Kleje do tworzyw sztucznych

1. Data: 2007-05-08 13:01:08

Temat: Kleje do tworzyw sztucznych
Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Szukam dobrych klejów do tworzyw sztucznych. Mam do sklejenia obudowę
ekspresu do kawy. Tworzywo przypomina polistyren, ale jest bardziej
elastyczne. Co to jest - trudno powiedzieć. Czy ktoś z Grupowiczow
mógłby zarekomendować jakieś nowoczesne, mocne kleje do tworzyw
sztucznych? Oczywiście może okazać się, że to wcale nie tworzywo na
bazie polistyrenu, więc inne propozycje też są mile widziane.
Fonon

2. Data: 2007-05-08 13:50:07

Temat: Re: Kleje do tworzyw sztucznych
Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zacznij od zidentyfikowania, co to za tworzywo. Nie każde da się kleić. Np.
polietylen i polipropylen można kleić z podobną skutecznością, jaby kleić
świeczkę ze stearyny.
Jacek

3. Data: 2007-05-08 17:15:31

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
> obudowę
> ekspresu do kawy. Tworzywo przypomina polistyren, ale jest

Najprawdopodobniej jest to ABS. Klei się cięzkawo raczej.

J.

4. Data: 2007-05-08 20:25:55

Od: Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek napisał(a):
> Zacznij od zidentyfikowania, co to za tworzywo.
Nie jest to niestety proste. Trzeba zastosować metodę prób i błędów.
> Nie każde da się kleić. Np.
Wiadomo.
> polietylen i polipropylen można kleić z podobną skutecznością, jaby kleić
> świeczkę ze stearyny.
A może są jakieś specjalne kleje do tych tworzyw? Dlatego pytam.
Fonon

5. Data: 2007-05-09 13:27:36

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. wrote:
> Najprawdopodobniej jest to ABS. Klei się cięzkawo raczej.
Jakieś sugestie co do kleju? Miejsce klejenia można wzmocnić płytką
przyklejoną w miejscu pęknięcia.
Fonon

6. Data: 2007-05-09 15:49:14

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> wrote:

> Jakieś sugestie co do kleju? Miejsce klejenia można wzmocnić
> płytką
> przyklejoną w miejscu pęknięcia.

Spróbuj zwykłym cyjanoakrylem. Tylko nie "Kropelką" z kiosku, a
jakims markowym (Bison, Pattex itp.).

J.

7. Data: 2007-05-09 16:44:18

Od: bynio <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ABS to rodzaj polistyrenu - łatwo i trwale mozna kleic o ile to
własnie to.
Sprawdź czy reaguje na kropelkę rozpuszczalnika nitro. Jesli tak to
zwilz tym nitro krawędzie i dociśnij.
W tworzywach nie ma kleju uniwersalnego -do kazdego co innego będzie
dobre.
Cyjanopany zachowaj do metalu, szkła i ceramiki - tam potrzymają
najdłużej.
Przy tworzywach nie pociągną długo.
Najlepsza byłaby identyfikacja na podstawia płomienia i zapachu - w
necie są tabele.
Bierzesz skrawek i podpalasz sprawdzasz kolor i wielkosć płomienia,
szybkosc spalania i zapach.
Znalezienie kleju lub odpowiedniego rozpuszczalnika to już wtedy zaden
problem.

8. Data: 2007-05-11 17:42:34

Od: "_chab_" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A może są jakieś specjalne kleje do tych tworzyw? Dlatego pytam.
> Fonon

Poszukaj czegoś w ofercie LOCTITE.

poszukuje płytek
Skrzypiace meble