Truskawki wiszące z Tesco.

1. Data: 2010-05-08 10:15:39

Temat: Truskawki wiszące z Tesco.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wczoraj się skusiłam i kupiłam dwie doniczki ww. - no i się nacięłam, bo
nie doczytałam w sklepie, lecz dopiero w domu (małym drukiem), że są "nie
do spożycia". Zastanawia mnie, dlaczego tak - i wychodzi mi, że truskawka
to truskawka, powinna być jadalna i jeśli nie wolno jej spożywać, to
ewidentnie z powodu zastosowanych środków nawozowych w podlożu oraz
niewątpliwego oprysku przeciw pleśni (na zawiązane już owoce), bo cóż
innego?

Ale jeśli je rozmnożę i wyhoduję w innym podlożu i z zachowaniem środków
ostrożności w pielęgnacji chemią, to powinny byc ok jako wisząca atrakcja
spożywczo-dekoracyjna na tarasie w następnych sezonach... Jak myślicie?

2. Data: 2010-05-08 12:45:46

Temat: Re: Truskawki wiszące z Tesco.
Od: Panslavista <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> [...]
> ostrożności w pielęgnacji chemią, to powinny byc ok jako wisząca atrakcja
> spożywczo-dekoracyjna na tarasie w następnych sezonach... Jak myślicie?

Na Allegro sprzedają truskawki wiszące, owocujące non-stop, podobno smaczne
wiec zjadliwe, przeznaczone do hodowli w pojemnikach.
Mogę stwierdzić - są mocno dekoracyjne.

3. Data: 2010-05-08 13:03:38

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 08 May 2010 14:45:46 +0200, Panslavista napisał(a):

> Na Allegro sprzedają truskawki wiszące, owocujące non-stop, podobno smaczne
> wiec zjadliwe, przeznaczone do hodowli w pojemnikach.
> Mogę stwierdzić - są mocno dekoracyjne.

Fajnie, dzięki, ale nie na temat :-)

4. Data: 2010-05-08 15:06:45

Od: Panslavista <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

Mea culpa Allegro to nie Tesco.

5. Data: 2010-05-08 15:39:51

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 08 May 2010 17:06:45 +0200, Panslavista napisał(a):

> Ikselka wrote:
>

> Mea culpa Allegro to nie Tesco.

Nie rozumiesz: ja już kupiłam te truskawki i pytam o to, czy są niejadalne
z powodu odmiany, czy z powodu oprysków przed transportem wykonanych na
zawiązane już owoce, które zostały poddane opryskowi wraz z całą rośliną.
Bo jeśli tylko to drugie, no to ich pokolenie następne bedzie już jadalne,
jak sądzę.

6. Data: 2010-05-08 15:53:39

Od: Panslavista <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> [...]
> Bo jeśli tylko to drugie, no to ich pokolenie następne bedzie już jadalne,

Dziecinne pytania - dojrzeją, wymyjesz i spróbujesz.

7. Data: 2010-05-08 16:44:07

Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Bo jeśli tylko to drugie, no to ich pokolenie następne bedzie już jadalne,

Być może "wciśnięto" Tobie pod nazwą truskawki wiszącej
Duchesnea indica - poziomkówkę indyjską. Niesmaczna ale ładna.
Gdyby to były jadalne poddane opryskowai przeciw chorobom
grzybowym, to do okresu ich dojrzenia karencja by minęła.

Pozdrawiam pogodnie
skryba

8. Data: 2010-05-08 17:32:08

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

On 5/8/2010 12:44 PM, skryba ogorodowy wrote:

> Być może "wciśnięto" Tobie pod nazwą truskawki wiszącej
> Duchesnea indica - poziomkówkę indyjską.

Liście ma istotnie jak truskawka, tylko mniejsze.
Kwiaty zupełnie inne, bu żółte. Owoce bardzo podobne do
poziomek, znacznie mniejsze niż truskawki. Tak więc nie
będzie kłopotu z odróżnieniem.

A ostrzeżenie było pewnie na wszelki wypadek - żeby nikt ich po
sądach nie targał.

Pozdrowienia,
Michał

9. Data: 2010-05-08 17:48:34

Od: Panslavista <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

http://www.allegro.pl/item1015079326_truskawka_zwisa
jaca_sadzonki_duze_owoce_wart0.html#gallery

10. Data: 2010-05-08 18:06:22

Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> Ikselka wrote:

http://www.allegro.pl/item1015079326_truskawka_zwisa
jaca_sadzonki_duze_owoce_wart0.html#galleryTe są jadalne,. ale cena za sadzonkę
"księżycowa".Dwa lata temu płaciłem po 1,50 za sztukę "w realu" na targach w
Poznaniu..Mnożą się na potęgę.Pozdrawiam praktycznie skryba

morela - pozwijane liście
Zatamowanie "krwotoku" winorośli
Krzewy owocowe - czy można jeszcze sadzić?
jak pozbyć się koniczyny z trawnika?
Barwinek kontra podagrycznik