Koniec z gruntami rolnymi w miastach

1. Data: 2008-11-26 08:47:00

Temat: Koniec z gruntami rolnymi w miastach
Od: Dokorek <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Prawie 30 proc. terenów w Warszawie to grunty rolne. Od stycznia w
miastach takie tereny mają zniknąć. Czy będzie boom inwestycyjny?
Niekoniecznie, ale grunty stanieją - mówią w Życiu Warszawy
deweloperzy.
Ziemie rolne to prawie 1/3 miejskich gruntów stolicy. Najwięcej jest
ich w dzielnicach obrzeżnych. Pola stanowią ponad 50 proc. powierzchni
Wilanowa i Białołęki. Najmniej zaś w lewobrzeżnym centrum stolicy: w
Śródmieściu, na Woli i Ochocie. Roli nie ma tylko na Żoliborzu.
"Wiele nieruchomości to ziemie rolne tylko na papierze" - przyznaje
gazecie jeden z dzielnicowych urzędników zajmujących się naliczaniem
podatków. "Często zdarza się, że na jakimś terenie stoi osiedle domków
jednorodzinnych, a podatnicy płacą, jak za grunt rolny" - ujawnia.

Dokorek
--------------
http://www.ustal-spotkanie.pl
Darmowe, proste ustalanie spotkan

2. Data: 2008-11-26 09:05:33

Temat: Re: Koniec z gruntami rolnymi w miastach
Od: Usrobo <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dokorek pisze:
> [...]
> podatków. "Często zdarza się, że na jakimś terenie stoi osiedle domków
> jednorodzinnych, a podatnicy płacą, jak za grunt rolny" - ujawnia.

tylko ze Prezydent to zawetował
moze dogadają sie z SLD zeby veto dorzucić ale z sld to nigdy nie
wiadomo, jedni mowią tak, inni dementują itp.

michal

3. Data: 2008-11-26 09:19:40

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

To tłumaczy tak dużą ilość buraków

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

4. Data: 2008-11-26 10:17:54

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dokorek" <i...@n...com> napisał w wiadomości
g.googlegroups.com...
[...]

Jak zwykle durni dziennikarze wypisują bzdury i nie mają bladego pojęcia o
temacie. Teraz jak nie ma planu zagospodarowania przestrzennego terenu to
każdy traktuje działki jako tereny rolne. Akurat tak się składa, ze Wilanów
to dzielnica o największym pokryciu planami zagospodarowania przestrzennego,
a tylko w niskim stopniu zurbanizowana. Ale dziennikarze wiedzą lepiej.
Dodatkowo chcąc cokolwiek budowac na terenach nie objętych planami (a w
Warszawie to zdecydowana większość w przeciwieństwie do sąsiadujących gmin)
i tak trzeba starać się o warunki zabudowy. Nie są to tereny nie do
ugryzienia przez chętnych, więc jakoś nie widzę powodu by nagle ceny działek
pospadały z tego powodu. Nikt na terenie Warszawy nie sprzedawał tych
działek w cenach działek rolnych (po killka zł za 1 m2) tylko w cenach
działek budowlanych.
No i ostatnia kwestia zawsze mylona - odrolnienie. Co to znaczy? Bo ja znam
dwa pojecia: wyłączenie z produkcji rolnej i zmiana przeznaczenia terenu.
Ale dziennikarze znowu nie mają pojęcia o czym piszą.

A odnośnie samej ustawy to jestem jak najbardziej za uproszczeniem procedur
tak by wyeliminować łapówkarstwo urzędników wydających decyzje o warunkach
zabudowy czy też popieprzone przepisy o ochronie terenów rolnych. Nie wiem
kto wpadł na taki genialny pomysł by uprawiac pietruszkę i kartofle na
działkach w Wilanowie, gdzie teren jest objęty planem zagospodarowania
przestrzennego pod budowę domów jednorodzinnych i ma wartość nawet ok. 1000
zł/m2, ale nic nie można wybudować, bo warunkiem jest podłaczenie do
kanalizacji, która nie istnieje. I dlatego mamy najdroższą marchewkę w
Warszawie z pól wartych miliony za hektar.

Miasto to miasto i miastem zawsze będzie, a nie polami uprawnymi. Przez
takie ograniczenia ludzie muszą się wyprowadzać poza miasto na tereny wiosek
bo tam sie moga budować, a rolnicy jadą na pola do Stolicy, bo tam mają
swoje działki rolne. Chore.

5. Data: 2008-11-26 11:53:04

Od: Maverick <k...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Usrobo wrote:

> tylko ze Prezydent to zawetował
> moze dogadają sie z SLD zeby veto dorzucić ale z sld to nigdy nie
> wiadomo, jedni mowią tak, inni dementują itp.

Niby SLD zapowiedzialo (ustami Olejniczaka) ze pomoga odrzucic veto -
ale to nie Olejniczak rzadzi, wiec moze byc roznie

--
Regards,
Maverick

6. Data: 2008-11-26 18:28:28

Od: " 666" <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Prawda jest nieco inna - "swoi" z PO już się obkupili w grunty rolne w miastach i
teraz zamiast kombinować kazdy z osobna na własnym
szczeblu - a jeszcze się M.Kamiński przyczepi z CBA - będą to mieli załatwione
centralnie.
Ot PółTusk wyprowadza PO-wiaków na pastwiska, żeby się popaśli...
SLD się waha, bo trochę chłopaki kupili, ale nie aż tyle i nie wszyscy
JaC

-----

7. Data: 2008-11-26 19:14:06

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
> [...]
> Ot PółTusk wyprowadza PO-wiaków na pastwiska, żeby się popaśli...
> SLD się waha, bo trochę chłopaki kupili, ale nie aż tyle i nie wszyscy

Obkupili się? Czy ty wiesz ile kosztują te "grunty rolne" na terenie
Warszawy?

Poszukuje klientow firmy Gliwa
Podłogowe ogrzewanie elektryczne w łazience
Instalacje elektryczne pod tynkiem
Super szczotki do odkurzaczy (nie turbo), warto?
Reflektory o wąskim strumieniu świetlnym