Kompot z suszu

31. Data: 2011-12-22 08:43:57

Temat: Re: Kompot z suszu
Od: Nixe <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-12-21 23:47, XL pisze:

> Oczywiście wszystkie owoce myję

Chyba raczej płuczesz, bo jakoś trudno mi sobie wyobrazić mycie
suszonych śliwek ;-)

N.

32. Data: 2011-12-22 08:45:42

Od: Nixe <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-12-22 01:26, Aicha pisze:

> To już prawie moczka ;)

Ale do moczki to się chyba jeszcze piernik daje. Czy nie?
Nigdy nie robiłam, ale rodzina z południa czasem serwowała takie
ekscesy, jak im się zdarzyło na święta przyjechać.

N.

33. Data: 2011-12-22 09:05:52

Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.gazeta.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gotujesz?

Ja tez gotuję.

Justyna Vicky S.

34. Data: 2011-12-22 09:07:10

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-12-22 10:05, Justyna Vicky S. pisze:

> Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości

> Ja tez gotuję.

Wyjdzie na to, że tylko ja nie gotuję. ;)
Serio - gotuję tylko wodę, w której się moczą owoce. Taki zresztą
znalazłam kiedyś przepis.

Ewa

35. Data: 2011-12-22 09:39:54

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 21 Gru, 23:14, "Szpilka" <s...@s...pl> wrote:

> Mam takie kupowane w opakowaniu - Bakaland. Nadadzą się czy też lepiej kupic
> takie na wagę?

Nadadzą się i takie, i takie. Otwórz opakowanie i spróbuj -
prawdopodobnie będą to albo kalifornijskie, albo w tym typie.

Takich możesz dać więcej.

Ania

36. Data: 2011-12-22 09:42:11

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Gru, 01:26, Aicha <b...@t...ja> wrote:

> To już prawie moczka ;)

Właśnie. Grunt to nie przedobrzyć. Czasem warto powstrzymać się przed
dodaniem kolejnego składnika. Lepsze jest wrogiem dobrego.

Ania

37. Data: 2011-12-22 09:45:40

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Gru, 10:05, "Justyna Vicky S."
<v...@t...poczta.bez.gazeta.tego.pl> wrote:

> Ja tez gotuję.

Ja też. I pijemy kompot, jako coś do popijania, a nie jedzenia.
Wyjadanie owoców z garnka to przyjemność sama w sobie.

Ania

38. Data: 2011-12-22 11:00:56

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe wrote:

> Chyba raczej płuczesz, bo jakoś trudno mi sobie wyobrazić mycie
> suszonych śliwek ;-)

A rodzynki?;-)

J.

www.kontestacja.com

39. Data: 2011-12-22 11:06:58

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia dzisiejszego niebożę krys wylazło do ludzi i marudzi:

> A rodzynki?;-)

Szczoteczką do zębów.

Qra

40. Data: 2011-12-22 17:31:44

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 22 Dec 2011 08:24:44 +0100, medea napisał(a):

> Gotujesz?
> Ja wszystkie owoce zaparzam tylko tzn. wstępnie przelewam wrzątkiem, a
> potem zalewam przegotowaną schłodzoną wodą, przyprawiam odpowiednio (sok
> z cytryny, cynamon, goździki), odstawiam na noc. W ogóle nie gotuję.

To spróbuj tym sposobem zaparzyć herbatę albo zioła :-]

Gotuję, wyraźnie pisałam, że nie za długo - owoce muszą zachować swój smak,
jędrność i kształt, a przyprawy oddać olejki. Olejki z przypraw nie przejdą
do roztworu bez powolnego(!) podgrzewania, więc także nie wolno gotować
zbyt długo i burzliwie, bo sie po prostu ulotnią.
Czyli: doprowadzam kompot do delikatnego wrzenia i utrzymuję w nim jakieś
10 minut, do uzyskania esencjonalności.

--
XL

NTG pl.soc.rodzina
Święta bez Panslavisty w pl.rec.kuchnia :-(
Przygotowania do świąt...
Roladki - pytanie techniczne
Mrożenie pasztecikow