Sterowanie urządzeniami w taryfie G12

1. Data: 2008-11-26 16:25:21

Temat: Sterowanie urządzeniami w taryfie G12
Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Mamy tak: piec akumulacyjny, pojemnościowy ogrzewacz, pralka itp.
Zrobić przy okazji remontu osobną instalację na urządzenia zasilane z taniej
taryfy i centralnie włączać ją czasowo jednym porządnym stycznikiem, czy
zwykłe programatory czasowe przy każdym sprzęcie?

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

2. Data: 2008-11-26 16:30:39

Temat: Re: Sterowanie urządzeniami w taryfie G12
Od: geyb <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Centralnie włączać porządnym stycznikiem. Przy zmianie czasu
zimowy/letni poprawkę wprowadzasz tylko w jednym miejscu. Poza tym
lepszy porządny stycznik niż 5 gównianych programatorów. Kup taki 40A,
zapomnisz o problemie. A jak się sfajczy, to też bez problemu wymienisz
na nowy - przecież od kiedy mamy szynę, wymiana stycznika trwa 5 minut.

g.

3. Data: 2008-11-26 18:24:19

Od: " 666" <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Zrób, chociaż to koszty, ale sam chciałbym mieć, osobne zegary są męczące.
JaC

-----

4. Data: 2008-11-26 20:04:39

Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja włączam indywidualnie programatorami czasowymi w gniazdku
i tylko bojler bo reszte urządzeń domownicy wiedzą kiedy włączać albo
zaprogramować, żeby sie włączyły
po drugie co jak bedziesz chciał skorzystać pilnie z czegoś?

5. Data: 2008-11-26 23:13:30

Od: "daniel97" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "geyb" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> Centralnie włączać porządnym stycznikiem. Przy zmianie czasu zimowy/letni
> poprawkę wprowadzasz tylko w jednym miejscu.
Programatory za około 30 PLN mają tę opcję tak że nie ma problemu
Pozdrawiam
daniel

6. Data: 2008-11-27 08:12:47

Od: "qlphon" <q...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> taniej taryfy i centralnie włączać ją czasowo jednym porządnym
> stycznikiem, czy zwykłe programatory czasowe przy każdym sprzęcie?

jak pociągniesz każdy punkt elektryczny osobnym przewodem do tablicy
(instalacja bez puszek)
to bedziesz mogł dowolnie sobie przekonfigurowywać zasilanie wg zmiennych
potrzeb

po skonczonym remoncie zdecydujesz czy chcesz obwody x,y,x wpiąc w stycznik
sterowany zegarem,
czy dać kazdym gniazdku małe programatorki za niewielkie pieniądze
czy może stosować oba te schematy równocześnie

obie opcje mają zady i walety

7. Data: 2008-11-27 10:13:56

Od: mk <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja bym dał programatory czasowe w tablicy rozdzielczej (na szynę), może
oprócz bojlerowego, który byłby włączany na żądanie przy urządxeniu.
Pdr. M.

Czajnik bezprzewodowy - czas gotowania 1L
Koniec z gruntami rolnymi w miastach
Poszukuje klientow firmy Gliwa
Podłogowe ogrzewanie elektryczne w łazience
Instalacje elektryczne pod tynkiem