Komórki rakowe - pilne

1. Data: 2004-08-09 09:35:34

Temat: Komórki rakowe - pilne
Od: "Leaf" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Dowiedzialem sie od znajomego ze w Bydgoszczy jest urzadzenie do badania czy
w ciele sa komorki rakowe czy nie ma.
Urzadzenie precyzyjnie ustala polozenie komorek. Koszt takiego badania to
podobno 5000-7000pln.
Czy to prawda z tym urzadzeniem?
Jesli tak prosilbym o jakis informacje

pzdr
maciek

2. Data: 2004-08-09 11:05:07

Temat: Re: Komórki rakowe - pilne
Od: fidyash <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.pet-ct.com.pl/glowna.html

Podobne urządzenia znajdziesz w każdym liczącym się ośroku Medycyny
Nuklearnej w Polsce. Wpisz w google'u: spect, pet-ct, gamma kamera.

Badanie takie, nie jest jednak obojętne dla zdrowia a o jego
przeprowadzeniu za każdym razem decyduje specjalista i to z nim
powinieneś się skonsultować jeżeli podejrzewasz u siebie chorobę
nowotworową.

Pozdrawiam
AW

3. Data: 2004-08-09 12:29:31

Od: Paweł Muszyński <p...@b...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-08-09 13:05, Użytkownik fidyash napisał:

> http://www.pet-ct.com.pl/glowna.html
>
> Podobne urządzenia znajdziesz w każdym liczącym się ośroku Medycyny
> Nuklearnej w Polsce. Wpisz w google'u: spect, pet-ct, gamma kamera.

Chyba jednak nie, z tego co wiem to ten PET jest jedyny w Polsce.
Prawdą jest że tomografów komputerowych jest więcej...

--
Paweł Muszyński

4. Data: 2004-08-09 16:58:54

Od: blitzkrieg <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

oczywiscie
w Polsce PET jest jeden.

5. Data: 2004-08-10 07:23:58

Od: "mumu" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie lepiej przebadac sie z krwii? Ostatnio miałam takie badanie bezpłatnie z
kasy chorych.

mumu

6. Data: 2004-08-10 10:02:16

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 10 Aug 2004 09:23:58 +0200, mumu wrote:

> Nie lepiej przebadac sie z krwii? Ostatnio miałam takie badanie bezpłatnie z
> kasy chorych.

A czy Ty wiesz w ogóle o czym państwo rozmawiają?;)

Ty piszesz zapewne o oznaczeniu poziomiu antygenów w surowicy. To są
różne badania i informacje których dostarczają też są różne (a różnica
miedzy nimi jest kolosalna).

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

7. Data: 2004-08-10 12:58:51

Od: "mumu" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mowie o badaniach genetycznych ,proszę pana na komórki rakowe .

mumu

8. Data: 2004-08-10 13:09:36

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 10 Aug 2004 14:58:51 +0200, mumu wrote:

> Mowie o badaniach genetycznych ,proszę pana na komórki rakowe .

Mogę poprosić o jakiś szerszy opis?:)

9. Data: 2004-08-10 13:16:23

Od: fidyash <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

>ten PET jest jedyny w Polsce
Nie twierdzę że jest inaczej.

PET/CT - Positron Emmision Tomography / Computed Tomography
SPECT - Single Photon Emmision Computed Tomography

Uściślę: Podobne urządzenia - służące podobnemu celowi (wizualizacji
ognisk nowotworowych wewnątrz ciała pacjenta, bo tego dotyczyło pytanie)

Poniżej znajdzie Pan zasadę jego działania:

http://www.ifj.edu.pl/konfer/enowak.pdf

Pozdrawiam
AW

10. Data: 2004-08-11 06:50:19

Od: Paweł Muszyński <p...@b...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-08-10 14:58, Użytkownik mumu napisał:

> Mowie o badaniach genetycznych ,proszę pana na komórki rakowe .

Niestety nie wszystkie nowotwory mają wykazane i zbadane podłoże
genetyczne, a nawet w tych które mają można określić większe ryzyko
zachorowania, a nie chorobę.

--
Paweł Muszyński

czy oddawanie krwi jest bezpieczne?