Kosiarka - kolejny raz

1. Data: 2010-05-08 18:27:19

Temat: Kosiarka - kolejny raz
Od: mayky <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

W zasadzie byłem zdecydowany na zakup traktorka
bo do obkoszenia jest okolo 4500 m2 trawnika
ale ze w tym sezonie jeszcze nie będzie na niego funduszy
a założony jesienią trawnik trzeba było zacząć kosić
właśnie dzisiaj "podjąłem rękawicę" PARTNERKĄ z silnikiem B&S
bez napędu ( PS3 550cm) no po lektórze grupy przeznaczylem na ta
powierzchnie całą sobotę i jakie było moje zdziwienie gdy po 3,5
godzinie było po robocie !!!!!
Skoro z tej powierzchni odpadnie jeszcze ileś metrów na skalniaki ,
rabaty i jakieś oczko to dobierając odpowiednią kosiarkę
samobieżną nie potrzeba mi traktorka....
No i tu pytanie co ????
Podpowiedzcie coś trwałego sprawdzonego z mocnym silnikiem ....
Interesuje mnie tylko firmowy sprzęt czyli Husqvarna z silnikiem b&s,
Honda ....

z góry dzięki za podpowiedz

Mayky

2. Data: 2010-05-08 19:33:44

Temat: Re: Kosiarka - kolejny raz
Od: Zyga <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

mayky wrote:
> [...]
> Podpowiedzcie coś trwałego sprawdzonego z mocnym silnikiem ....
> Interesuje mnie tylko firmowy sprzęt czyli Husqvarna z silnikiem b&s,
No nie wiem jak to wykonales, mnie 2000 zajmuje 4h. Na 52BR B&S 6KM. Nie
uzywam napedu... Rozumiem, ze mulczowales? Jesli sie dowiem, ze z
koszem, to: powinienes wziac sie za to zawodowo :)

--
pzdr - Zyga

3. Data: 2010-05-08 19:49:08

Od: mayky <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No nie wiem jak to wykonales, mnie 2000 zajmuje 4h. Na 52BR B&S 6KM. Nie
> uzywam napedu... Rozumiem, ze mulczowales? Jesli sie dowiem, ze z
> koszem, to: powinienes wziac sie za to zawodowo :)

tak z koszem - jestem Pudzian ???:):):)
to regularny prostokąt , ja spacerowałem , pełny kosz wywalałem do
taczki a syn odwoził ........
sprawdziłem właśnie exify z aparatu dokładnie 3.40 minut

szperam po necie i znalazłem HONDA HRX 537C2 w róznych opcjach
może to właśnie ????
odpowiednikiem w Husqvarna co będzie ????

pozdrawiam

Mayky

4. Data: 2010-05-08 22:38:02

Od: "Moon" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

mayky wrote:

> tak z koszem - jestem Pudzian ???:):):)
> to regularny prostokąt , ja spacerowałem , pełny kosz wywalałem do
> taczki a syn odwoził ........
> sprawdziłem właśnie exify z aparatu dokładnie 3.40 minut

hm... obliczyłem, że licząc efektywną szerokość pasa koszenia za 50 cm
zrobiłeś 8,8 kilometra przy szybkości prawie 3 km/godz.
nie da rady, chyba że na tych 45 arach stoją jakieś zabudowania.

moon

5. Data: 2010-05-08 22:41:01

Od: "J_K_K" <J...@i...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mayky" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
> bo do obkoszenia jest okolo 4500 m2 trawnika
> to regularny prostokąt
Masz trawnik ~75m x 65m ?

> , ja spacerowałem , pełny kosz wywalałem do taczki a syn odwoził ........
> sprawdziłem właśnie exify z aparatu dokładnie 3.40 minut
No to we 2-ch ;-)

Pzdr

JKK

6. Data: 2010-05-09 05:50:26

Od: mayky <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-05-09 00:41, J_K_K pisze:
> Użytkownik "mayky" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
> Masz trawnik ~75m x 65m ?

czesc koszona jest mniej wiecej 85 x 53
bo cała działka ma ponad 100 m dlugosci ale na pozostalej zostawilem
łąkę kwiatową

> No to we 2-ch ;-)

tak we dwóch :):) ja i syn jak pisałem :)
ale koledzy nie chodzi o to czy pół godziny dłużej czy krócej
Mi chodzi o podpowiedź w jaka kosiarkę celować ???

> Pzdr
>
> JKK

pozdrawiam
Mayky

7. Data: 2010-05-09 05:52:43

Od: mayky <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-05-09 00:38, Moon pisze:

> hm... obliczyłem, że licząc efektywną szerokość pasa koszenia za 50 cm
> zrobiłeś 8,8 kilometra przy szybkości prawie 3 km/godz.
> nie da rady, chyba że na tych 45 arach stoją jakieś zabudowania.

da rady da rady bo to wczoraj zrobiłem
nie ma zabudowań jak piszę prosta jak stół
pierwsze koszenie od czasu kiedy na jesieni
obsiałem

> moon

pozdrawiam
Mayky

8. Data: 2010-05-09 06:36:51

Od: Zyga <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

mayky wrote:

> ale koledzy nie chodzi o to czy pół godziny dłużej czy krócej
> Mi chodzi o podpowiedź w jaka kosiarkę celować ???

Zalezy od kasy. Jesli nie musisz malczowac (masz pomocnika) to jak
najszersza Husqvarne. Jesli nie masz kasy - cos z tanszej polki np.
Al-ko ale z dobrym silnikiem B&S lub Honda. Przy prawidlowej
eksploatacji wiele lat spokoju.

--
pzdr - Zyga

9. Data: 2010-05-09 06:45:57

Od: mayky <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> najszersza Husqvarne. Jesli nie masz kasy - cos z tanszej polki np.
> Al-ko ale z dobrym silnikiem B&S lub Honda. Przy prawidlowej
kasa to ostatnie kryterium
ważne żeby wydać dobrze ....

Jak to jest bo gdzie nie zajrzę na sieci to wszyscy
piszą ze jednak silniki B&S bo to 90% rynku , łatwość
serwisu itd......
No właśnie i teraz czy AL-KO z silnikiem B&S będzie
o wiele gorsze niż kosiarka z takim samym silnikiem
ale na podwoziu Husqvarny ????
Gdzieś znowu ktoś pisze ze z pewnością B&S to super silniki
ale Hondy są klasą dla siebie tylko wspomniane mniejsze nasycenie rynku
i co za tym idzie "słabszy" serwis ......

pozdrawiam
Mayky

10. Data: 2010-05-09 07:02:29

Od: "J_K_K" <J...@i...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Gdzieś znowu ktoś pisze ze z pewnością B&S to super silniki
> ale Hondy są klasą dla siebie tylko wspomniane mniejsze nasycenie rynku i
> co za tym idzie "słabszy" serwis ......

Słabiej osiągalny pewnie.
W ostatniej ofercie któregoś z marketów
widziałem jakiegoś stosunkowo niedrogiego wynalazka z silnikiem Hondy.

Jeżeli nadal nic tam nie będzie - to jak najszersza, z napędem.
Po obsadzeniach napęd może jednak zacząć przeszkadzać.

Pzdr

JKK

Czym opryskiwać na kleszcze.
Truskawki wiszące z Tesco.
morela - pozwijane liście
Zatamowanie "krwotoku" winorośli
Krzewy owocowe - czy można jeszcze sadzić?