Re: Kolonoskopia

Data: 2011-04-06 13:33:29
Temat: Re: Kolonoskopia
Od: Sakujami <s...@n...gmail.to>

W dniu 2010-10-20 21:29, Marek pisze:
> Muszę poddać się kolonoskopii celem usunięcia polipów ujawnionych w
> wirtualnej kolonoskopii. Podobno jest to bolesne badanie i dlatego
> często jest wykonywane w narkozie. Obawiam się bólu ale narkozy również.
> Proszę o wypowiedź osoby które miały "przyjemność" mieć kontakt z tym
> badaniem.

Bardzo nieprzyjemne jest wypicie 4 litrów z rozpuszczonym środkiem o
nazwie Fortrans. Niektórzy potrafią się przymusić ale ja w żaden sposób
nie mogłem, fizycznie mnie odpychało nawet z dodatkiem pewnej ilości
soku malinowego.
Ale można poprawić smak:
www.endoterapia.pl/pliki/dla_pacjentow/przygotowanie
_do_kolonoskopii.pdf
dodając soku cytrynowego lub grapefruitowego.
I tu niespodzianka!
Spodziewałem się że smak się poprawi i że z pewnym trudem może dać się w
siebie wlać, a to okazało się że czuć wcale Fortransu a tylko sok
grejpfrutowy mimo że jest go tylko 1/3. Wspaniale maskuje, więc nie jest
konieczne w moim przypadku przetestowanie z cytryną (trzeba by wciskać
naprawdę dużo cytryn).
Przygotowanie do Kolonoskopii tylko z grapefruitem.
---
Ale obawiam się samego zabiegu. Jest pod narkozą a nigdy dotąd nie
byłem. Jak to jest? A na żywca to jedni mówią że jest w porządku a inni
że horror.