Knedliki czeskie

1. Data: 2001-12-08 14:25:00

Temat: Knedliki czeskie
Od: "Slawek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich,
szukam przepisu na czeskie knedliki ale nie ziemniaczane tylko na ciescie
drożdżowym....moze jakas stronka albo przepis autorski.
Dziękuje i pozdrwiam.

Sławek

1. Data: 2001-12-09 12:42:28

Temat: Re: Knedliki czeskie
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Slawek" <s...@g...pl> wrote:

>Witam wszystkich,
>szukam przepisu na czeskie knedliki ale nie ziemniaczane tylko na ciescie
>drożdżowym....moze jakas stronka albo przepis autorski.

Czeskie knedliki

30 dag mąki krupczatki
3 czerstwe bułki kajzerki
3 łyzki masła
1 jajo
szklanka zimnego mleka
1 dag drożdży
sól
łyżeczka mielonego pieprzu
tłuszcz do smarowania

Zetrzeć uczciwie skórkę z kajzerek i pokroić białą część bułki
w drobną kostkę i podrumienić na maśle (łyzka). Ostudzić. Do
miski przesiać make, wlć jajo rozmieszane z mlekiem, dodać
drożdże, sól, pieprz i stopione masło (2 łyżki). drewnianą łyzka
wyrabiać ciasto tak długo aż lśniące i gładkie zacznie odchodzić od
łyżki. Teraz wrzucić grzanki, dokładnie wymieszać i oprószyć
lekko mąką, przykryć ściereczką i zostawić w ciepłym miejscu na
30 minut. Potem robimy wałek z ciasta - dość gruby. W płaskim
rondlu gotujemy dużo wody osolonej i wkładamy ciasto na 25 minut
i niech na małym ogniu gotuje się. W tym czasie przekręcamy je
drewnianą łyżką. Po wyjęciu kroimy na plastry i obsmażamy na
tłuszczu (?)

Propozycje zamian : mleko - lekkim bulionem lub wodą sodową, do
ciasta pododawanie mielonej i smażonej wątróbki z cebulka,
albo pokrojonego boczku, szynki lub bekonu.

Zródło : "Lane, leniwe ( to coś jakby o Ramzesie) i śląskie" H.
Szymanderska

1. Data: 2001-12-10 08:13:59

Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Albo wizyta za czeską granicą i tam w najpodlejszym sklepiku spozywczym "Smes
na jemene knedliky w prasku". Od lat przywożę sobie zapas ( CZS- nada sie?) i
spozytkowuje ku uciesze rodziny. Pozdrawiam knedlikowo Qd

1. Data: 2001-12-10 09:54:46

Od: "jotbo" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
> Albo wizyta za czeską granicą i tam w najpodlejszym sklepiku
spozywczym

Albo wizyta w mniej podłym sklepie na Dolnym Śląsku, tylko ...
bardzo się zawiodłem i więcej nie kupuję,
albo... poszukać wyżej (już było), szczególnie 'Houskove' warto
spróbować,
albo Makłowicz w którymś odcinku,
albo, ostatecznie ja - z Makł., tylko trzebaby poczekać

pozdrawiam Józef

czy ktoś zna dobry przepis na sałatkę z paluszkami krabowymi
zupy
test
Kaczor !
kawa po irlandzku, pomocy!!!