Kłamstwo

221. Data: 2010-10-18 17:21:20

Temat: Re: Kłamstwo
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 18 Oct 2010 19:08:06 +0200, vonBraun napisał(a):

> Zeby było wiadomo komu odpowiadam.

Robię zatem teraz tak samo, jak Ty (bo widzę, że nijak nie idzie inaczej
wytłumaczyć, o co chodzi) - pod Twoją wrotką pozostawiam słowa innej osoby
- czy nie czujesz się cokolwiek nieswojo?
No to i ja tak miałam.

> Słowo "skuteczność" zestawione z "leczyć" zestawione ze "schizofrenia".
>
> Nie można tego robic żadnym znanym lekiem.
>
> Mozna jedynie "leczyć" ale nie wyleczyć.

Nigdzie tam nie widzę słowa "wyleczyć". Widzę, że "leczy się", a jest to
forma niedokonana, nie sugeruje WYleczenia, no i jak sam piszesz, leczyć
można.
Wiec w czym problem, bo nie bardzo...

222. Data: 2010-10-18 17:26:48

Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> [...]
> wytłumaczyć, o co chodzi) - pod Twoją wrotką pozostawiam słowa innej osoby
> - czy nie czujesz się cokolwiek nieswojo?

No tak, ale ja już rozumiem, że mogłaść nie wpaść więc wyjaśniłem.

> Nigdzie tam nie widzę słowa "wyleczyć". Widzę, że "leczy się", a jest to
> forma niedokonana, nie sugeruje WYleczenia, no i jak sam piszesz, leczyć
> [...]

Bo ja widzę jeszcze słowo "skuteczność"

pozdrawiam
vonBraun

223. Data: 2010-10-18 17:30:31

Od: Paweł <z...@...ll> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wytłumaczyć, o co chodzi) - pod Twoją wrotką pozostawiam słowa innej osoby
> - czy nie czujesz się cokolwiek nieswojo?

Rozumiem.
Ale tak poczuć się może tylko osoba, która sądzi, że inni czytają bez
zrozumienia, bez patrzenia na wątek.
No ale z drugiej strony sam komentarz o przechodzeniu bezkrytycznie nad tym
zdaniem wystarczająco dookreśla, że nie jest to twoje zdanie, tylko innej
osoby.

[...]

Paweł

224. Data: 2010-10-18 17:33:15

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-10-18 16:45, Ikselka pisze:

> Owszem, ale ten zabieg obecnie ma szerokie zastosowanie w technice
> manipulacji, wąśnie takie, o jakim pisałam.

Nawet jeżeli byłoby tak, jak piszesz, to słowa Stalkera pod to nie
podchodzą.

Ewa

225. Data: 2010-10-18 17:53:39

Od: Fragile <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 18 Oct 2010 08:57:38 +0200, Ghost napisał(a):

> Użytkownik "Fragile" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

.net...

> http://pl.wikipedia.org/wiki/Homeopatia
>
> A nieprawdziwa, to np. jak jednak ktos dopakuje normalna dawke kwasu
> acetylosalicylowego do tabletki.

To przecież w ogóle nie jest homeopatia :) Stąd moje zdziwienie. Homeopatia
jest tylko jedna :) Jak rozmawiam o tiramisu czy strudlu jabłkowym, to nie
mam na myśli sernika na zimno ani szarlotki...

> Z tego co wiem, to tylko jakies kombinacje z arszenikiem daly efekty
> uboczne. Wypadek przy pracy, normalnie nie ma i nie moze byc zadnych
> efektow, poza efektami placebo.

To też _efekt_, nieprawdaż? ;)

> I bardzo dobrze.

Tak mi mówią i wielcy uczeni ;) Cieszę się niezmiernie, że i Ghost
potwierdza ;)

Pozdrawiam,
F.

226. Data: 2010-10-18 18:11:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 18 Oct 2010 19:26:48 +0200, vonBraun napisał(a):

> Bo ja widzę jeszcze słowo "skuteczność"

Skuteczność nie oznacza radykalnego wyleczenia - czego wyleczyć nie można,
można skutecznie zaleczyć. Widzisz różnicę?

227. Data: 2010-10-18 18:30:30

Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Skuteczność nie oznacza radykalnego wyleczenia - czego wyleczyć nie można,
> można skutecznie zaleczyć. Widzisz różnicę?

Autorzy nie napisali "Udokumentowano wyższą niz placebo skuteczność
leków homeopatycznych w redukcji osiowych objawów schizofrenii,
porównywalną z innymi dostępnymi lekami"

Autorzy napisali:

"W jaki więc sposób wytłumaczyć skuteczność działania leków
homeopatycznych, którymi leczy się wiele chorób, w tym nawet tak
trudnych jak schizofrenia?"

Czyli tak, że daje się to różnie interpretować -włącznie z "wyleczymy
homeopatycznie schizofrenię". Lecz by mozna się było wykręcić - w czym
jakby właśnie pomagasz.

Jest to moim zdaniem niejasnośc zamierzona.

pozdrawiam
vonBraun

228. Data: 2010-10-18 18:45:06

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 18 Oct 2010 20:30:30 +0200, vonBraun napisał(a):

> [...]
> trudnych jak schizofrenia?"
>
> Czyli tak, że daje się to różnie interpretować -włącznie z "wyleczymy

Leczymy. Czyli tu: polepszamy stan chorego. "Wyleczymy" to obietnica
usuniecia choroby. Nie można sobie tego dowolnie interpretować w zależności
od nastawienia. O tym dalej.

> homeopatycznie schizofrenię". Lecz by mozna się było wykręcić - w czym
> jakby właśnie pomagasz.
>
> Jest to moim zdaniem niejasnośc zamierzona.

Moim zdaniem to po prostu UCZCIWOŚĆ w podejściu - niby dlaczego mianoby
pisać "wyleczymy", skoro dotychczas tylko "leczymy"? Powtarzam: polepszanie
stanu chorego to leczenie, eliminacja choroby to wyleczenie. Musisz
zrozumieć różnicę.
Przykład: medycyna konwencjonalna LECZY AIDS (takze koncerny farmaceutyczne
oferują LEKI NA AIDS), ale czy ktokolwiek został WYleczony (czy faktycznie
są to leki powodujace WYleczenie z AIDS?)? Nie masz o to pretensji, prawda?
Leczenie nie oznacza wyleczenia. J.p.

Vide:
http://www.mp.pl/kurier/index.php?aid=12394&_tc=7A54
E7FEF1D047A49C8849C19EFEEC22

229. Data: 2010-10-18 19:18:21

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest tylko jedna :) Jak rozmawiam o tiramisu czy strudlu jabłkowym, to nie
> mam na myśli sernika na zimno ani szarlotki...

Jasne, ale nie takie rzeczy sie robi zeby sie sprzedawalo.

> To też _efekt_, nieprawdaż? ;)

No ale raczej nie ten efekt mielismy na mysli, nieprawdaz?

:-)

230. Data: 2010-10-18 19:18:47

Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> [...]
> są to leki powodujace WYleczenie z AIDS?)? Nie masz o to pretensji, prawda?

Ależ ja nie chcę aby oni pisali że "wyleczyli" jeśli nie wyleczyli. Chcę
jedynie aby pisali klarownie. Gdyby chodziło o kurzajki to pal diabli,
ale jeśli powołują sie na schorzenie niewyleczalne poprzez leki -
ustępujące jedynie rzadko - samoistnie, to wolałbym zamiast
wieloznacznosci jednoznacznośc.Po co mi pisać że "da się zrozumieć to
tak, jak Ty chesz", ja to wiem przecież. Brak tej jednoznaczności
oznacza tanią reklamę a nie uczciwośc. Lub brak ostrożności
charakterystyczny dla tekstów pisanych przez osoby, któe nie musza
odpowiadać za to co piszą.

A btw. Znasz badania w których:
"Udokumentowano wyższą niz placebo skuteczność
leków homeopatycznych w redukcji osiowych objawów schizofrenii,
porównywalną z innymi dostępnymi lekami", które w zestawieniu z klarowną
definicją "leku homeopatycznego" byłyby jeszcze JAKIMŚ "ratunkiem" dla
autorów?

pozdrawiam
vonBraun

Fenomen "Żyda".