Kompost - jak to robić

21. Data: 2004-03-22 12:23:35

Temat: Re: Kompost - jak to robić
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wojtek" <pirat320@wytnij_to.interia.pl> wrote in
news:c3mlhi$bhu$1@nemesis.news.tpi.pl:

> Jeżeli mam wybierać między masochizmem i chemią to wolę masochizm.

I bardzo dobrze.
Kompost perzowy jest swietny.
Mielismy cala jedna pryzme wylacznie rozlogow perzowych, po dwoch latach
jest kompost jak marzenie :-), bardzo dobry jako nawoz i srodek
rozluzniajacy glebe.
Sasiadom to mozna najwyzej krecika podrzucic :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz. aktualnie walczaca z chrzanem

22. Data: 2004-03-22 13:25:33

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojtek" <pirat320@wytnij_to.interia.pl> napisał w
wiadomości news:c3mm0m$di5$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Spróbuję wg. tego co piszesz.
> Dzięki za wskazówki!

Ważne jest jeszcze utrzymanie odpowiedniej wilgotności pryzmy - np
podlewanie w czasie suszy (precz z wiekiem). Najlepiej poszukaj
jeszcze więcej informacji w czasopismach ogrodniczych lub w książkach,
to co napisałam to tylko podstawowe wiadomości.

Pozdrawiam
Ewa

23. Data: 2004-03-22 14:06:25

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Wojtek" <pirat320@wytnij_to.interia.pl> wrote in message

> Wygląda na to, że trzeba się wspomagać żywiołami.
> Tadeusz proponuje ogień a Ty wodę.
> Perz - niełatwy przeciwnik.

Nowy zywiol - perz.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

24. Data: 2004-03-22 14:07:57

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa Szczę?niak napisał:

> Pozdrowienia - Ewa Sz. aktualnie walczaca z chrzanem

Jak? łopatą?

Pozdrawiam
Marta z chrzanowym żywopłocikiem;-)

25. Data: 2004-03-22 14:10:34

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wpuściłem. Teraz się poprawię. I będę spulchniał. I będę przekładał.
> Zrobię dróżki dla dżdżownic.
> Spróbuję wg. tego co piszesz.

To może zamiast drewnianej palety położyC plasitkową siatkę na dno coby
krecik
nie przylazł na wyżerkę;-)))

Pozdrawiam
Marta

26. Data: 2004-03-22 14:30:00

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:c3mlhi$bhu$1@nemesis.news.tpi.pl Wojtek
<pirat320@wytnij_to.interia.pl> napisał(a):

> Jeżeli mam wybierać między masochizmem i chemią to wolę masochizm.

Hejka. Nie rozumiem tej aluzji. Nie zauważyłem w wątku, żeby ktoś Ci
zalecał używanie chemii przy kompostowaniu perzu. Zresztą problem pozbycia
się perzu i innych uciążliwych chwastów wieloletnich w ogrodzie czy na
działce może być rozwiązany stosunkowo szybko nawet bez używania chemii. :-)
Pozdrawiam pracowicie Ja...cki
H.Z.: "Zbliżała się pora śniadaniowa, krowy jadły trawę, a ja razem z nimi."
:-)

27. Data: 2004-03-22 14:52:21

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta Góra <m...@m...pl> wrote in news:c3mrvu$j2h$1@korweta.task.gda.pl:

> Jak? łopatą?
> Pozdrawiam
> Marta z chrzanowym żywopłocikiem;-)

Widlami amerykanskimi, lopata, lopatka, widelcem, lapami, zalezy kiedy i
jak bardzo mnie zdenerwuje.
Ale i tak jestem bez szans - on wygrywa. Klacza przesiedzialy 2 lata w
pryzmie kompostowej i byly swiezutkie jak skowronki ranem.
Mam wrazenie, ze atak atomowy przetrwaja szczury, karaluchy i chrzan...
Pozdrowienia - Ewa Sz.

28. Data: 2004-03-22 15:05:36

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To może zamiast drewnianej palety położyC plasitkową siatkę na dno
coby
> krecik
> nie przylazł na wyżerkę;-)))

Nie przylezie, na trawnik wygodniej ;-)
Musiałby mieć maczetę, żeby się przez warstwę gałązek przekopać,
zwłaszcza jeśli są po przycinaniu róż.

Pozdrawiam
Ewa z perspektywą przycinania

29. Data: 2004-03-22 16:03:45

Od: "Wojtek" <pirat320@wytnij_to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> działce może być rozwiązany stosunkowo szybko nawet bez używania chemii. :-)

To ja bardzo poproszę o przepis bo nie wiedziałem, że jest ścieżka na skróty!
W nocy śniła mi się beczka herbicydów. Myślałem, że to znak, że mam go kupić
i wylać za dodmem ;-)
Tylko nie pisz, że mam znajomego rolnika prosić by zaorał i posiać łubin
bo to by był niezły slalom-gigant między roślinakami...
Pozdrawiam
Wojtek

30. Data: 2004-03-22 16:10:16

Od: "Wojtek" <pirat320@wytnij_to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> napisał w wiadomości
> "Wojtek" <pirat320@wytnij_to.interia.pl> wrote in message

> Nowy zywiol - perz.

Michale, jak to sie stalo, ze starozytni medrcy tego nie zauwazyli?
Wyglada na to, ze tym spostrzezeniem wszedles do panteonu...
Wojtek

mam zagadkę :-)
ile trawy do zubrowki
Dobre Roślinki z Niemiec