Korki strzelają :(

11. Data: 2005-05-13 12:30:24

Temat: Re: Korki strzelają :(
Od: "RTJ" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote in message
news:d6260q$p7h$1@news.mch.sbs.de...

> Użytkownik "aniared/A.L." <a...@n...pl> napisał w wiadomości

> To nie takie proste. Przede wszystkim te bezpieczniki (ich oprawki
> raczej) były tak robione, że 16A raczej się nie da wkręcić w miejsce
> 10A.

Tutaj akurat sie mylisz. Automatyczne bezpieczniki (starego typu) daje
sie zamieniac bez problemu. Jestem na to zywym dowodem (ale u mnie
jest stara, ale porządna miedziana instalacja, wiec autorka postu niech
sprawdzi, czy instalacja wytrzyma zmiane bezpiecznika).

Romek
=> http://www.rtj.republika.pl <= zapraszam do galerii fotografii

12. Data: 2005-05-13 12:30:27

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl>
napisał w wiadomości
org...

> Że jak?

Wkręcany bezpiecznik 16A ma większą średnicę stopki niż 10A (jeśli
chodzi o ścisłość, to ten 16A jest zakończony takim grzybkiem, w
przekroju to jak duże T wygląda). A typowa oprawa na trzy bezpieczniki
montowana w popularnych blokach miała gniazda w które 16A po prostu
nie wchodził. Tak było w mieszkaniu moich rodziców, tak też było w
wynajmowanym przeze mnie parę lat temu mieszkaniu. Być może nie jest
to reguła, ale trzeba się z tym liczyć.

J.

13. Data: 2005-05-13 12:33:54

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie, nic nie było włączone z tych urządzeń o dużym poborze mocy, a
> lampka mrugała. Lodówka też w tym czasie nie "grzała" ;).

To by znaczyło, że gdzieś w instalacji jest problem ze stykiem.
Proponuję przejrzeć gniazdka, podokręcać mocniej (uwaga: 'mocniej' nie
znaczy "ile pary w łapach", te śrubki zaciskające przewody nie są
duże, gwint w nich łatwo zerwać) oraz obejrzeć nogę tego bezpiecznika
:-)

J.

14. Data: 2005-05-13 12:39:49

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "RTJ" <r...@p...com> napisał w wiadomości

> Tutaj akurat sie mylisz. Automatyczne bezpieczniki (starego typu)
> daje
> sie zamieniac bez problemu. Jestem na to zywym dowodem

Przeczytaj moją odpowiedź na post Grzegorza W. Fedoryńskiego :-)

J.

15. Data: 2005-05-13 12:42:33

Od: "RTJ" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "RTJ" <r...@p...com> napisał w wiadomości

> Przeczytaj moją odpowiedź na post Grzegorza W. Fedoryńskiego :-)

Ok, juz przeczytalem.
Pewnie masz racje i sa rozne tablice. U mnie akurat nie bylo problemu.

16. Data: 2005-05-13 13:04:04

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 13 May 2005, it was written:

> [...]
> przekroju to jak duże T wygląda). A typowa oprawa na trzy bezpieczniki
> montowana w popularnych blokach miała gniazda w które 16A po prostu

W życiu nie spotkałem się z takim przypadkiem.
Ale może...

Pozdrawiam,

Alojzy

17. Data: 2005-05-13 13:07:14

Od: Adam Głaszcz <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> było w mieszkaniu moich rodziców, tak też było w wynajmowanym przeze mnie
> parę lat temu mieszkaniu. Być może nie jest to reguła, ale trzeba się z

Ja spotkałem się z jeszcze jedną rzeczą 16A "nie sięgał" do końca tak jakby
był krótszy.

Adam

18. Data: 2005-05-13 13:23:14

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Głaszcz" <a...@t...pl> napisał w
wiadomości news:d6293l$fr1$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Ja spotkałem się z jeszcze jedną rzeczą 16A "nie sięgał" do końca
> tak jakby był krótszy.

Z tym z kolei ja się nie spotkałem, ale widziałem w jakimś sklepie z
elektrycznym mydłem i powidłem "przedłużki" do takich bezpieczników,
pamiętam że bardzo mnie one zdziwiły :-)
Jak widać te gówna były robione w milionie wersji i odmian. Dlatego
proponuję zastanowić się poważnie nad wywaleniem tego w cholerę i
założeniem w ich miejsce nowoczesnych "esów"

J.

19. Data: 2005-05-13 16:30:17

Od: "rokko" <r...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam,

przeczytałem cały wątek
i mam parę uwag:
1) jeśli nie miała Pani styczności z prądem o napięciu 230V a jedynie z
bateryjką w latarce o proszę sobie darować manipulacje osobiste w
instalacji. Dla Pani bezpieczeństwa. A już broń Boże bez obecności osób
mogących Pani udzielić pierwszej pomocy.
2) mruganie żarówki jest wyłącznie dowodem na to, że napięcie na jej zaciska
się zmienia w sposób nie wynikający z właściwości napięcia sinusoidalnego.
Może być to spowodowane zarówno usterką wewnątrz lodówki, jak i w całej
instalacji. Czy praca lodówki podczas mrugania żarówki jest równomierna czy
także rwana i zakłocana ? jeśli tak, to przyczyna leży w instalacji, jeśli
nie - to w lodówce
3) wywalanie korków automatycznych może być spowodowane ich starością i się
zdarza. Jeśli ma Pani możliwość to proszę kupić nowy korek o takiej samej
wartości - należy przyjąć że ktoś kto wykonywał instalację wiedział co robi
nie wstawiając większego (np. instalacja aluminiowa, dużo gniazdek na
obwodzie). Lepiej pomyśleć o zasileniu poważniejszych odbiorów z innego
obwodu (o ile jest, bo często w mieszkaniach bywały dwa korki: światło i
gniazdka.

Niestety, kiedyś instalacje nie były projektowane z myślą, że w mieszkaniu
będzie tyle poważnych odbiorników elektrycznych: kuchenki elektryczne,
piecyki ("olejalki"), czajniki elektryczne, kuchnie mikrofalowe, zmywarki do
naczyć, pralki itp.
Jełi chce się mw mieszkaniu mieć i używać te wszystkie rzeczy (oraz normalne
typu suszarka do włosów, żelazko, wieża hi-fi, telewizor) to niezbdnea jest
wymiana całek instalacji (najczęściej rozbudowa nie jest opłacalna a wraz ze
zmianą można wprowadzić nowocześniejsze zabezpieczenia, np. wyłączniki
różnicowoprądowe)

Reasumując:
Oceny instalacji powinien dokonać ktoś kompetentny, nie ma wyjścia i żadne
rady bez wizji lokalnej nic nie poprawią.
Mąż, jeśli nie miał po technikum doczynienia z "żywym prądem" - czyli
instalacjami "w terenie" - też raczej nie da tu rady, bo pewnie od dawna nic
nie pamięta a jeśli nawet to praktyka jest tu nie do podważenia...

Pozdrawiam i życzę zwycięstwa

rokko

20. Data: 2005-05-13 17:09:14

Od: Maseł <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

aniared/A.L. wrote:
> Tylko takich znam :). Osobiście nie miałam z zadnym do czynienia. W domu
> mój tata potrafił zrobić wszystko, mój mąż niestety nie ma takich
> aspiracji...

A pozostale zalety...
Czy moze juz wszystko wydaliscie? :-)

[...]
> Budynek ma ponad 20 lat, ja tam mieszkam od 2001 r i do tej pory nic nie
> wywalało, więc bezpiecznik raczej nie jest za mały. Wartości nie
> pamiętam, a nie nadaję z domu :).

Hmm - a jak wy niczego nie zminialiscie - to moze sOMsiad? Proponuje
wylaczyc ten bezpiecznik na dluzej i posluchac, z ktorej strony zaczna
dobiegac przeklenstwa sOMsiada grzebiacego w "popsutych" gniazdkach (tu
nie zartuje - te bloki faktycznie tak mialy)

Pozdro

Maseł

[TAR] Szukam domu do kupienia w Tarnowie
Gdzie szukac testow i opinii o TV
rolety antywlamaniowe vs instalacja alarmowa
jak naprawic blat kuchenny?
Odkurzacz się wyłącza-co to może być?