Klimatyzer bez-rurowy

11. Data: 2010-07-11 19:18:15

Temat: Re: Klimatyzer bez-rurowy
Od: "Negatyw" <n...@W...gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:4c397749$0$2602$6...@n...neostrada
.pl...

> A kotary zaciągać tylko od strony słonecznej.

Tej pokój innej strony nie ma...

Negatyw
negatyw001(małpa)gmail.com

12. Data: 2010-07-11 19:20:57

Od: "Negatyw" <n...@W...gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości grup

> Za te same pieniądze kupisz najprostszą klimatyzację split.

Split, to taka "prawdziwa klima", tak?
Poważnie? Chyba przesadziłeś...
Mi jeden gość przysłał wycenę:

urządzenie - RCOOL TAC09 1 590.00
montaż + akcesoria 1 400.00

Negatyw
negatyw001(małpa)gmail.com

13. Data: 2010-07-11 20:31:04

Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-07-11 21:20, Negatyw pisze:
> Split, to taka "prawdziwa klima", tak?
> Poważnie? Chyba przesadziłeś...
> Mi jeden gość przysłał wycenę:
>
> urządzenie - RCOOL TAC09 1 590.00
> montaż + akcesoria 1 400.00
No to na montażu nieźle chce cię skroić, albo będzie potrzebował
auto-wysięgnika 15m, by powiesić ci skrzynkę na zewnątrz...
Zamontować możesz samodzielnie, ceny już ~1000 się zaczynają, ale warto
patrzeć nie na cenę, tylko parametry (sprawność, możliwość użycia do
grzania, poziom hałasu).

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173

14. Data: 2010-07-11 20:43:42

Od: AA <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Split, to taka "prawdziwa klima", tak?
> Poważnie? Chyba przesadziłeś...
> Mi jeden gość przysłał wycenę:
>
> urządzenie - RCOOL TAC09 1 590.00
> montaż + akcesoria 1 400.00

Niestety montaz mocno podnosi cene. Min. 1000pln z uwagi na czynnik
chlodniczy i proces napelniania.

Widzialem wprawdzie klimy "nabite" czynnikiem i do samodzielnego montazu
- ale nie wiem, co to warte. Z pewnoscia trzeba powiesic urzadzenie,
zrobic przewierty na rurki, ulozyc je.

W firmie pracuje kilka klim, pytalem serwis o te tanie i najtansze (ale
nadal splity) - bedzie glosna, lepiej aby nie pracowala na okraglo
(zywotnosc).

Polecane sa te "z Polski" (produkowane w ChRL, ale z rozwinietym
serwisem w kraju) - Fonko, Elta, Galanz (znajdziesz 3,5kW za 1999 z
montazem)

AA

15. Data: 2010-07-11 21:51:09

Od: "Koteczek" <n...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

> Dodam, że chcemy go wykorzystywać w celu obniżenia temperatury pokoju
> dziecka (8-mies niemowlak) z oknami balkonowymi od wschodu. Panuje
> prawdziwy ukrop...

zamien sie z dzieckiem na pokoje, w Afryce jakos klim nie ma i dzieci zyja :)

16. Data: 2010-07-11 23:06:54

Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-07-11 22:43, AA pisze:
> Niestety montaz mocno podnosi cene. Min. 1000pln z uwagi na czynnik
> chlodniczy i proces napelniania.
A co w tym procesie takiego magicznego? Samochodowe klimatyzacje
"nabijasz" (całkowite odpompowanie czynnika, oleju, sprawdzenie
szczelności, nabicie odpowiedniej ilości oleju, czynnika, barwnika UV do
kontroli szczelnośći) za 100-150zł.

> Widzialem wprawdzie klimy "nabite" czynnikiem i do samodzielnego montazu
> - ale nie wiem, co to warte.
To może inaczej - powiedz które obecnie dostępne w handlu nie są
"nabite" czynnikiem? Bo wg. mojej wiedzy chyba wszystkie, mają olej,
czynnik - i jeśli umiejętnie montujesz i nie spuścisz wszystkiego, i nie
dajesz 50m przewodów, to niczego nabijać nie trzeba.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173

17. Data: 2010-07-11 23:39:18

Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Negatyw pisze:
> Witam
> Jestem zainteresowany zakupem klimatyzatora (najlepiej przenośnego).
> Większość takich produktów wymaga "rury za okno". Jest to dość uciążliwe w
> warunkach domowych (blok).
> Myślimy o czymś z wykorzystaniem wody i ewentualnie lodu:
>
> Dodam, że chcemy go wykorzystywać w celu obniżenia temperatury pokoju
> dziecka (8-mies niemowlak) z oknami balkonowymi od wschodu. Panuje
> prawdziwy ukrop...
>
> Czy ktoś z grupowiczów używa czegoś podobnego?
> Proszę o opinie.

Ja szukałem do schłodzenia pomieszczenia z kilkoma serwerami, wszelkie
przenośne z rurą bardziej dogrzewały pomieszczenie niż chłodziły - może
naprawdę porządna izolacja rury wylotowej by coś dała, ale tak naprawdę,
to kicha te sprzęty. Kupiłem do firmy
http://allegro.pl/item1095976570_elta_klimatyzator_p
rzenosny_z_modulem_zew_gw_24.html
I działa, spełnia swoje zadanie. Ustawiona na max hałasuje, ale akurat
to nie przeszkadza.

18. Data: 2010-07-11 23:48:50

Od: "Marcin" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AA" napisał w wiadomości

> Widzialem wprawdzie klimy "nabite" czynnikiem i do samodzielnego montazu -
> ale nie wiem, co to warte. Z pewnoscia trzeba powiesic urzadzenie, zrobic
> przewierty na rurki, ulozyc je.

Zamontowałem taką moim rodzicom.Połączenie jednostek za pomocą
szybkozłączki.Montaż banalnie prosty działa już 3 lata i jedyne co robione
to czyszczona regularnie.

19. Data: 2010-07-12 03:03:07

Od: "Jacek" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Split to klimatyzacja, która ma parownik w chałupie a skraplacz na zewnątrz.
Sprężarka jest na zewnątrz, a więc i hałas też na zewnątrz.
Co do ceny to chyba ten "jeden" przesadził. Jakież to akcesoria?
U mnie montowali 5 jednostek typu inverter (płynna regulacja obrotów
sprężarki, grzanie/chłodzenie) i za montaż razem z tymi nieszczęsnymi
"akcesoriami", rurkami i kablami oraz otuliną, izolacją i co tam jeszcze
wyszło mi po 500 zł od sztuki razem z gwarancją na dodatkowy rok i
"darmowym" przeglądem. Ceny brutto z VAT.
Jacek

20. Data: 2010-07-12 05:58:00

Od: "Negatyw" <n...@W...gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości grup
.pl...

> by powiesić ci skrzynkę na zewnątrz...

Może to zrobić z poziomu tarasu. Dojście ma super.

Negatyw
negatyw001(małpa)gmail.com

pralka wywala różnicówkę
wentylacja - wentylator
Re: zapchał się odpływ w wannie
Studnia wbijana abisyńska - jak samemu zrobić?
Klej przenika przez wykladzine PCV?