Kolacja z Niemcami - co podac !?

1. Data: 2005-02-19 08:55:50

Temat: Re: Kolacja z Niemcami - co podac !?
Od: "Sławomir Lewandowski" <hexe.polska(bez_tego)@plusnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andy Niemczuk" <l...@c...de> napisał w wiadomości
news:cv72jv$o7o$1@online.de...
> Hi !
> Grupo, pomocy !
> Zaprosilem zaprzyjaznionego Niemca na kolacje (niby urodziny, ale mozna to
> potraktowac jako uroczysta kolacje). Chcialbym aby pjawil sie na stole
jakis
> polski akcent. Co byscie doradzili. Wlasciwie myslalem o calkowicie
polskiej
> kolacji, ale nic mi do glowy nie przychodzi. Przeca nie zrobie schabowego
> kapusta :)
>
> Pomozcie
>
> Andy

Bigos forewer !!!! Każdy szwab da się za to pkroić :-)))

1. Data: 2005-02-19 09:58:40

Temat: Kolacja z Niemcami - co podac !?
Od: "Andy Niemczuk" <l...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

Hi !
[...]
kolacji, ale nic mi do glowy nie przychodzi. Przeca nie zrobie schabowego z
kapusta :)

Pomozcie

Andy

1. Data: 2005-02-19 10:36:20

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cv73hn$l5b$1@news.onet.pl>,
"Sławomir Lewandowski" <hexe.polska(bez_tego)@plusnet.pl> wrote:

> Użytkownik "Andy Niemczuk" <l...@c...de> napisał w wiadomości
> jakis
> polskiej

> Bigos forewer !!!! Każdy szwab da się za to pkroić :-)))

Bigos na uroczystą kolację?

Władysław

1. Data: 2005-02-19 11:15:36

Od: "Sławomir Lewandowski" <hexe.polska(bez_tego)@plusnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> Pewnie to dobre, ale mają to i u siebie.

> I to nazywasz uroczystą kolacją?
>
> Władysław

Hmmmm, a byłeś ty kiedy w niemczech??? Bo ja mieszkałem tam troszkę i śmiem
twierdzić że ich wędliny, chleby itp nawet koło naszych nie stały. A bigos
dalej podtrzymuję. Mam stały kontakt z niemcami i jakoś tak za każdym razem
jak nas odwiedzają bądź jak my jedziemy do nich to jest prośba o bigos i w
drugiej kolejności o zrazy.
Co do kolacji ku jakiej się skłaniasz to mogą sobie taką albo i lepszą
zafundować w niezliczonej ilości knajp w niemczech. A prawdziwego bigosu to
tam ze świeczką szukać
pozdrawiam
Sławek

1. Data: 2005-02-19 11:34:49

Od: "Sławomir Lewandowski" <hexe.polska(bez_tego)@plusnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Biedny Ty. Gdzie mieszkasz? I od jak dawna? Może wyprowadziłeś się z
> Polski przed wojną?

A tak się fajnie składa że w Sopocie. A w Niemczech mieszkałem przez ponad
rok i teraz też mi się zdarza jeździć tam służbowo lub do rodziny.
I tak na marginesie- bez obrazy ale mnie osobiście wkurza twój mentorski ton
wypowiedzi i nieco napastliwe podejście do wypowiedzi innych na grupie. Ja
tam obraźliwy nie jestem ale uważam że spora część Twoich wypowiedzi ociera
się o lekką cheć obrażenia przedpiszcy i wszczecia niepotrzebnej polemiki na
grupie. Ale to tylko moje subiektywne odczucie
pozdrawiam
Sławek

1. Data: 2005-02-19 12:22:52

Od: "Sławomir Lewandowski" <hexe.polska(bez_tego)@plusnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niepotrzebnej polemiki? Nie zauważyłeś może, że to grupa dyskusyjna?
>
> Władysław

Oj chyba coś Panu umkneło. To grupa do dyskusji na tematy kulinarne a nie
przepychanek pt.: powiedz mi gdzie mieszkasz to ja co powiem że i tak
kiepsko jadasz. A tak mniej więcej kształtują się twoje wypowiedzi i jak
pamiętam wielokrotne przytyki w stronę ludzi którzy kiedyś wyemigrowali.
Masz z tym jakiś problem? Bo to chyba nie miejsce na to?
A wracając do wychwalanych przez ciebie niemieckich wędlin to dam mały
przykład. Mam w Monachium rodzinę, bardzo zamożnych ludzi nawet jak na
niemieckie realia. Nie są to emigranci związani sentymentem z Polską, po
prostu gdańszczanie z dziada pradziada których rodziny wyniosły się z Polski
przed wojną.
Ludzi tych stać w zasadzie na każdy rodzaj kulinarnej zachcianki jaki tylko
można sobie zamarzyć. I to właśnie ci ludzie, będąc naprawdę smakoszami
najbardziej cenią sobie nasze wędliny. Za każdym razem jak ich odwiedzamy
jakieś pół bagażnika (a mam naprawdę duży) to "zamówienia" od nich. Zresztą
większość ich znajomych na wieść o każdej nowej "dostawie" ściąga jak ćmy do
światła. Podobne przykłady mógłbym mnożyć na pęczki bo raczej znajomych
(rdzennych niemców) i rodziny mam tam sporo.
pozdrawiam
Sławek

1. Data: 2005-02-19 12:37:34

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Andy Niemczuk" <l...@c...de> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> jakis polski akcent. Co byscie doradzili. Wlasciwie myslalem o calkowicie
> polskiej kolacji, ale nic mi do glowy nie przychodzi. Przeca nie zrobie

Barszcz z uszkami ., albo sam barszcz i dobre pierogi, bigos ...
Ilona

1. Data: 2005-02-19 12:38:02

Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

.

> Bigos na uroczystą kolację?
>
> Władysław

A dlaczego nie? Czy to jest danie pospolite? Jak dla mnie to jest super
extra danie świąteczne i taki prawdziwy super bigos robię tylko 2 razy do
roku.
Pozdrawiam - Agnieszka

1. Data: 2005-02-19 13:16:08

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <42173311$1@olaf.komtel.net>, "I.P." <i...@g...de> wrote:

> "Andy Niemczuk" <l...@c...de> schrieb im Newsbeitrag

> Barszcz z uszkami ., albo sam barszcz i dobre pierogi,

Pierogi ewentualnie mogą być.

> bigos ...

Ale przecież nie bigos, to ma być wytworna kolacja.

Władysław

1. Data: 2005-02-19 13:18:03

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cv7bv3$id1$1@nemesis.news.tpi.pl>,
"batory" <b...@p...onet.pl> wrote:

> Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
.

> mozna to
> schabowego

> A dlaczego nie? Czy to jest danie pospolite?

jak najbardziej. Ponadto mało eleganckie i dość ryzykowne.

> Jak dla mnie to jest super
> extra danie świąteczne

Na jakie święta?

> i taki prawdziwy super bigos robię tylko 2 razy do
> roku.

Co nie zmienia faktu, że danie raczej "polowe".

Władysław

Jaki to rodzaj sera???
Podwojne ciasto - jak zrobic najszybciej?
Zastawa stołowa (Wawa)
Mikrofalowka-> potrawy ????
Tort-gdzie we Wroclawiu ?