Klon Shirasawy

1. Data: 2004-09-21 06:23:18

Temat: Klon Shirasawy
Od: Freesia <F...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chciałam kupić sobie klon Shirasawy 'Aurerum' (do ogródeczka japońskiego) i
nie wiem czy przetrwa nasze zimy (nawet będąc okopczykowany). Czy jego
wrażliwość na mróz jest podobna do A. palmatum? Czy warto wydawać
pieniądze?

*Freesia*
/Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi/
- Winston Churchil

2. Data: 2004-09-21 06:36:51

Temat: Re: Klon Shirasawy
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Freesia <F...@N...gazeta.pl> writes:

> Chciałam kupić sobie klon Shirasawy 'Aurerum' (do ogródeczka
> japońskiego) i nie wiem czy przetrwa nasze zimy (nawet będąc
> okopczykowany).

Ma duże szanse.

> Czy jego wrażliwość na mróz jest podobna do A. palmatum?

Tak. Pochodząc z tej samej sekcji, Palmata, mają podobne
wymagania. Moim skromnym zdaniem powinne rosnąć w zacisznym miejscu,
na zimę powinne być dobrze obsypane korą

> Czy warto wydawać pieniądze?

Na drzewa? Warto.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Był malarz, co z samych głupst żył...
Wziął wstążkę, gwiazdami ją upst(w)rzył,

3. Data: 2004-09-21 06:58:26

Od: Freesia <F...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

To jeszcze jedno pytanko. Ziemię przygotować lekko kwaśną?

4. Data: 2004-09-21 07:01:40

Od: Freesia <F...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zapomniałam zapytać. Sadzić teraz czy poczekać lepiej do wiosny?

5. Data: 2004-09-21 07:26:42

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Freesia <F...@N...gazeta.pl> writes:

> To jeszcze jedno pytanko. Ziemię przygotować lekko kwaśną?

Tak.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Wszystkie mężatki w Kromeryżu
miewają często bóle w krzyżu.

6. Data: 2004-09-21 07:56:06

Od: "Jacek Kaliszan" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie wiem czy przetrwa nasze zimy (nawet będąc okopczykowany). Czy jego
> wrażliwość na mróz jest podobna do A. palmatum? Czy warto wydawać

Na klony zawsze warto wydać troszkę grosza.
Z tym kopczykowaniem jednak bym trochę uważał. Wbrew pozorom klony są
wrażliwe na brak dostępu powietrza do korzeni. Jak będzie spory kopczyk kory
to zwłaszcza dla klonów w młodym wieku ryzyko uszkodzenia przez różne robale
części pnia przy gruncie jest spore.
Przez pewien czas stosowałem właśnie w części przyziemnej luźny żwirek
warstwę kilku cm . Zalecałbym klony raczej osłaniać przed wiatrem i częstymi
zmianami nasłonecznienia.Stosuję od szeregu lat swoiste parawany wykonane z
worków po kartoflach i palików z drewna . Nie osłonię oczywiście całych
roślin niektóre klony mają już dobrze ponad 2 metry. Więc czasami niektóre
gałązki przemarzną. Nie bez znaczenia jest fakt w jaki sposób i na jakiej
podkładce klon jest szczepiony .Te szczepione z reguły są mniej odporne .
Trzeba jednak w zależności od regionu liczyć się z sporym ryzykiem .
Powodzenia.
Jacek
http://sannati.150m.com

http://ogrod.mm.com.pl

7. Data: 2004-09-21 09:12:20

Od: Freesia <F...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję wszystkim.

8. Data: 2004-09-21 11:49:08

Od: "Kronopio" <c...@g...katowice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Kaliszan" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

Witaj Jacku!
Jak miło , że zawitałeś :-)
Mam nadzieję , że będę Cię częściej widywać na grupie.

Pozdrawiam
Teresa

9. Data: 2004-09-21 12:40:39

Od: "Jacek Kaliszan" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witaj Jacku!
> Jak miło , że zawitałeś :-)
> Mam nadzieję , że będę Cię częściej widywać na grupie.
>
> Pozdrawiam
> Teresa

Witam Witam .
Mam też taką błogą nadzieję. Ledwo zdążam poczytać grupę. Ciągle ostatnio
jestem w podróży . Wróciłem z Litwy a już za kilka dni Praga nie licząc już
tego mojego krajowego łazikowania.
Uszanowanie
Jacek

Gdzie te grzyby?