Paweł pisze:
> X-No-Archive:yes
>
> Użytkownik "vonBraun" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
>
> [...]
>
> Nie będzieMY :)
>
> Paweł

Doooobre :-)

Stalker

153. Data: 2010-10-17 20:07:22

Od: Fragile <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 17 Oct 2010 21:02:17 +0200, Chiron napisał(a):

> Użytkownik "Fragile" <s...@o...pl> napisał w wiadomości grup
et...

.net...

> Z tego, co piszesz- słyszałem tylko o tym ostatnim (podwyższają odporność
> organizmu- podczas gdy po transplantacji trzeba ją obniżyć).

Nie tylko po transplantacji.
"Leczenie" (cudzysłów, ponieważ lekarstwa de facto nie ma, a te, które się
stosuje mają tyle efektów ubocznych, że trudno nazwać ten cały cyrk
leczeniem) rzutów niektórych chorób autoimmunologicznych polega niestety,
właśnie na obniżaniu odporności :(

> Choroby autoimmunologiczne- znam sytuację, gdzie osoba wspomagała leczenie
> Gravesa-Basedowa homeopatią (bliska mi osoba). No ale faktycznie- wszystko
> trzeba stosować rozsądnie.

Nawet chorując na samego Gravesa-Basedowa (a niestety tak nie jest)
_raczej_ bym się nie odważyła na tego typu wspomaganie. Przy "walniętym"
układzie immunologicznym lepiej go nie "szturchać" ;)

Pozdrawiam :)
F.

154. Data: 2010-10-17 20:15:54

Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Paweł wrote:

> X-No-Archive:yes
>
> Użytkownik "vonBraun" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
>
> [...]
>

> Nie będzieMY :)
>
> Paweł

Manipulacja "pluralisem" okazuje się skuteczna ;-)

vB

155. Data: 2010-10-17 20:21:34

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 17 Oct 2010 22:15:54 +0200, vonBraun napisał(a):

> Manipulacja "pluralisem" okazuje się skuteczna ;-)

Bo jest to jedna z najpopularniejszych metod manipulacji po prostu.
Jak wszyscy wieMY ;-PPP

156. Data: 2010-10-17 20:31:28

Od: Fragile <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 17 Oct 2010 21:15:06 +0200, Ghost napisał(a):

> Użytkownik "Fragile" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

.net...

> Prawdzia homeopatia

A to jest prawdziwa i nieprawdziwa?
I jaka jest ta prawdziwa?

> nie da ani efektow wprost ani ubocznych.

Ryzykowne stwierdzenie, zwłaszcza w kontekście tych ubocznych.

> Moze co
> najwyzej zaszkodzic jesli wiaze sie z zarzuceniem normalnej terapii.

Zarzucanie terapii to w ogóle inna kwestia i nie mieszałabym jej do tego.
Rozmawiamy o samej homeopatii.

> Pamiec
> wody nie istnieje, a jedna czasteczka jakiejs substancji przypadajaca na
> cala tabletke nie zdziala dokladnie nic.

Ja wolę jednak nie ryzykować, dlatego nie dam się namówić nawet na jedną
cząsteczkę ani działeczkę :)

Pozdrawiam,
F.

157. Data: 2010-10-17 20:44:39

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-10-17 11:53, Vilar pisze:

> Wracając.
> Nie wiem czemu te same techniki stosują dorośli. Może rzeczywiście liczą
> na to, że ktoś nie powie "sprawdzam"?

Ha! Czasami kłamią zupełnie bez powodu i niepotrzebnie, nawet wtedy,
kiedy zupełnie nikomu nie przyjdzie do głowy powiedzieć "sprawdzam", ale
życie nagle i niespodziewanie to powie. Ostatnio miałam taki przypadek.
Ktoś skłamał w głupiej sprawie. Czułam, że kłamie, ale dociekanie prawdy
było w tym momencie zupełnie bezsensowne. I przypadkiem ten ktoś już 15
minut później stanął wobec takiego życiowego "sprawdzam" złapany niejako
na gorącym uczynku. To jest dopiero fascynujące. ;)
PS: Nie wiem, czy nie wtrąciłam się z głupia frant, bo całego wątku nie
czytałam jeszcze i może zboczyłam z tematu, ale sama miałam ochotę po
tym opisanym przeze mnie zdarzeniu zacząć wątek o kłamstwie.

Ewa

158. Data: 2010-10-17 20:48:41

Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stalker wrote:

/.../
> Jeśli ktoś mi później wywala artykuł "o kolejnym kłamstwie" Seremeta, to
> ja sie poważnie zastanawiam, czy ten ktoś ma jakąkolwiek wiedzę na temat
> tego co napisałem owyżej, czy raczej pasuje do twojego opisu VB...
> Stalker

Dla ścisłości tylko, jak się wywala to w mediach związanych z jakąs
opcją polityczną, lub wprost ustami polityka to akurat oznacza to
jedynie, że adresuje się działania do ściśle zdefiniowanego elektoratu,
np. spełniającego kryteria które opisałem (i Ghost cos podobnego pisał w
osobnym wątku). A nie to, że czegoś nie wie lub nie rozumie. Na grupie
mozna natomiast obserwować skuteczność metod angazowania emocjonalnego i
konsolidowania tego elektoratu.

Glob także sygnalizował coś takiego - (będzie "pluralis" nie dam rady
inaczej) Oto znów jesteśmy skrzywdzeni, oszukani, poniżeni tak jak
czuliśmy się skrzywdzeni, poniżeni "przed rewolucją 1989", pod zaborami,
pod okupacją. Lecz my prawdziwi Polacy przetrwamy "Jeszcze Polska nie
zginęła..."!!! Jesteśmy poznawczo od wieluset lat gotowi na kolejne
POCZUCIE NARODOWEJ KRZYWDY.

I to da się wykorzystać w walce politycznej. Nie da sie wykorzystać
natomiast FAKT, iż nie potrafiliśmy stworzyć bezpiecznych procedur
wożenia ViPów, za co odpowiadają wybierane przez Polaków (także tych
"Prawdziwych") kolejne rządy - czyli "MY", bo to "NAS" kupowano
obietnicami róznych oszczędnosci na funkcjonowaniu władzy (w tym
procedur związanych z lataniem). Bo z tym i trudniej się pogodzić i
trudniej zrozumieć. Nie jesteśmy jeszcze gotowi na NARODOWĄ
ODPOWIEDZIALNOŚĆ.

pozdrawiam
vonBraun

159. Data: 2010-10-17 20:51:48

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-10-17 21:02, Ikselka pisze:

> "Nam"?
> Zwracanie się do słuchacza/czytelnika w liczbie mnogiej, aby u niego
> niepostrzeżenie wywołać poczucie wspólnoty z wygłaszającym prezentowaną mu
> opinię, to jedna z powszechnych i mało wyszukanych metod manipulacji.
> Pluralis maiesticus.
> 3-)

Jeśli już, to pluralis maiestatis nie do tego służy, a wręcz przeciwnie
- wykazuje większą rangę wypowiadającego się (jak sama nazwa wskazuje
zresztą) i tym samym wzbudza w czytelniku/słuchaczu raczej poczucie
niższości, podległości, niż wspólnoty.

Ewa

160. Data: 2010-10-17 20:55:29

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 17 Oct 2010 22:51:48 +0200, medea napisał(a):

> [...]
> - wykazuje większą rangę wypowiadającego się (jak sama nazwa wskazuje
> zresztą) i tym samym wzbudza w czytelniku/słuchaczu raczej poczucie

Sorry, chodziło mi oczywiście o pluralis modestiae jako metodę manipulacji.
Czyli o przedstawianie jakiegoś poglądu lub postawy jako powszechnie
popularnej.

Fenomen "Żyda".
InovaBrasil
PSP