Kominki - proszę o opinie użytkowników

1. Data: 2004-06-28 13:17:13

Temat: Kominki - proszę o opinie użytkowników
Od: "raysoft" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam prośbę użytkowników kominków z wkładami, żeby wyrazili swoje opinie na
temat wydajnośći i ogólną ocenę tego typu ogrzewania.
Chodzi mi o zastosowanie tylko koinka jako podstawowego i jedynego źródła
ciepła.

Zależy mi na konkretnych odpowiedziach dotyczących np.:
ilośc spalania drewna,
długości palenia bez obsługi,
posiadanych wkładów,
wydajności (prosiłbym o podawanie m3 jakie ogrzewacie, stanu okien itd)
z góry dziękuję z awszystkie opinie.

1. Data: 2004-06-28 13:25:42

Temat: Re: Kominki - proszę o opinie użytkowników
Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "raysoft" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...] Chodzi mi o zastosowanie tylko koinka jako podstawowego
> i jedynego źródła ciepła.[...]

I żegnajcie, zimowe wyjazdy na dwa tygodnie na narty :)

Pozdrawiam
Hanka (Hajduk z rozprowadzeniem, dom ok. 150m, przyzwoicie ocieplony,
wczesną wiosną i późną jesienią kocioł się włączał tylko do grzania wody i w
ogóle bardzo miło, ale na _jedyne_ ogrzewanie to się IMHO nie nadaje)
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

1. Data: 2004-06-29 05:59:36

Od: Piotr Jankisz <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

raysoft napisał(a):

> [...]
> długości palenia bez obsługi,
> posiadanych wkładów,
> wydajności (prosiłbym o podawanie m3 jakie ogrzewacie, stanu okien itd)

Z tego co się zorientowałem na pmb chodzi Ci o ogrzewanie dużego
mieszkania. U mnie na osiedlu kilka osób ma kominek w mieszkaniach
powyżej 100 m^2, ale traktują go jako dekorację. Koszty ogrzewnia gazem
mieszkań są niskie, stąd nikomu się nie chce palić w kominku. Z tym że
są to nowe mieszkania, dosyć starannie ocieplone.

--
Piotr Jankisz
trochę o rowerach:

1. Data: 2004-06-29 06:17:03

Od: "raysoft" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mieszkań są niskie, stąd nikomu się nie chce palić w kominku. Z tym że
> są to nowe mieszkania, dosyć starannie ocieplone.

Prawde mówiąc mieszkanie jest dość duże 65m2 ale wysokie 3,5m
i ponieważ to kamienica, nie ma gazu. Więc tę dość pokaźną kubaturę
pomyślałem ogrzać kominkiem.
Pomyślałęm o kominku, (z płąszczem wodnym odpada bo koszt za duży) ale
spotkałem się z wieloma
krytycznymi opiniami pseudofachowców i pseudoznawców. Dlatego pytam kogoś
kto miał lub ma kominek.
Nie piec kominkowy, nie dla ozdoby ale po prostu używał go do ogrzania.
Najlepiej w mieszkaniu, ale częściej jest chyba montowany w domach więc
takie opinie też dużo mi powiedzą.
Zachęcam do dalszych postów.

1. Data: 2004-06-30 04:59:48

Od: Piotr Jankisz <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

raysoft napisał(a):

> Prawde mówiąc mieszkanie jest dość duże 65m2 ale wysokie 3,5m
> i ponieważ to kamienica, nie ma gazu.

Nie ma i nie będzie w przyszłości ?

Dla porównania: mieszkanie 66 m^2 w starej kamienicy ( wys. 3.6 m ) do
opalenia w piecach kaflowych wymaga niecałej tony węgla na sezon.
Podciągnięcie gazu jest tylko sprawą czasu ( i kasy, ale miejskiej ).
Jeżeli gaz będzie, to prawdopodobnie skończy się na wkładach gazowych w
istniejących piecach, albo na piecach katalitycznych z odpływem spalin
do istniejącego komina.

1. Data: 2004-06-30 06:28:33

Od: "raysoft" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Jankisz" <P...@o...pl> napisał w wiadomości

> Nie ma i nie będzie w przyszłości ?

Mieszkanie jest w kamienicy. Okołu 10metrów obok stoi wieżowiec w którym
jest gaz.
Dowiedziałem się, że jak go budowali to zaproponowali pociągnięcie gazu do
kamienicy
ale właściciel (poprzedni) nie chciał żeby mu podwórko rozkopywać.
Nigdy nie wiadomo co będzie w przyszłości. Może kiedyś jednak założą.

> Dla porównania: mieszkanie 66 m^2 w starej kamienicy ( wys. 3.6 m ) do
> opalenia w piecach kaflowych wymaga niecałej tony węgla na sezon.

No właśnie nie koniecznie. Bo kobieta mieszkająca nademną spala węgla za
2tys.
Czyli ok 4,5t. I mówi, że i tak nie pali we wszystkich piecach.
Dlatego odremontowałem trochę okna i mam nadzieję że wyjde troche lepiej.
Niestety poprzedniczka u mnie wyburzyła jeden piec i teraz tym jednym który
został 65m nie ogrzeje raczej.
I właśnie dlatego zastanawiam się czy kominek nie byłby chociaż zbliżony do
centralnego w użytkowaniu.
pozdrawiam

1. Data: 2004-06-30 06:43:12

Od: Piotr Jankisz <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

raysoft napisał(a):

> No właśnie nie koniecznie. Bo kobieta mieszkająca nademną spala węgla za
> 2tys.
> Czyli ok 4,5t.

A to zalezy na jakiej powiewrzchni i jaką trzyma termperaturę.

> Niestety poprzedniczka u mnie wyburzyła jeden piec i teraz tym jednym który
> został 65m nie ogrzeje raczej.

A jesteś pewnien że nie ogrzejesz ? Może warto spróbować jedną zimę
opalać tym piecem ? Jeżeli się nie uda, zawsze możesz dogrzać prądem.
Kominek + rozprowadzenie to spora inwestycja, tym bardziej ze ktoś z
praktyką powinien zrobic Ci projekt.

1. Data: 2004-06-30 06:56:15

Od: "raysoft" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> opalać tym piecem ? Jeżeli się nie uda, zawsze możesz dogrzać prądem.
> Kominek + rozprowadzenie to spora inwestycja, tym bardziej ze ktoś z

I włąśnie z powodu kosztów na pewno jedną zimę spóbuję..
Ale jestem raczej nastawiony sceptycznie do tego.
Piec posiadam w mniejszym pokoju, który jest na końcu, za pokojem dużym.
Więc już w kuchni i łazience, które są zaraz przy wejściu będę miał chyba
bardzo zimno.
pozdrawaim

1. Data: 2004-06-30 07:16:18

Od: Piotr Jankisz <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

raysoft napisał(a):

> [...]
> Więc już w kuchni i łazience, które są zaraz przy wejściu będę miał chyba

Mieszkałem w tym mieszkaniu jedną zimę, z 2 małymi dziećmi. Łazienka
ogrzewana był prądem ( nadmuchowo ), dało się wykąpać, ale twardym
trzeba było być :) Kuchnia grzana "naturalnie" + piecyk katalityczny (
śmierdzi + produkuje wilgoć ). Piec był jeden na 2 pokoje, drugi pokój
dogrzewany był grzejnikem elektr., temperatury pilnował programator
elektroniczny. Okna były totalnie nieszczelne, w największe mrozy
grzejnik 1kW nie wyrabiał z utrzymaniem 19 stopni. Wtedy najbardziej
pomagało wsadzenie w okna 5 cm styropianu :) Podejrzewam, że w Twoim
przypadku należało by zacząć od wymiany okien.

1. Data: 2004-07-01 10:13:16

Od: "Astm" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Piec posiadam w mniejszym pokoju, który jest na końcu, za pokojem dużym.
> Więc już w kuchni i łazience, które są zaraz przy wejściu będę miał chyba
> bardzo zimno.

A nie myślałeś aby od pieca który masz zrobić rozprowadzenie ciepła ??
(wentylator + trochę rur izolowanych ) Zawsze nad piecem jest nadmiar ciepła
więc warto to wykorzystać, a jednak piec kaflowy ma ta zalete ze możesz
palić węglem który ma większą kaloryczność i dłuzej "trzyma ciepło".

--
Arek
GG# 1735365

Stare tapety - jak zerwac ?