Czajnik bezprzewodowy - czas gotowania 1L

1. Data: 2008-11-26 15:56:11

Temat: Czajnik bezprzewodowy - czas gotowania 1L
Od: "FOX32" <x...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Zastanawiam się jaki czajnik elektryczny najszybciej gotuje. Jeśli możecie
zmierzcie i podajcie w tym poście własne pomiary.
U mnie czajnik Tefal model BI762 o mocy 2000-2400 W wg. producenta zagotował
1L w dokładnie 3min.

FOX32

2. Data: 2008-11-26 16:10:50

Temat: Re: Czajnik bezprzewodowy - czas gotowania 1L
Od: doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl> szukaj wiadomości tego autora

FOX32 pisze:
> [...]
> możecie zmierzcie i podajcie w tym poście własne pomiary.
> U mnie czajnik Tefal model BI762 o mocy 2000-2400 W wg. producenta

:D

jakas prokacja na flame?
byl watek o czasach, to zobacz sobie tam
przy tej mocy powinno byc jakies +-15 sek od sredniej, czyli kolo 3 minut

ale zeby odpowiedziec na pytanie
moj tefal (chjolerawiejaki) 2-2,4 kW zagotowal 1 litr zimnej z kranu w 3
minuty i pare sekund (nie pamietam dokladnie czy to bylo 4 czy 14, ale
nie wiecej)

3. Data: 2008-11-26 16:14:34

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "FOX32" <x...@x...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zmierzcie i podajcie w tym poście własne pomiary.
> U mnie czajnik Tefal model BI762 o mocy 2000-2400 W wg. producenta

W czajnikach elektrycznych prawie cała moc idzie w grzanie. Zatem wybierz
czajnik, w którym najwięcej W jest na jak najmniejszą pojemność. Dodatkowo
plastikowe ścianki mają mniejszą bezwładność i pojemność cieplną niż
ceramiczne lub metalowe. Grzałka zanurzona też może mieć mniejsze straty niż
płaskie dno grzejne.
Zwykle mają 2kW. Pojemność od 1,2 do 2,5 litra. Ten najmniejszy zawsze
będzie najszybszy.
Oprócz tego na szybkość zagotowania może mieć ciśnienie atmosferyczne i
wysokość nad poziomem morza.
- z grzałką widoczną, a nie płaskim dnem grzewczym,
- plastikowymi, a najlepiej izolowanymi ściankami (jak termos),
- z jak najmniejszym minimalnym poziomem wody,
- z jak największą mocą

PS Odpowiedź opracowana na podstawie wiedzy dostępnej 11-latkowi w
standardowym programie nauczania szkoły podstawowej.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

4. Data: 2008-11-26 19:21:20

Od: agent73 <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 26 Nov 2008 17:14:34 +0100, Jan Werbiński

>- z grzałką widoczną, a nie płaskim dnem grzewczym,
[...]
>- z jak najmniejszym minimalnym poziomem wody,

To się wyklucza wzajemnie.
Poza tym wygoda użytkowania czajnika z płaskim dnem jest
nieporównywalnie większa niż z tradycyjną grzałką, chociażby ze
względu na możliwość kładzenia czajnika na podstawę pod dowolnym kątem
i możliwość napełnienia nawet szklanką wody. Żeby zakryć tradycyjną
grzałkę potrzeba przynajmniej pół litra (no, chyba że w jakimś
czajniczku-mikrusie może być mniej). A że płaska podstawa ma
minimalnie większą pojemność cieplną i woda zagotuje się o 5 sekund
później, to czy to jest na prawdę aż tak istotne, żeby pozbawiać się
wszystkich pozostałych zalet płaskiej podstawy? Szczerze wątpię...

>- z jak największą mocą

Tu zgadzam się całkowicie.

--
A.

5. Data: 2008-11-27 12:14:33

Od: Bambus <b...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Jan Werbiński wrote:
> Oprócz tego na szybkość zagotowania może mieć ciśnienie atmosferyczne i
> wysokość nad poziomem morza.

Powaznie??? A ja myslełem że bimetal sprawdza temperature...
A tu prosze! Krasnoludek siedzi i patrzy czy lecą już bąbelki :)

Buziaczki!
Bambuś

6. Data: 2008-11-27 12:57:03

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bambus" <b...@a...com> napisał w wiadomości

> Powaznie??? A ja myslełem że bimetal sprawdza temperature...
> A tu prosze! Krasnoludek siedzi i patrzy czy lecą już bąbelki :)

Nie tylko bimetal. Częściej w moich czajnikach był przełącznik uruchamiany
ciśnieniem nacisku pary wytwarzanej podczas gotowania. Takie czajniki nie
wyłączają się przy otwartej przykrywce.
Mądralo...
8-)

7. Data: 2008-11-27 13:00:19

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

A jeżeli były z bimetalem, to ten nie sprawdzał temperatury dna czy wody,
ale temperaturę pary, która dochodzi w wystarczającej do zadziałania ilości
tylko podczas gotowania.
No!
8-)

8. Data: 2008-11-27 13:06:19

Od: " 666" <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Niestety hałasuja jak diabli - kiepski pomysł do kuchni otwartej, bo później żona
będzie na plakacie z podpisem "bo wodę w czasie
wiadomości gotowała" ;-))
JaC

-----

> Poza tym wygoda użytkowania czajnika z płaskim dnem jest nieporównywalnie większa

Koniec z gruntami rolnymi w miastach
Poszukuje klientow firmy Gliwa
Podłogowe ogrzewanie elektryczne w łazience
Instalacje elektryczne pod tynkiem
Super szczotki do odkurzaczy (nie turbo), warto?