Re: Kochajmy dewocjonalia.

From: "sweet.graa`l'" <s...@i...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Kochajmy dewocjonalia.
Date: Sat, 20 Feb 2010 16:05:16 +0100
<hloa0n$8r4$1@news.onet.pl> <hlocd6$hu5$1@news.interia.pl>
<hlofah$jn3$1@news.onet.pl> <hloi0c$pss$1@news.onet.pl>
<hloke6$skd$1@news.onet.pl> <hlojl8$lag$1@news.interia.pl>
<hloo05$8h4$1@news.onet.pl> <hlonpj$lr$1@news.interia.pl>
<hlosbg$j5a$1@news.onet.pl>

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <e...@p...onet.pl> napisał

> ROTFL Ostatni mutazylita ;)
> Quite curious... przysporzyłeś mi sporo dobrego humoru.
==
:o) Brat, a kto to jest "mutazylita" ? :o/

> Kasandra (gr. ????????? Kassandre;) - w mitologii greckiej córka króla
> Troi
> Priama i jego żony Hekabe. Jej bliźniaczym bratem był Helenos.
>
> Zakochany w niej Apollo dał jej dar widzenia przyszłości, jednak Kasandra
> nie odwzajemniła jego miłości. Rozgoryczony rzucił na nią klątwę,
> sprawiając, że nikt nie wierzył w jej przepowiednie.
===
Niewdzięczny albo tylko niecierpliwy :o)

>Dramatycznych
> ostrzeżeń Kasandry nie słuchali jej rodacy, nie udało się jej zapobiec
> upadkowi Troi. Po zdobyciu miasta przez Achajów, została wywieziona do
> Myken jako branka króla Agamemnona. Urodziła mu synów-bliźniaków -
> Teledamosa i Pelopsa. Także Agamemnon nie wierzył jej przepowiedniom.
> Kasandra zginęła razem z nim i dwoma synami, zamordowana przez żonę
> Agamemnona Klitajmestrę i jej kochanka Egista.
> Jej imię stało się synonimem złowróżbnej prorokini, wieszczącej
> nieszczęście.

Hmm..., prorocy Izraela też wieszczyli często nieszczęście.
Kto wie, ile zapożyczyli od kasandry, a ile nie :o)

> http://pl.wikipedia.org/wiki/Kasandra_(mitologia)
==
dzięki.

> No pewnie, że praktykuję. Shaolin i Baguazhang tutaj:
> http://www.gongfu.com.pl/
===
Dzieki. A czy już kogoś pobiłeś ? :o/

> A czego się uczył Sakkyamuni, jak był księciem na królewskim dworze?
> Nie tylko gry w szachy, karty i parcheesi.
===
Jak słysze szachy i karty, to jeszcze bardziej kocham Buddę.:o)
Masz może jakiegoś linka ? :o/

> Słitaśne ;)
==
:o) Nie wydaje Ci się, że Bułat jest trochę podobny do królika Bagsa ? :o)

> Palnąłeś tu kocopoł, bo nie znasz mojego nauczyciela.
===
A więc opowiedz mi o nim.
Cóż stoi na przeszkodzie ? Znalazłeś we mnie wiernego słuchacza.
Przeciueż czytam Cie nie od dzisiaj, i nawet jeśli nie odpowiadam na każdy
post, to biorę sobie do serca.

> Dopóki żyje, nie pozwoli na to żadnemu ze swoich uczniów.
> Życzę mu najdłuższego życia, i kiedy się ono ostatecznie skończy, bo
> wszyscy
> musimy umrzeć, żeby się w grobie z powodu takiego czyjegoś postępku nie
> przewracał.
> Wiesz ile wkładu włożył do tej pory w zapewnienie ochrony byłym
> muzułmankom
> przed tak zwanym morderstwem honorowym, czyli np. zemstą ze strony rodziny
> za poślubienie przez kobietę bez zgody ojca tego mężczyzny, którego ona
> kocha?
===
A więc jednak zbliżył się do islamu...
Ach te kobiety :o)

> I nadal oni sobie potrafią go wybaczyć twierdząc, iż działali i działają w
> słusznej sprawie, i że dni Północnej Szambhali są policzone.
====
Podobnie jak z katolikami, którzy sobie z wieolką łatwością wybaczali
rzezie na współbraciach, nie mówiąc już o obcych kulturowo.

> Gorzej, bo oni nawet dziś nie chcą się przyznać do długu jaki zaciągnęli
> wobec Szambhali.
===
Papiestwo też nie chce przyznać się do jawnej omyłki
i nadal wmawia wiernym nieomylność papieską w sprawach duchowych.
Co znowu tamuje możliwość wyspowiadania się innowiercom ze swoich
przewin wobec ludzkości.

>To tak, jak gdyby wśród żydów istniała do dziś sekta,
> która przejęła od gojów terminologię Świętej Trójcy i Syna Bożego, ale
> publicznie twierdziłaby, że nie ma żadnego związku z chrześcijanami.
===
Dokładnie tak samo ,zachowują się chrześcijanie, którzy odmawiają
Jezusowi żydostwa, a sobie tego widoku, że wyrośli z tamtego drzewa.

> W moim sercu nie wygrają, ale dlaczego wygrywają w świecie?
===
Niezłe pytanie...
ja doszedłem do takiej konkluzji, że dobro jest
po prostu słabsze w świecie "materii-energii".
Daję cudzysłów, bo wszystko, co istnieje, jest
materi-energią moim zdaniem (poza tym tylko absolutna pustka).

I "niebo" też jest materialno-energetyczne", ale w bardziej
zaawansowanej duchowo przestrzeni.
Krótko mówiąc dla mnie jako wierzącego dobry Bóg jest słaby
pośród chaosu materii tak samo jak pośród zgrai motłochu.
Jako ateista widzę słabość dobrej idei względem potęgi sił natury,
która sprzyja agresywnym jednostkom.

Jako wyznawca Zen, nie wiem :o)
Trochę żartuję, ale bardzo mi się to "nie wiem" podoba,
choć oczywiście nie ze wszystkimi słowami Andrzeja Stenca się zgadzam.
Bardzo go jednak lubię.

zdarBrat