Re: Kłamstwo katyńskie, kłamstwo smoleńskie.

From: vonBraun <i...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Kłamstwo katyńskie, kłamstwo smoleńskie.
Date: Sun, 16 Jan 2011 00:08:23 +0100

medea wrote:

> Ale przecież pisaliśmy o czymś innym - o obietnicy zmartwychwstania jako
> modyfikatorze działania i czy możliwe, że taki występuje już w
> dzieciństwie (chyba że się pogubiłam). Dociekanie wiedzy na temat
> śmierci nie musi się z tym wiązać IMO. Nawet jeżeli dziecko na tym
> etapie dowie się od rodziców, że "dobrzy idą do nieba", to sądzisz, że
> taka informacja będzie wpływała na zachowanie tego dziecka bardziej, niż
> przykładowy klaps, brak dobranocki albo obiecany lizak? Po prostu
> wszystko właściwie zależy od rodziców, nie od dogmatów.

> [...]

Nie pamietam, ale kitu nie wstawiali i mimo to czułem sie po rozmowie z
nimi OK. A dobrze pamiętam, że w "tamtym" stanie ducha wchłonałbym każdy
kit. W ten sposób nie utrwalili mi jak sądzę stereotypu: jak cos ci jest
niewygodne, to wymyśl sobie cos takiego aby było. Raczej podkreślali że
wszystkich nas czeka jeszcze wiele zycia i że jest to dośc czasu aby w
między czasie zrobić - ale nie tymi słowami, bo byli to tzw. "prości
ludzie". A ponieważ następnego dnia wszyscy nadal żyli, zajęłem się
"ważniejszymi" sprawami... Skoro oni to wiedzą i nie zamartwiają się to
ja też mogę :-)))

pozdrawiam
vonBraun