Kolacja

1. Data: 2004-02-05 00:32:39

Temat: Kolacja
Od: "NEW_One" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszytkich :)

Na wstepie przepraszam za lamerskie slownictwo poniewaz w kuchni bywam
przewaznie jako gosć. :)
Zanosi sie na kolacje z koleżanka i wypadałoby dobrze wypaść :) Jako ze
kolacja jest u mnie to mi przypadnie jej sporzadzenie :)
W zwiazku z tym mam pytanie :

1 czy ponizszy przepis uzyskany od kolegi pasuje do wieczornej kolacji we
dwoje?
Oto on

Wolowinke kroimy na bardzo cienkie paski. tak pokrojone mieso topimy w czyms
co jest mieszaniną:
- łyżka lub dwie przyptawy magi
- oleju
- ketchup (nie wiem ile)
- ostra papryka (taka z torebki - sproszkowana) w rowniez nieznanej mi
ilosci, pewnie "na oko" ;-)
- pieprz - duuzo ;-) zeby "poprawial krążenie" :>

Odstawiamy do lodowki na chwil pare.

Scieramy marchewke, po czym podsmazamy mieso w rondlu a gdy juz bedzie
miekkie zasypujemy marchewka i dusimy.
To juz chyba koniec, nie wiem czy podawac to jako danie czy cos do tego ? to
podobno chinska potrawa, ale ryż mi tu nie pasuje, a kielkow niecierpie :(

Poczytalem sobie troche Wasza grupe i znalazlem cos na temat solenia miesa
wolowego. Ze nie nalezy go solic jak jest surowe bo stwardnieje Niestety w
przepisie jest podane ze dodajemy magi ktora jest słona.. czy to nie zepsuje
mi wolowiny - niespecjalnie mi zalezy zeby byla twarda

pyt 2. czy cos do tego?
Czy wypada zrobic cos jeszcze do tego dania? stół mam raczej niewielki,
kolacja super uroczysta tez nie bedzie ( to taka kolacja "przy okazji" :-))
wiec czy zawracac sobie glowe czyms jeszcze? (tu prosze Panie o rade :)

pyt 3. Winko :-)
Doszukalem sie ze do wolowinki dobre jest czerwone wino - i to
ciemnoczerwone.
To jest temat zupelnie mi obcy wiec zwracam sie szczegolnie do męskiej
czesci grupowiczow :-) o udzielenie rady..
jakie wino?? slodkie?? wytrawne ?? Oczywiscie chodzi mi o wino podawane w
kieliszku a nie to do doprawiania mięsa. Oczywiscie mimo ze kolacja jest
"przy okazji" wino MUSI byc i basta :))
Jaki jest koszt takiego (dobrego) winka? wiem ze ceny wlasciwie są
nieograniczone jednak chodzi mi o przyzwoite dobre wino w rozsądnej cenie
bom student jeszcze.:-)

Za wszelkie uwagi i propozycje bede niezmiernie wdzieczny :-)
Pozdrawiam

Sebastian

1. Data: 2004-02-05 09:26:03

Temat: Re: Kolacja
Od: "Zofia Gebert" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mezczyzna nie jestem ale moze rady i tak sie przydadza? :)

> 1 czy ponizszy przepis uzyskany od kolegi pasuje do wieczornej kolacji we
> dwoje?
> Oto on
Moim zdaniem jest w porzadku. Papryki rzeczywiscie do smaku, zalezy
ile dasz tego miesa. Jesli robisz dla was dwojga to w zaleznosci od
pojemnosci zoladkow bedzie to pewnie 30-50 dag, a wiec dala bym tak z pol
lyzeczki na poczatek, ketchupu max polowe tego co magi. Po prostu zrob
mieszanke i sprobuj jej, pamietajac ze powinna byc duzo ostrzejsza jako
mieszanina niz ci sie wydaje ;) Wstawilabym ja do lodowki na jakies dwie
godzinki, bedzie lepsza.
Jest to zdecydowanie danie glowne, podala bym je z ryzem, nie wiem czemu ci
nie pasuje. Ryz zrobilabym na zolto, czyli napewno z curry i czyms jeszcze,
ale skoro w kuchni goscisz za zwyczaj nie bede podawala moze zbyt trudnych
patentow

> [...]
zepsuje
> mi wolowiny - niespecjalnie mi zalezy zeby byla twarda
Tu niech sie wypowiedza inni, ja wolowine rzadko robie w ogole, a te
co robie rzeczywiscie sole pod koniec, ale jak sie zachowa ta z twojego
przepisu, nie wiem.

> [...]
:-))
> wiec czy zawracac sobie glowe czyms jeszcze? (tu prosze Panie o rade :)
Ja zjadlabym to bez niczego, ale skoro to kolacja we dwoje to moze
pozniej salata? Z pomidorem i czym chcesz i sosem vinegret. Jesli ci sie
pomysl spodoba to daj znac podam kilka opcji ;)

> wino MUSI byc i basta :))
> Jaki jest koszt takiego (dobrego) winka? wiem ze ceny wlasciwie są
> nieograniczone jednak chodzi mi o przyzwoite dobre wino w rozsądnej cenie
> bom student jeszcze.:-)
Jasne ze musi byc ;) Absolutnie wytrawne czerwone, tylko i
wylacznie. Co do cen, to moim zdaniem nie nalezy przesadzac. Poszukaj w
przedziale cenowym 18-26 zl, najlepiej niech ci ktos pomoze wybrac, ale w
tej cenie sa juz calkiem przyzwoite winka. Popatrz na kalifornijskie,
poludniowoafrykanskie, albo klasycznie zachodnioeuropejskie

pozdrawiam
Zofia Gebert

Dlaczego nie jesteśmy taką miłą grupą, jak ci na Yahoo?
Skrzydełka z kurczaka w miodzie
Zrazy było milion razy:-)
Wyznanie przed północą
Co gotować żeby...