Kłykciny kończyste...

1. Data: 2002-03-23 12:15:47

Temat: Kłykciny kończyste...
Od: <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

...czy ktos to mial?
Gdzie sie zglosic?
Jak to sie leczy?
Czy ktos to mial w okolicach odbytu i jak wtedy sie to leczy?

2. Data: 2002-03-23 13:43:48

Temat: Re: Kłykciny kończyste...
Od: "violeczka" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ciezka sprawa. Prawdopodobnie spowodowane wirusem Papiloma. Nalezaloby
zrobic badanie na jego obecnosc w organizmie. moglabym cos doradzic, ale za
malo szczegolow (wiek, plec i skad jest pacjent)
violeczka

3. Data: 2002-03-23 15:08:19

Od: eclipse <e...@f...of.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tako rzecze <t...@p...onet.pl> (t...@p...onet.pl):

> Gdzie sie zglosic?

Do dermatologa.

--
[ eclipse(at)free.of.pl ] [ +48-608-610-581 ]
[ http://eclipse.danecki.net ] [ PLD 1.0 ]

4. Data: 2002-03-30 08:58:11

Od: <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ciezka sprawa. Prawdopodobnie spowodowane wirusem Papiloma. Nalezaloby
> zrobic badanie na jego obecnosc w organizmie. moglabym cos doradzic, ale za
> malo szczegolow (wiek, plec i skad jest pacjent)

22 l. / M / Polska
:)
Za wszelkie rady bedzie wdzieczny.

5. Data: 2002-03-30 20:59:06

Od: "violeczka" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 22 l. / M / Polska

Wiec tak najpierw trzebaby potwierdzic obecnosc wirusa w organizmie. Pytalam
o to skad jest pacjent, zeby skierowac do najblizszej placowki. Odpowiedz
niewiele mi mowi, wiec podam namiary na ta do ktorej ja kieruje pacjentow:
Krakow ul Czysta 8 - Instytut Wirusologi. Material pobrany musi byc na
miejscu na specjalne podloze. Moze to byc wymaz, ale pewniejszy obraz daje
hodowla z wycinka blony sluzowej. Dodac nalezy, ze wirus wykrywany jest
okresowo, wiec po jednym badaniu, ktore jest dosyc drogie (okolo 70-100 zl)
moze niestety nic sie nie wyjasnic. Badanie ma nam potwierdzic diagnoze i
zroznicowac wirusa Papilloma od Herpes (moga dawac podobne objawy,
aczkolwiek klykciny kolczyste sa raczej charakterystyczne dla tego
pierwszego). Ponadto wirus Papilloma ma kilka typow z ktorych jedne sa
bardziej, a inne mniej onkogenne (rakotworcze). Warto wiec zrobic to
badanie, zeby znac ryzko powstania w przyszlosci zmian nowotworowych.
Leczenie jest dosyc zmudne (efekty moga pojawic sie po kilku tygodniach, a
nawet miesiacach) i tutaj nie moge doradzic leku, bo sa to silne leki
przeciwwirusowe stosowane najczesciej dozylnie pod bardzo scisla kontrola
lekarza. Miejscowo moga pojawic sie zmiany swiadczace o nadkazeniu
bakteriami lub grzybami (czesto) i wtedy miejscowo mozna zastosowac
antybiotyk p/grzybiczy lub p/bakteryjny, ale to tylko zaleczenie objawow, a
nie przyczyny!!!
Na koniec dodam, ze to wszystko to nie po to by cie nastraszyc, ale zeby
uzmyslowic, ze to moze byc powazna sprawa i nie nalezy jej zostawic samej
sobie.
Jeszcze jedno - nalezy zwrocic uwage na partnerke (jezeli taka jest :)), czy
nie ma podobnych dolegliwosci.
violeczka

Co to za choróbsko?
dieta stosowana po zawale
Pomocy- "trawa""
tabletki antykoncepcyjne - dzialanie uboczne
siersc