Komary w tujach-[pytanie]

11. Data: 2005-06-20 20:29:10

Temat: Re: Komary w tujach-[pytanie]
Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.q4.pl/?id=17&news=87377
http://www.kurierbrzeski.com.pl/kb373/akt004.html
http://www.rmf.fm/wiadomosci/?id=43776&loc=1

12. Data: 2005-06-20 20:52:27

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:d97936$93j$1@nemesis.news.tpi.pl Jacek
<n...@w...pl> napisał(a):

> http://www.q4.pl/?id=17&news=87377
> http://www.kurierbrzeski.com.pl/kb373/akt004.html
> http://www.rmf.fm/wiadomosci/?id=43776&loc=1

Hejka. "Trebonem spryskanych zostanie ponad tysiąc hektarów pól
irygacyjnych - największej wylęgarni komarów. Lesław Chudziński z
wrocławskiego urzędu miejskiego zapewnia, że środek nie jest szkodliwy dla
ludzi i zwierząt, za to dokładnie niszczy komary, przede wszystkim dorosłe
osobniki."
Trebon działa bardzo toksycznie na organizmy wodne. Może powodować długo
utrzymujące się niekorzystne zmiany w środowisku wodnym.
Nie wolno dopuścić do przedostania się tego insektycydu do zbiorników i
cieków wodnych. :-(
Pozdrawiam toksycznie Ja...cki

13. Data: 2005-06-20 20:58:25

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Jacek wrote:

> http://www.kurierbrzeski.com.pl/kb373/akt004.html

Bardzo podoba mi sie widok czlowieka w kombinezonie
i masce gazowej przeprowadzajacego oprysk preparatem
"calkowicie nieszkodliwym dla ludzi" :-)

W USA masowe opryski tez bywaja przeprowadzane, ze wzgledu
na histerie spowodowana wirusem Zachodniego Nilu. Sprawdzalem
statystyki - w stanie Indiana powoduje on 2 razy wiecej zgonow
niz bezposrednie trafienie piorunem (czyli rzedu 10 rocznie).
Jakie sa skutki dla ludzi masowych opryskow po prostu nie wiadomo.

W walce z komarami podstawowa sprawa jest likwidacja miejsc wylegu.
W wiekszych akwenach larwami komarow zywia sie ryby. A lokalne
(jakies stare miednice czy opony, w ktorych zbiera sie i stoi
woda, itp. nalezy likwidowac.

Oczywiscie w regionach tropikalnych problem jest i to duzy.
Ale w klimacie umiarkowanym malaria prawie nie wystepuje.
Te wszystkie strasznosci, o ktorych pisal Dirko to sa sprawy
marginalne.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

14. Data: 2005-06-20 22:01:57

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:R5Gte.2876$7X1.2317@tornado.ohiordc.rr.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> Te wszystkie strasznosci, o ktorych pisal Dirko to sa sprawy
> marginalne.

Hejka. Te sprawy są oczywiście marginalne dla kogoś, kogo nie dotyczą.
Pozdrawiam perseweracyjnie Ja...cki

15. Data: 2005-06-20 23:51:06

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:
> W wiadomości news:R5Gte.2876$7X1.2317@tornado.ohiordc.rr.com Michal

> Hejka. Te sprawy są oczywiście marginalne dla kogoś, kogo nie dotyczą.

W zdaniu, ktore wyciales, pisze, ze chodzi mi o klimat umiarkowany.
A tam te strasznosci sa marginalne, bo dotycza malej liczby przypadkow.

Pozdrowienia,
Michal

16. Data: 2005-06-21 00:06:10

Od: Piotr Siciarski <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 20 Jun 2005 22:20:24 +0200, na pl.rec.ogrody, Dirko napisał(a):

Do tego momentu trudno się czepić,

> Trzy polskie gatunki z rodzaju Anopheles są
> zdolne do przenoszenia zarodźca malarii, jednak w Polsce (na szczęście) nie
> stwierdza się zachorowań na malarię już od ponad 50 lat.

ale coś mi się nie podoba od momentu , "jednak w Polsce...od 50lat", bo to
by znaczyło, że zdarzały się 50 lat temu przypadki malarii endemicznej -
"od polskich komarów".
Oczywiście w Polsce jest kilkadziesiąt osób rocznie leczonych na zimnicę -
ale zawleczoną np. z Turcji, Grecji.

Dlaczego wątpię w endemiczną malarię Polską:
O ile pamiętam Plasmodium vivax (jedyny Sporowiec ze strefy umiarkowanej)
owszem potrafi przeżyć jako sporozoit w gruczołach ślinowych komara dość
długo, ale nie przechodzi pełnego rozwoju jeżeli wcześniej w ciągu
kilku/nastu dni temperatura spada poniżej 20-kilka stopni C.
Niezbyt możliwe w Polsce, nawet 50lat temu:), aby temperatura na zewnątrz*
utrzymała się przez np 7 dni i nocy powyżej 20degC.
Trochę to naciągane, jak dla mnie.

Co do toksyczności przewlekłej w wyniku ukąszeń komarów to oczywiście
Michał może mieć rację.
:)Może nastąpić wiele nadspodziewanych objawów:)

Pozdrawiam
p...@r...pl

17. Data: 2005-06-21 00:19:40

Od: Piotr Siciarski <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 20 Jun 2005 23:51:06 GMT, na pl.rec.ogrody, Michal Misiurewicz
napisał(a):

> W zdaniu, ktore wyciales, pisze, ze chodzi mi o klimat umiarkowany.
> A tam te strasznosci sa marginalne, bo dotycza malej liczby przypadkow.
>
> Pozdrowienia,
> Michal

:)Gwoli ścisłości:

Plasmodium vivax/Zarodziec żywotny?ruchliwy? - strefa umiarkowana, wywołuje
zimnicę trzydniowa,

Plasmodium malariae/Z.pasmowy - strefa tropikalna i subtropikalna, zimnica
72godzinna, zatyka kanaliki nerkowe produktami rozpadu
erytrocytów=nerczyca. Bardzo grożny Sporowiec.

Plasmodium ovale - tropik i subtropik, też trzeciaczka jak vivax.

O ile pamiętam, ze dwa/trzy lata temu po fali upałów w Czechach było jakieś
podejrzenie o zimnicę endemiczną:)

Pozdrawiam
p...@r...pl

18. Data: 2005-06-21 04:55:49

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Post zapowiadał się na krótki i konkretny, a tu taka walka zwolenników
wszlekiego stworzenia ze zwolennikami wieczorów na działce nie zakłóconych
bzyczeniem i kłuciem naszego ciała.
Mimo wszystko nie zostałem przekonany, żeby kochać wszelkie białko ożywione,
niezależnie od tego, czy przybrało ono postać Kaśki Zeta-Jones, Josifa
Wisarionowicza S., bakterii wąglika, motylka czy komara. Pozostanę
selektywny.
JAck

19. Data: 2005-06-21 13:10:10

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Jacek wrote:
> [...]
> niezależnie od tego, czy przybrało ono postać Kaśki Zeta-Jones, Josifa
> Wisarionowicza S., bakterii wąglika, motylka czy komara. Pozostanę

Chyba nie rozumiesz. Ja nie lubie byc gryziony przez komary,
ale jeszcze bardziej nie lubie truc siebie, ryby itd.

Pozdrowienia,
Michal

20. Data: 2005-06-22 00:42:00

Od: "Odi" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam ponownie,
Pan Jacek slusznie zauwazyl ze post rozrosl sie.
Dowiedzialem sie kilku rzeczy (nawet poza to, o co pytalem-dziekuje) ale
widzie, ze ile za tyle przeciw. Niemniej jednak zdecyduje sie w koncu na
ktorys z proponowanych srodkow bo juz zyc nie da sie na dzialeczce.
Jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam!
Odi

jak rozmnożyć winogrono?
mawozenie datury
Kwiczoł
Agastache mexicana
Czarne robaczki pod listkami nasturcji..