mocny klej do drewna

11. Data: 2009-12-09 19:31:56

Temat: Re: Klej UHU plus 300 kg epoxy - Re: mocny klej do drewna
Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 9 Gru, 20:13, Mamut <c...@g...com> wrote:
> otóż wikol nie trzymał, po 24h schnięcia listewka odlamywała sie po
> leciutkim nacisnieciu palcem. a naprawde mocno to bylo spiete
> zaciskami i super dopasowane.

Albo to była jakaś kiepska podróba wikolu albo coś jednak źle
zrobiłeś, bo to nieprawdopodobne.
Dobry klej typu wikol dobrze przygotowane drewno z drewnem klei tak,
że spoina jest bardziej wytrzymała od samego klejonego drewna, pisałem
wcześniej o robionych przeze mnie próbach: dwa sklejone ze sobą
sosnowe klocki (przed klejeniem po prostu przeszlifowane, na czas
schnięcia kleju ściśnięte ściskiem stolarskim) rozłamałem dopiero w
imadle żabką do rur i pękła nie spoina, a rozwarstwiło się drewno
obok.

> Skleilem to ostatecznie klejem o nazwie
> technicoll.
> taki jak tuhttp://www.allegro.pl/item839932226_klej_kontaktow
y_20ml_technicoll.html

To wariacja n/t butaprenu. Zupełnie wystarczający do takiego zadania,
ale uważam, że sklejenie tego wikolem (dobrym, dobrze) byłoby
solidniejsze.

J.

12. Data: 2009-12-09 19:43:29

Od: Mamut <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> To wariacja n/t butaprenu. Zupełnie wystarczający do takiego zadania,
> ale uważam, że sklejenie tego wikolem (dobrym, dobrze) byłoby
> solidniejsze.

nie wiem jakiej jakosci to Wikol był, po prostu świeżo kupiona tuba z
napisem: "Wikol -klej do drewna" :)
Ale to nie pierwszy raz kiedy mnie zawiódl dlatego powstał ten wątek.
Dobrze ze nie kleilem wszystkich listewek tylko jedną na próbe. Mniej
czyszczenia miałem.

13. Data: 2009-12-09 20:49:08

Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 9 Gru, 20:43, Mamut <c...@g...com> wrote:

> nie wiem jakiej jakosci to Wikol był, po prostu świeżo kupiona tuba z
> napisem: "Wikol -klej do drewna" :)

Wikol niestety nie jest zastrzeżoną nazwą handlową, dlatego produkuje
taki klej mnóstwo producentów, każdy na swój sposób, jedni tak, żeby
było dobrze, inni tak żeby było tanio. I może naciąłeś się po prostu?

Radziłem wcześniej kupić Wikol w sklepie za rogiem i w sumie moje
niedopowiedzenie, bo mogłem uściślić, żeby ten wikol kupić jakiś
"markowy" (w sensie, że znanego producenta).
Naprawdę świetny Wikol kupiłem kiedyś w Castoramie jako "Klej do
paneli drewnianych", z nim właśnie robiłem te próby, o których
wspominałem. On się nawet nie nazywał wikol tylko jakoś z niemiecka,
ale wyglądał jak wikol, pachniał jak wikol i zasychał do postaci
takiej samej jak wikol, więc dla mnie to był wikol :)

J.

14. Data: 2009-12-09 23:15:55

Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mamut wrote:
> otóż wikol nie trzymał, po 24h schnięcia listewka odlamywała sie po
> leciutkim nacisnieciu palcem. a naprawde mocno to bylo spiete
Wiec albo te elementy sa lakierowane/woskowane albo ten Wikol do kitu ;)
Pewny ktory polecam (i niestety drozszy niz 3 zl ;)) to Pattex "klej do
drewna" f-my Henkel.
Jest takze wersja wodoodporna.

Artur Lew
arturdotlewatgmaildotcom

15. Data: 2009-12-11 12:51:58

Od: Jakub Tarczewski <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak jak powiedzial Jarek - zywica prawie wogole nie nadaje sie do drewna
> (m in mala nasiakliwosc, zbyt sztywna).

powiedz to szkutnikom...
Akurat epoksyd prawie zawsze idealnie współpracuje z drewnem, pod
warunkiem, że nie jest zatłuszczone; istnieje nawet bardzo interesujący
system budowy jachtów z drewna nasycanego i klejonego epoksydem (WEST).
Z doświadczeń szkutniczych właśnie (a są to wymagające zastosowania...)
wynika, że spoina epoksydowa drewno-drewno jest najmocniejsza, ledwo
dorównują jej najlepsze kleje poliuretanowe, następny w kolejności jest
klej kostny (ale nie jest wodoodporny...) i żywice mocznikowe, a dopiero
potem emulsje w rodzaju Wikolu.

16. Data: 2009-12-11 21:25:31

Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakub Tarczewski wrote:
> powiedz to szkutnikom...
Fakt, ale i ja niedokladnie sie wyrazilem.
Zywice w postaci dwuskladnikowego "cusia" ktore dostaniesz w sklepie
charakteryzuje sie zbut duza lepkoscia i totalnym brakiem elastycznosci
i po prostu odpadnie.
Sprawdzalem na drewnie i grubej nierdzewce (chcialem przykleic zawias).
Sprawdzalem wersje i z dodatkowymi wypelniaczami i bez nich.

> Akurat epoksyd prawie zawsze idealnie współpracuje z drewnem, pod
Mowisz o wersji ktora sie leje jak woda i kupujesz ja w puszkach ;)
Wtedy drewno po prostu tym przesiaka i tworzy sie laminat.

> wynika, że spoina epoksydowa drewno-drewno jest najmocniejsza, ledwo
> dorównują jej najlepsze kleje poliuretanowe, następny w kolejności jest
Hmm, a tutaj chetnie bym zobaczyl jakies opracowania.
W praktyce badzmy szczerzy - zakup czy zywicy czy ultra
specjalistycznego (i toksycznego) kleju nie ma sensu do malej listewki.
Do takich zastosowan wlasnie jest klej typu Wikol.

> klej kostny (ale nie jest wodoodporny...) i żywice mocznikowe, a dopiero
Przy dobrym sklejeniu wikolem na pewno zlamanie nie nastapi w spoinie
kleju tylko w drewnie.

Artur Lew
arturdotlewatgmaildotcom

Papier do półek...