Knedliki?

1. Data: 2002-03-04 07:53:54

Temat: Knedliki?
Od: "Dorunia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Właśnie wróciłam od naszych "braci" z za południowej granicy i tam raczono
mnie dość często knedlikami. Mam właśnie w związku z tym prośbę, czy ktoś
może wie jak się co cosik wytwarza??
Pozdrawiam Dorunia

1. Data: 2002-03-04 13:40:42

Temat: Re: Knedliki?
Od: "Łukasz Kaczmarek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorunia" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> Właśnie wróciłam od naszych "braci" z za południowej granicy i tam raczono
> mnie dość często knedlikami.

Właśnie Makłowicz pokazywał w TV knedle z ozorkami w sosie sardelowym. Sam
knedel nie był specjalnie skomplikowany.

Łukasz Kaczmarek
Lublin

1. Data: 2002-03-04 16:16:03

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Dorunia" <d...@w...pl>

[...]

Doruniuu Droga,
przegapilas wspaniala okazje, bowiem tam sie kupuje gotowa make. Do tego, o
ile pamietam [bo tu specjalista jest moj syn] daje sie tylko wode i kostki
grzanek z chleba. Przepis na opakowaniu torebki. Tanie to jak przyslowiowy
barszcz.
Tajemnica, coby knedliczki smakowaly - wymagaja bardzo duzo sosu.
Barbara

1. Data: 2002-03-04 17:05:31

Od: <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> przegapilas wspaniala okazje, bowiem tam sie kupuje gotowa make. Do tego, o
> ile pamietam [bo tu specjalista jest moj syn] daje sie tylko wode i kostki
> grzanek z chleba.

Tam się kupuje gotowe knedliki..., a co chleba to pierwsze słyszę i widzę,
pomimo tego, że przez kilka miesięcy w Czechosłowacji się bawiłem.

PS. Pojedz te knedliki przez 3 tygodnie dzień w dzień, to stwierdzisz, że
ziemniaki są super.

*p*

1. Data: 2002-03-05 09:29:11

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> Tam się kupuje gotowe knedliki..., a co chleba to pierwsze słyszę i widzę,
> pomimo tego, że przez kilka miesięcy w Czechosłowacji się bawiłem.

jakbyś był tam, gdzie knedliki się robi, to byś i to zobaczył. To tak
jakbyś pisał, że kluski śląskie robi się z torebki a nie z ziemniaków.

> PS. Pojedz te knedliki przez 3 tygodnie dzień w dzień, to stwierdzisz, że
> ziemniaki są super.

pojedz przez 3 tygodnie dzień w dzień ziemniaki, to stwierdzisz, że
knedliki są super.

Waldek

1. Data: 2002-03-05 09:49:30

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Waldemar Krzok" <w...@u...fu-berlin.de>
> [...]

> ziemniaki są super.

pojedz przez 3 tygodnie dzień w dzień ziemniaki, to stwierdzisz, że

A tu sie nie zgadzam i glosze przewage ziemniakow :-)
Mozna je przyrzadzac na 1000 sposobow
zawieraja wiele cennych skladnikow
nie tucza, w przciewienstwie do knedlikow, ktore sa przeciez z maki [a to
maka wlasnie zatrzymuje wode w naszym organizmie]
Barbara

1. Data: 2002-03-05 09:50:47

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie tucza, w przciewienstwie do knedlikow, ktore sa przeciez z maki [a to
> maka wlasnie zatrzymuje wode w naszym organizmie]

możesz to rozwinąć, bo nie rozumiem.

Waldek

1. Data: 2002-03-05 10:02:16

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Waldemar Krzok" <w...@u...fu-berlin.de>
> [...]
> nie tucza, w przciewienstwie do knedlikow, ktore sa przeciez z maki [a to
> maka wlasnie zatrzymuje wode w naszym organizmie]

Jezeli 'grubasy' chcialyby wyeliminowac ze swojej diety make zwykla i
zastapic ja maka ziemniaczana, to w szybkim czasie schudna.
Ziemniaki, w przeciwienstwie do maki, wyciagaja wode z organizmu.
Nie wiem dlaczego tak jest, ale jest na pewno.
Kiedys lezalam na nefrologi, gdzie wlasnie stosowano ten sposob. Widzialam
skutki na wlasne oczy.
Bylam tam trzy miesiace.
Przy diecie ziemniacznej nalezy bardzo ograniczyc spozywanie plynow.

Sama ma doswiadczenia z dieta bezglutenowa [czyli absolutny zakaz spozywania
maki zwyklej pod jakakolwiek postacia; kasz tez].
Jednak bardzo trudno normalnemu czlowiekowi zrezygnowac z codziennej kromki
zwyklego chleba.
Barbara

1. Data: 2002-03-05 10:11:52

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> maki zwyklej pod jakakolwiek postacia; kasz tez].
> Jednak bardzo trudno normalnemu czlowiekowi zrezygnowac z codziennej kromki

no całkiem to tak nie jest. To co pogrubia, to są sosy (tłuszcz).
Polisacharydy raczej nie pogrubiają.

Waldek

1. Data: 2002-03-05 10:24:47

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Waldemar Krzok" <w...@u...fu-berlin.de>

> [...]
> zwyklego chleba.
> Barbara

no całkiem to tak nie jest. To co pogrubia, to są sosy (tłuszcz).

Waldku, ja nie jestem technologiem zywnosci :-)
Sosy wcale nie musza pogrubiac, bo wcale nie musza zawierac duzej ilosci
tluszczu.
Nie mowiac o tym, jakiego tluszczu uzywamy, sa poza tym sosy naturalne,
ktore powstaja w czasie gotowania, pieczenia, smazenia etc.
Barbara

Popelnilam chinskie mielone
kurczak po tajsku - do kamili
linki wegetariankie z roznych stron swiata
mieso w lasagne
:.Ksiazka Kucharska dla Najmlodszych.: