Konflikt w grupach głównych krwi

1. Data: 2001-03-20 18:07:09

Temat: Konflikt w grupach głównych krwi
Od: "Beta" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

szukam informacji na temat kofliktu w grupach głównych (A-O). Jakie mogą być
jego następstwa?

2. Data: 2001-03-20 19:01:27

Temat: Re: Konflikt w grupach głównych krwi
Od: "piotrek" <w...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> szukam informacji na temat kofliktu w grupach głównych (A-O). Jakie mogą
być
> jego następstwa?

Występuje, gdy dziecko po ojcu odziedziczy antygen, którego nie ma matka.
Np. matka ma A, ojciec ma AB. Dziecko może miec A - wtedy nie ma konfliktu,
B lub AB - wtedy może być konflikt. Nie będzie konfliktu, gdy matka ma AB.
Pojawia się najczęściej w czasie pierwszej ciąży, rzadko w następnych
(odwrotnie jak w układzie Rh).
Przebiega łagodnie, obrzęk uogólniony płodu nie występuje, ciężka
niedokrwistość noworodków nie występuje. Jeśli już - łagodna niedokrwistość
i pojawia się przedwcześnie (w pierwszej dobie) żółtaczka, wyjątkowo
zagrażająca zdrowiu noworodka.

3. Data: 2001-03-23 04:16:09

Od: "Beta" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "piotrek" <w...@m...com> napisał w wiadomości
> [...]
niedokrwistość
> i pojawia się przedwcześnie (w pierwszej dobie) żółtaczka, wyjątkowo

A w późniejszym wieku? Słyszałam o niezborności ruchowej, kłopotach z nauką,
dysleksji, itp.

4. Data: 2001-03-23 14:33:11

Od: "piotrek" <w...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> A w późniejszym wieku? Słyszałam o niezborności ruchowej, kłopotach z
nauką,
> dysleksji, itp.

Nic mi na ten temat nie wiadomo. Biorąc pod uwagę, że przeważnie nie jest to
reakcja nasilona, że przebiega łagodnie i szybko ustępuje (przeciwciała
pochodzą od matki i w miarę szybko znikają z krwi dziecka) nie wydaje mi się
prawdopodobne, żeby niósł taki konflikt trwałe następstwa ....sprawdam
jeszcze w "Pediatrii" Nelsona - nie ma na ten temat ani słowa.

5. Data: 2001-03-27 03:38:49

Od: "Beta" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> prawdopodobne, żeby niósł taki konflikt trwałe następstwa ....sprawdam
> jeszcze w "Pediatrii" Nelsona - nie ma na ten temat ani słowa.

Mój syn miał poziom bilirubiny powyżej 20, konieczne były dwie wymienne
transfuzje krwi. Podobno wysoki poziom bilirubiny uszkadza móżdzek i co za
tym idzie, upośledza czynności, którymi zawiaduje. Strasznie trudno zdobyć
wiadomości na temat tego konfliktu, czyżby był bardzo rzadki?

6. Data: 2001-03-30 21:23:15

Od: "piotrek" <w...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> Mój syn miał poziom bilirubiny powyżej 20, konieczne były dwie wymienne
> transfuzje krwi. Podobno wysoki poziom bilirubiny uszkadza móżdzek i co za
> tym idzie, upośledza czynności, którymi zawiaduje.

U 1/3 niemowlaków z bilirubiną > 20 mg/dl może dojść do przejścia bilirubiny
do mózgu (tzw. kernicterus). Jakie to da konsekwencje, zależy od czasu przez
jaki wysoki poziom bil. się utrzymywał, czyli od przebiegu leczenia, czy
wcześniak/hipotrofik, czy wystąpiły wtedy objawy neurologiczne.
Objawy często znikają na kilka miesięcy. Następnie, wg Nelsona: w I roku
życia pojawia się wzmożone napięcie mięśni, sztywność karku,
nieskoordynowane ruchy, drgawki. W III r. ż. obserwuje się pełnoobjawowy
zespół - nieskoordynowane ruchy, mimowolne ruchy, drgawki, wzmożone napięcie
mięśni, nieartykułowana mowa, uposledzenie rozwoju umysłowego, utrata
słuchu, zez. Zazwyczaj występuje na raz tylko kilka objawów.
U umiarkowanie chorych dieci mogą występować tylko umiarkowane zaburzenia
koordynacji i ubytek słuchu.

> Strasznie trudno zdobyć
> wiadomości na temat tego konfliktu, czyżby był bardzo rzadki?

Szukaj o wysokim poziomie bilirubiny, nie o konflikcie.

leki współczesnej terapii
Nerki
Re : jak sie traktuje pacjenta
Problem