Konto w banku dla 10 latka

1. Data: 2005-05-06 16:21:30

Temat: Konto w banku dla 10 latka
Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chcę założyć konto dla 10 latka. Najlepiej internetowe. Ze wzgledu na młody
wiek głównie będzie używane jako "skarbonka" czyli do prowadzenia lokat.
Zarówno mBank, jak i Inteligo mają minimum wiekowe 13 lat. Poradźcie, czy
jest bank, który prowadzi takie konta internetowe, a jeżeli nie, to jaki
bank klasyczny to robi?
Jacek

2. Data: 2005-05-06 19:32:04

Temat: Re: Konto w banku dla 10 latka
Od: Jonasz <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 06-05-2005, pią o godzinie 18:21 +0200, Jacek napisał(a):
> Chcę założyć konto dla 10 latka.
Obawiam się, że polskie prawo nie pozwala na takie konto.
Chyba możesz zrobić subkonto w Inteligo, ale jako ROR.

> Najlepiej internetowe. Ze wzgledu na młody
> wiek głównie będzie używane jako "skarbonka" czyli do prowadzenia lokat.

Do lokat może załóż konto na nazwisko chrzestnego, wujka
albo mamy dziecka? W końcu w rodzinie mozna mieć trochę
zaufania.

J.

3. Data: 2005-05-06 19:32:26

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek pisze...
> Chcę założyć konto dla 10 latka. Najlepiej internetowe.

Żeby legalnie sam mógł nim dysponować? Nie da się. Brak
zdolności do czynności prawnych, tak to się chyba nazywa.
O możliwościach obejścia sporo dyskutowano na pl.biznes.banki,
polecam archiwum.

--
Pozdrawia,
EwaSzy

4. Data: 2005-05-06 19:54:51

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Oczywiście będzie ustanowiony pełnomocnik ustawowy - któreś z rodziców.
Zależy mi, żeby konto było na 10 latka "osobiście".
Jacek

5. Data: 2005-05-07 20:02:17

Od: Mrówka <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jest bank, który prowadzi takie konta internetowe, a jeżeli nie, to jaki

Jest takie konto w PKO BP (internetowe tez moze byc)Graffiti ale niestety od
13stego roku zycia.Co do lokat,niestety nie moze wlascicielem byc
dziecko,chcac miec taka lokate musialam ja stac sie jego wlascicielem,a po
ukonczeniu 18 lat stanie sie nim corka.

Magda

szukam gospodarstwa agroturystycznego.
Psycholog w Wa-wie -test gotowości szkolnej. Pilne
WELCOME!
Dobry okulista w Warszawie - szukam.
zwierzak dla dziecka