Klimatyzator przenośny

1. Data: 2006-06-14 20:57:28

Temat: Klimatyzator przenośny
Od: "man" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zaplanowałem zakup klimatyzatora. W jednej z sieci handlowych była dogodna
promocja wiec zakupiłem takie urządzenia . Przed zakupem szukałem opinii w
Internecie ale było z nimi słabo dlatego pozwolę sobie opisać moje wrażenia
z użytkowania tego typu klimatyzatora..
Po zapoznaniu się z dostarczoną dokumentacją zainstalowałem klimatyzator
celem przeprowadzenia prób. Zacząłem klimatyzować pokój o wymiarach
4,7x2,1x2,5. Pierwsze, co zauważyłem to bardzo głośna praca urządzenia. Nie
dało się tego odczuć w sklepie, ponieważ niema tam ku temu odpowiednich
warunków: muzyka, gwar rozmów itp. jednak w małym pokoju jest to bardzo
uciążliwe. Po zatem ujawnił się jeszcze jeden mankament tego urządzenia. Do
chłodzenia kondensatora wg schematu na str. 49 instrukcji wykorzystywane
jest powietrze z pomieszczenia, w którym urządzenie stoi, po czym jest ono
wyrzucane na zewnątrz budynku. W wypadku szczelnego wyprowadzenia powietrza
i pozamykanych okien w pomieszczeniu zaczyna występować podciśnienie, które
odwraca dotychczasowe drogi wentylacji mieszkania, a to jest niewskazane w
budynkach typu bloki mieszkalne[zalecenia SM]. Powietrze, które zostaje
usunięte z pomieszczenia powoduje napływ gorącego powietrza z zewnątrz i
wówczas mamy do czynienia z nadmierną i niepotrzebna wentylacją, która
znacznie pogarsza wydajności klimatyzatora. Podsumowując nie polecam tego
typu urządzeń . Jedyne jakie w tej chwili wchodzi w rachubę to split.

2. Data: 2006-06-15 07:20:28

Temat: Re: Klimatyzator przenośny
Od: Kuba_A <g...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

man napisał(a):

> [...]
> dało się tego odczuć w sklepie, ponieważ niema tam ku temu odpowiednich
> warunków: muzyka, gwar rozmów itp. jednak w małym pokoju jest to bardzo

Właśnie po to w tym sklepie jest ta muzyka ;)

Poza tym w opisie na pewno jest poziom hałasu jaki to urządzenie
generuje, wystarzyło to sprawdzić.

> [...]
> i pozamykanych okien w pomieszczeniu zaczyna występować podciśnienie, które
> odwraca dotychczasowe drogi wentylacji mieszkania

To chyba lekka przesada. Ile jest tego powietrza, żeby powodować
dodatkowe zyski ciepła od powietrza wentylacyjnego i duże podciśnienie.

Z resztą właśnie od tego to urządzenie jest, żeby takie ewentualne zyski
pokryć.

--
''~`` Kuba Adamczyk
( * * ) g...@t...pl

3. Data: 2006-06-15 07:57:05

Od: "Arbiter" <@arbiter.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kuba_A" <g...@t...pl> napisał w wiadomości

> To chyba lekka przesada. Ile jest tego powietrza, żeby powodować
> dodatkowe zyski ciepła od powietrza wentylacyjnego i duże podciśnienie.

dużo. Rura ma średnice około 10cm

> Z resztą właśnie od tego to urządzenie jest, żeby takie ewentualne zyski
> pokryć.

problem jest zapewne taki, ze z wentylacji w mieszkaniu, ktora powinna
wybierać , zaczyna napływac brudne powietrze.

4. Data: 2006-06-15 08:18:59

Od: "Boombastic" <b...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> problem jest zapewne taki, ze z wentylacji w mieszkaniu, ktora powinna
> wybierać , zaczyna napływac brudne powietrze.

Albo smrody z kanału wentylacyjnego łazienki czy kuchni.

5. Data: 2006-06-15 13:23:35

Od: Adam <a...@m...w.stopce> szukaj wiadomości tego autora

> To chyba lekka przesada. Ile jest tego powietrza, żeby powodować
> dodatkowe zyski ciepła od powietrza wentylacyjnego i duże podciśnienie.

Wbrew pozorom jest duzo tego powietrza.

> Z resztą właśnie od tego to urządzenie jest, żeby takie ewentualne zyski
> pokryć.

Tu bardziej chodzi o odwrocenie ciagu - kominy zamiast wyciagac
powietrze wpychaja je do mieszkania. Istotne w budynku gdzie pracuje
piec emitujacy spaliny.

Alternatywa dla takich klimatyzatorow sa przenosne splity. Nie widzialem
takich obecnie w sklepach, ale kiedys byly w sprzedazy i uzywam takiego.
Za oknem na parapecie ustawia sie jednostke zewnetrzna polaczona z
wewnetrzna zespolonym "kablo-wezem" o przekroju ~6x2cm.

Klimatyzatory bez jednostki zewnetrznej maja dodatkowy feler - rura
odprowadzajaca powietrze nie moze byc za dluga. Przedluzanie jej
dodatkowa spiro lub wlozenie do kanalu wentylacyjnego powoduje spadek
wydajnosci az do wylaczenia sprezarki - za duze opory dla powietrza i w
efekcie transportowanie ciepla.

--
Adam

6. Data: 2006-06-15 14:10:03

Od: "Tomasz" <l...@p...onet.pl_USUN_TO> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "man" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> celem przeprowadzenia prób. Zacząłem klimatyzować pokój o wymiarach
> 4,7x2,1x2,5. Pierwsze, co zauważyłem to bardzo głośna praca urządzenia.

Mam tez klimatyzator przenosny i tez robi troche halasu, ale kupujac go
liczylem sie z tym, bo w instrukcji wyraznie napisana byla glosnosc.

> [...]
> występować podciśnienie, które odwraca dotychczasowe drogi wentylacji
> mieszkania, a to jest niewskazane w budynkach typu bloki

Uzywam go w wiekszym pomieszczeniu, wiec calkowcie nie nie odczuwam tego
efektu o jakim piszesz, a gorace powietrze z klimatyzatora odprowadzam przez
dziure w scianie przy zamknietych oknach.

> [...]
> znacznie pogarsza wydajności klimatyzatora. Podsumowując nie polecam tego
> typu urządzeń . Jedyne jakie w tej chwili wchodzi w rachubę to split.

Ja z kolei jestem zadowolony z zakupu bo spelnia moje oczekiwania. Mysle, ze
jest jestes zawiedziony klimatyzatorem przenosnym to tylko wynika to z
abraku wczesniejszego rozeznania za kupujesz i czego powinienes spodziewac
sie po takim urzadzeniu. Poza tym nie zawsze mozna i nie wszedzie mozna
istalowac urzadzenia typu split i sa one drozsze od wspomnianego
klimatyzatora.

pozdrawiam
Tomek

7. Data: 2006-06-15 15:09:01

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Święta prawda, ale splita za 700 zł nie kupisz
Jacek

8. Data: 2006-06-15 15:11:33

Od: "gasper" <g...@p...comp> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> Święta prawda, ale splita za 700 zł nie kupisz
> Jacek

ale za 900 już tak

9. Data: 2006-06-15 16:12:03

Od: "man" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ale za 900 już tak

Zgadza się, ale niestety pozostaje problem montażu cena około 500 do 1000
PLN w standartowych warunkach.

Do tych, którzy bronią tak zwanego monobloku. Wydaję się, że nie korzystali
z pomieszczenia klimatyzowanego. Chodzi tutaj o w miarę wyrównana
temperaturę w całym pomieszczeniu a nie w bliskiej odległości od urządzenia.
Tego rodzaju efekt można uzyskać używając wentylatora za znacznie mniejsze
pieniądze. Dzięki urządzeniom split uzyskuję się znacznie lepsze efekty
chociażby poprzez to, że urządzenie montowane jest pod sufitem i uzyskujemy
bardziej optymalną cyrkulację powietrza.

Na szczęście udało mi się zwrócić klimatyzator do sklepu, więc znowu jestem
w trakcie poszukiwań. Wczoraj znalazłem coś takiego:
http://www.desapoland.pl/klima/index.php

Spotkał się może ktoś z urządzeniami tej firmy lub opiniami na jej temat?

Pozdrawianm

Roman

Cieknące dzrwiczki w pralce
ustawianie kolorow