Korek pod doniczki

1. Data: 2001-11-05 15:32:36

Temat: Korek pod doniczki
Od: Gamon' <r...@r...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Co sadzicie o ty, zeby w ramach malego docieplneia roslin podlozyc pod
podstawki korek? Dodam, ze doniczki stoja na parapecie, ktory miesci sie
nad spizarka w starym stylu (czyli nieocieplona sciana z otworem
wentylacyjnym), przez co jest on duzo zimniejszy niz w innych
pomieszczeniach i boje sie, coby sukulenty kataru sie nie nabawily.
Przestawic ich gdzie indziej nie moge, bo:
1. nie mam juz i tak miejsca na pare innych roslin
2. nie postawie tu innych, bo dojdzie jeszcze problem, ze na ogol w
kuchni przy oknie jest nieco chlodniej, niz w innych pomieszczeniach
3. jesli sukulenty maja sobie odpoczac zima, to tylko tu maja troche
chlodu - w innych pomieszceniach jest zdecydowanie cieplej.
Co do korka, to mysle, ze moglyby byc albo podkladki pod naczynia
(grube) albo zmetra kupiony na caly parapet (wtedy raczje duzo cienszy i
nie wiem do tego, czy by sie z wilgoci pod nim nie robil grzybek albo
inne licho).

Pozdrawiam,
robal.

2. Data: 2001-11-07 14:41:58

Temat: Odp: Korek pod doniczki
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Gamon'" <r...@r...prv.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
> wentylacyjnym), przez co jest on duzo zimniejszy niz w innych
> pomieszczeniach i boje sie, coby sukulenty kataru sie nie nabawily.

Proponuje zmierzyc temperature na parapecie, szczególnie noca - a potem sie
bedziemy martwic dalej. Myslisz, ze jest mniej niz te plus 5 st.C?

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2001-11-08 00:26:58

Temat: Re: Korek pod doniczki
Od: k...@p...onet.pl (Krysia) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wentylacyjnym), przez co jest on duzo zimniejszy niz w innych
> pomieszczeniach i boje sie, coby sukulenty kataru sie nie nabawily.

Witam,
stosuje na parapet styropian jako ochrone przed cieplem bijacym od
kaloryfera. Ttakie cos do nalepiania na sciane, sufit; rózne kolory,
imitacje drzewa; 50x50 cm; grubosci 0,5 cm; przyciete tak by troche
wystawalo za parapet. Wyglada niezle i latwo utrzymac w czystosci. Jako
izolacja od chloby tez powinien sie sprzwdzic, przeciez grubszym budynki
uszczelniaja. A i cena przyzwoita.

Pozdrawiam
Krysia

--

Tego nie znajdziesz w zadnym sklepie!
[ http://oferty.onet.pl ]

4. Data: 2001-11-08 09:21:10

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Krysia" <k...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
> wystawalo za parapet. Wyglada niezle i latwo utrzymac w czystosci. Jako
> izolacja od chloby tez powinien sie sprzwdzic, przeciez grubszym budynki

W zwiazku z tym, ze posiadam sporo roslin rosnacych w hydroponice a parapety
sa raczej zimne uzywam podkladek z korka - takich co tez nadaja sie pod
garnki z goraca zupa. Raz, ze to swietny izolator, dwa ze ekologiczny a trzy
zawsze wyglada super, (nawet ten podpalany czarny korek) wszystko jedno pod
jakimi doniczkami i do jakich kwiatow. W Polsce mozna tez zamowic korek na
miare i w roznych grubosciach - we Wrocku przynajmniej. Pewnie Krysinin
styropian tanszy ale korek ladniejszy a to nawet w przypadku takich brzydali
jak sukulenty istotny argument.

Irek Z.

5. Data: 2001-11-09 12:41:22

Od: Gamon' <r...@r...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia wrote:

> [...]
> wystawalo za parapet. Wyglada niezle i latwo utrzymac w czystosci. Jako
> izolacja od chloby tez powinien sie sprzwdzic, przeciez grubszym budynki

Nie moje mieszkanie, to oklejac nie moge - pozatym korek kiedys do czegos
mozna latem wykortzystac, a styropian...

Pozdrawiam,
robal.

6. Data: 2001-11-09 12:43:30

Od: Gamon' <r...@r...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Irek Zablocki wrote:

> [...]
> styropian tanszy ale korek ladniejszy a to nawet w przypadku takich brzydali

Skoro sie sprawdza, to nie ma daej o czym gadac - mi tez korek sie bardziej
podoba.
Zaraz kupie troche tego. Tylko srednice dolu doniczke pomierze.

Pozdrawiam,
robal.

7. Data: 2001-11-11 14:26:55

Od: k...@p...onet.pl (Krysia) szukaj wiadomości tego autora

> Nie moje mieszkanie, to oklejac nie moge - pozatym korek kiedys do czegos
> mozna latem wykortzystac, a styropian...
> Pozdrawiam,
> robal.

Ja tez tylko klade na parapet, i tez nie mieszkam u siebie. Wiec ten
styropian tez chroni parapet [malowany], cobym za malowanie okien placic
Gospodarzom nie musiala, a kwiatki mogly stac spokojnie. Czasami
posiusiac...

Krysia

8. Data: 2001-11-11 15:28:17

Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

Krysia napisał(a):

> [...]
> styropian tez chroni parapet [malowany], cobym za malowanie okien placic
> Gospodarzom nie musiala, a kwiatki mogly stac spokojnie. Czasami

Czytam uważnie. Trzeźwy jestem jak świnia. I nie rozumiem.... :-(
Może byłabyś łaskawa jakoś skomentować te dwa ostanie wyrazy....
Pozdrawiam : - )))))))))))))))))))))
Janusz

9. Data: 2001-11-12 10:43:18

Od: k...@p...onet.pl (Krysia) szukaj wiadomości tego autora

> Czytam uważnie. Trzeźwy jestem jak świnia. I nie rozumiem.... :-(
> Może byłabyś łaskawa jakoś skomentować te dwa ostanie wyrazy....
> Pozdrawiam : - )))))))))))))))))))))
> Janusz

Oj, oj...
to takie kapanie z parapetu na dywan lub wykładzinę lub parkiet... :))
Jaką bym podstawkę nie dała zawsze znajdą na to sposób.
Krysia

--

Tego nie znajdziesz w żadnym sklepie!
[ http://oferty.onet.pl ]

10. Data: 2001-11-12 11:01:33

Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

Krysia napisał(a):

> placic Gospodarzom nie musiala, a kwiatki mogly stac spokojnie. Czasami

> Oj, oj...
> to takie kapanie z parapetu na dywan lub wykładzinę lub parkiet... :))

Naprawdę musisz wyłazić na parapet??????????
Dywan lub wykładzina rzecz ulotna, ale parkietu Ci nie żal.....?
Pozdrawiam
Zatroskany Janusz

Prawda i mity o ziemiorkach
Kret - ratunku!