Korekcja wzroku

61. Data: 2016-12-16 19:31:47

Temat: Re: Korekcja wzroku
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Badanie które linkowałem mówi, że badano przy akomodacji 0, 3, and 6D, i
>przy 3 oraz 6D krótkowidz (zakładam że w okularach skoro niektórzy >mieli
>wadę -6D) miał istotny wzrost IOP, a zdrowy nie miał.

Nie rozumiem tego fragmentu, zwłaszcza nie rozumiem skrutu IOP,
ale zdaje się idzie o to, że jak patszy krutkowidz to
to mu w gałce rośnie ciśnienie?

Może soczewka jest za sztywna , bo brakuje jakiegoś uelastyczniającego
związku,
może tego samego zużywającego się w sercu (stąd korelacja krutko.wzroczności
z wadami serca),
i od tej sztywności soczewki jest zbyt duży wysiłek mięśni i jakies
ciśnienie zbyt rośnie?

A co to za ciśnienie, bo krutkowzroczność, pszynajmniej taka zwykła
nie jest specjalnie skorelowana ze wzrostem cisnienia w gałce ocznej,
bo to ciśnienie jest standardowo badane u okulisty.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

62. Data: 2016-12-16 20:03:11

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Popatrz na obrazek z miesniami oka:
> https://en.wikipedia.org/wiki/Extraocular_muscles#/m
edia/File:Eyemuscles.png

> Cztery potezne miesnie sa w stanie skrocic oko.
> Dwa opasujace sa w stanie oko wydluzyc.

NIe rozumiesz tego obrazka.
Na nim nie są narysowane 2 mięśnie (gurny i dolny)
a jest to pszekruj oka.
Te według ciebie 2 mięśnie to jeden i ten sam mięsień
dość zdaje się zresztą niewielki
usytułowany dookoła soczewki
będący pierścieniem dookoła soczewki
i on zmienia kształt soczewki
(tak jak na obrazku).

> Miesien w srodku oka jest jednym z osmiu.

Znowu nieprada.
Mamy 6 mięśni sterującyh gałką
(gura, duł , lewo , prawo,
do środka -zez zbieżny, na zewnątsz -zez rozbieżny,
i ten środkowy 7 niepażysty.

> Teraz zadaj sobie zadanie wiedzac ze oko jest deformowanie przez osiem
> miesni.

Nie jest . 6 mięśni opisanyh wyżej nie deformują oka,
one służą byś mugł raz patszeć na sufit, a raz na podłogę,
i nie mają żadnego związku z krutkowzrocznością.

> Lada dzien wszyscy cywilizowani ludzie beda krotkowidzami bo odmawia sie
> dziecim soli.
Co ty z tą solą?

> Niemowle dostaje 1g soli z mlekiem matki. A wazy 4kg.
> Zatem 40kg dziecka potrzebuje 10g a dorosly 20g.

Nie całkiem. Dzieci mają inne zapotszebowanie na składniki żywności niż
dorośli.
Np dzieci proporcjonalnie do masy piją dużo więcej,
i być może to jest pszyczyną, że mleko matki jest w pewnym sensie słone.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

63. Data: 2016-12-17 19:11:27

Od: "szczepan bialek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stokrotka" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Mamy 6 mięśni sterującyh gałką
> (gura, duł , lewo , prawo,
> do środka -zez zbieżny, na zewnątsz -zez rozbieżny,

A ten 8 to do powieki.

> Nie jest . 6 mięśni opisanyh wyżej nie deformują oka,
> one służą byś mugł raz patszeć na sufit, a raz na podłogę,
> i nie mają żadnego związku z krutkowzrocznością.

Te cztery miesnie mozesz napiac mocniej niz trzeba do manewrowania. Oko sie
skraca.

> Co ty z tą solą?

Nie ja tylko badacz i autor ksiazki na ten temat:
:In 1938, Dr. Emanuel Josephson, and ophthalmologist from New York City,
published a book concerning treatment of glaucoma. He used an extract of
adrenal cortex, the outer part of the adrenal glands, given by injection,
along with a form of sodium taken by mouth. He wrote that this treatment
brought eye pressure down to normal approximately half the time, including
some relatively severe cases. At our clinic, we sometimes combine this
treatment with injectable vitamin C, chromium and vitamin Bl. Although the
nutrients certainly can be helpful when swallowed, for some individuals,
they work better when injected."

Przypomne ze wg jego badan krotkowidzami zostaja dzieci z niedoczynnoscia
kory nadnerczy ktorym zalowano soli.

> [...]
> Np dzieci proporcjonalnie do masy piją dużo więcej,
> i być może to jest pszyczyną, że mleko matki jest w pewnym sensie słone.

A ile pije sportowiec?
I co pije?

Zdrowe dziecko powinno byc zywione jak sportowiec.
S*

64. Data: 2016-12-17 19:24:49

Od: "szczepan bialek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Na nim nie są narysowane 2 mięśnie (gurny i dolny)
> a jest to pszekruj oka.
> Te według ciebie 2 mięśnie to jeden i ten sam mięsień

No to masz wiecej obrazkow:
http://www.tedmontgomery.com/the_eye/eom.html

Mozna tymi miesniami deformowac galke oczna czy nie?
A jak nie to dlaczego?
S*

65. Data: 2016-12-18 18:58:20

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Te cztery miesnie mozesz napiac mocniej niz trzeba do manewrowania. Oko
> sie skraca.

Nie 4 tylko 6. One są parami,
(mięśnie prawie zawsze, w całym ciele są parami - tylko panowie mają
niepażyście -
jeden kurczy drugi tamtego rozciaga, bo mięsień lubi kurczenie, a
rozciąganie jest trudne,
jak by mięsień nie miał pary, to by się nie dało wyprostować tego mieśnia co
kurczy).
Tak więc mamy 3 pary:
jedną do patszenia lewo-prawo,
drugą do patszenia gura-duł,
tszecią do patszenia zbieżnie- rozbieżnie, czyli blisko-daleko.
I te 3 pary nie mają nic do skracania i wydłużania oka.
Załużmy, że głowa nie rusza się,
wtedy mogę patszeć w lewo i w prawo ruszając samymi oczami,
i mimo, że patszę w prawo , mogę patszeć blisko i daleko.
Skręt gałki w prawo nie ma związku z krutkowzrocznością.
Więcej: niewielkie ruszanie gałką oczną uważa się za zdrowe i lecznicze na
krutkowzroczność.

> Przypomne ze wg jego badan krotkowidzami zostaja dzieci z niedoczynnoscia
> kory nadnerczy ktorym zalowano soli.

Nie będę pszeczyć, że krutkowzroczność ma związek z korą nadnerczy, bo nie
mam o tym zielonego pojęcia.
Ale w zasadzie to się nie zgadza, ponieważ wysiłek fizyczny raczej powoduje
prawidłowe działanie nerek, pewnie i nadnerczy, a ten sam wysiłek powoduje
krutkowzroczność.
Wydaje się więc , że korelacja tu wyjść nie może, wyjdzie spszecznie.

Ale prawdą jest że nadnercza, jakieś tam związki wydzielane pszez nie ,
ma wpływ na zabarwienie skury pod wpływem słońca.
Jak nadnercza nie pracują właściwie, to nawet u w miarę zdrowego człowieka
mogą pojawić się wiosną ciemniejsze plamy (piegi np na rękah).
I tu znowy dojdziemy do podobnego wniosku co poszednio, wniosku spszecznego:
skoro nadfiolet działa właściwie na oczy, a źle na skurę (w konsekwencji
nadnerczy),
to znowy korelacja nie wyjdzie właściwie.
Można jednak postawić hipotezę, że może istnieć pszyczyna wspulna tyh 2
niedomagań
(oczu i nadnerczy) nie można jednak wnioskować, że bezpośrednią pszyczyną sa
nadnercza.

> A ile pije sportowiec?
> I co pije?

Sportowcy nie odżywiają się właściwie.
Oni odżywiają się tak by osiągnąć sukces teraz , nie w pszyszłości.

> Zdrowe dziecko powinno byc zywione jak sportowiec.

Nie.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

66. Data: 2016-12-18 19:04:06

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No to masz wiecej obrazkow:
> http://www.tedmontgomery.com/the_eye/eom.html
>
> Mozna tymi miesniami deformowac galke oczna czy nie?
> A jak nie to dlaczego?

Nie wiem, ale jak do piłeczki pimpongowej dokleisz 6 gumek (np od majtek)
to one nie zdeformują piłeczki,
mimo, że będzie można piłeczką kierować za pomocą gumek.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

67. Data: 2016-12-19 09:40:59

Od: "szczepan bialek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem, ale jak do piłeczki pimpongowej dokleisz 6 gumek (np od majtek)
> to one nie zdeformują piłeczki,
> mimo, że będzie można piłeczką kierować za pomocą gumek.

A co bedzie jak kazesz dwu parom mocno sie skurczyc?

Przeciesz wiesz jak miesnie pracuja:
[...]

To wszystko prawda.

>" I te 3 pary nie mają nic do skracania i wydłużania oka.

Miesnie mozna napinac mocno lub slabo.
Mozna przeciez cwiczyc bez ciezarow napinajac mocno miesnie.

Jezeli uczeni ustalili ze miesnie zewnetrzne deformuja oko wg potrzeby to
zdanie:
"
>" I te 3 pary nie mają nic do skracania i wydłużania oka."

Powinno byc poparte wlasnymi (Twoimi) badaniami.
S*

68. Data: 2016-12-19 19:07:13

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co bedzie jak kazesz dwu parom mocno sie skurczyc?

Nie rozumiesz działania mięśni.
Nie możesz 2 parom kazać się kurczyć, bo te mięśnie zawsze działają :
jak jeden się kurczy to rozciąga drugi, ktury skurczył się wcześńniej, a
teraz jest luźny i umożliwia drugiemu (temu pierwszemu od pary) na
rozciągnięcie go by mugł wrucić "do normy".

Możesz tylko kazać kurczyć się zawsze jedneu mięśniowi z każdej pary,
dodatkowo, zdrowy człowiek (bez zeza) zawsze razem będzie kurczył oba
mięśnie, lewego oka i prawego, zwracające oko do dołu .

Tak więc w jednym oku na raz mogą być skurczone co najwyżej 3 mięśnie (np
gdy spojżysz na koniec lewego wąsa :w lewo, do dołu , zbieżnie), ale wtedy 3
pozostałe będa rozkurczone (w prawo, rozbieżnie , do gury).
Więc żadna para nie ściska oka, tylko obraca je.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

69. Data: 2016-12-20 09:54:38

Od: "szczepan bialek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 3 pozostałe będa rozkurczone (w prawo, rozbieżnie , do gury).
> Więc żadna para nie ściska oka, tylko obraca je.

To sa Twoje teoretyczne przypuszczenia.

Teraz mozna oprzec sie na realiach. A te sa takie:
"Many patients perceive some accommodation by their eye after cataract
surgery.
This subject is not discussed in the typical clinical literature of cataract
surgery."

Po naszemu pisze tam ze wielu pacjetow ma akomodacje po operacji wstawienia
sztucznej soczewki
i ze ta sprawa nie jest dyskutowana (jest przemilczna) w typowej
literaturze.

Pewnie wiesz jak dziala stary aparat fotograficzny.
Aby uzyskac ostrosc trzeba zmienic dlugosc bo soczewki sa tam sztywne.

W oku po operacji soczewka jest sztywna.
Jakim cudem takie oko akomoduje?
S*

70. Data: 2016-12-20 19:19:02

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To sa Twoje teoretyczne przypuszczenia.

Tonie są teoretyczne pszypuszczenia , to podstawy budowy oka.
W każdej książce o wzroku, nawet popularnej to znajdziesz.

> Po naszemu pisze tam ze wielu pacjetow ma akomodacje po operacji
> wstawienia sztucznej soczewki
> i ze ta sprawa nie jest dyskutowana (jest przemilczna) w typowej
> literaturze.

To nie na temat.
Mięśnie oka , te sterujące gałką oczną,
nie ścisakją oka powodując jego wydłużenie.

> Pewnie wiesz jak dziala stary aparat fotograficzny.
> Aby uzyskac ostrosc trzeba zmienic dlugosc bo soczewki sa tam sztywne.
>
> W oku po operacji soczewka jest sztywna.
> Jakim cudem takie oko akomoduje?

Nie mam pojęcia, nie wiem, czy to prawda, że akomoduje,
nie wiem czy to prawda, że soczewka jest sztywna,
wydaje mi się , że zdecydowanie nie,
że wszczepiana sztuczna soczewka nie jest sztywna.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Re: [albertan] polska mentalnosc
Re: [albertan] polska mentalnosc
mleko
Zwichnięcie łokcia, rozerwana torebka stawowa.
okulary bezsoczewkowe - doswiadczenia