Kosmetyki szkodzą?

1. Data: 2004-01-24 16:12:46

Temat: Kosmetyki szkodzą?
Od: "Maria" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakiego rodzaju kosmetyki szkodzą i dlaczego?

1. Data: 2004-01-24 17:04:56

Temat: Re: Kosmetyki szkodzą?
Od: "Blancanieves" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maria <a...@o...pl> napisał/a:
> Jakiego rodzaju kosmetyki szkodzą i dlaczego?

Na pewno przeterminowane...

--
Blancanieves (Kasia)

FAQ grupy : http://uroda.imhbl.net/pru-faq.html
Archiwum: http://www.google.com/advanced_group_search?hl=pl

1. Data: 2004-01-24 17:38:03

Od: "DominikaNM" <dominikanospam@nie_dla_spamuautocom.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> Jakiego rodzaju kosmetyki szkodzą i dlaczego?

Zawierające składniki drażniące, np alkohol, związki siarki, kwasy w
zbyt duzym stężeniu użyte nieumiejętnie, alergeny (w przypadku
alergików), konserwanty, barwniki i substancje zapachowe (w niektórych
przypadkach powoduja wypryski, zaczerwienienia, związki toksyczne (np.
ołowiu ale to historia:-) )... Są też składniki zatykające pory skóry.
Wszystkie kosmetyki szkodzą jeśli użyte są niezgodnie z przeznaczniem -
np mozna sie podtruć zjadając jakiś krem albo wkraplając serum na włosy
do oczu.

--

DominikaNM

FAQ grupy pl.rec.uroda - http://uroda.imhbl.net/pru-faq.html
Moje makijaże - www.wizaz.pl/nowa_galeria/album02

1. Data: 2004-01-24 18:06:33

Od: "Piernix" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> Jakiego rodzaju kosmetyki szkodzą i dlaczego?

każde, jeśli użyje się je nie zgodnie z przeznaczeniem i wskazaniami na
ultoce informacyjnej :-)

nie powinno się używać kosmetyków z rumiankiem do suchej i alergicznej
skóry;
za dużo kosmetyków z SPF powoduje iż produkcja naturalnych filtrów skórnych
zanika, skóra staje się bardziej narażona na szkodliwe czynniki zewnętrzne w
tym UV...

musisz sprecyzować o jakie kosmetyki ci chodzi i wtedy otrzymasz
dokładniejsze info

pozdrawiam

Piernix

1. Data: 2004-01-24 18:58:10

Od: "Misia" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piernix" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

[..]

> za dużo kosmetyków z SPF powoduje iż produkcja naturalnych filtrów
skórnych
> zanika, skóra staje się bardziej narażona na szkodliwe czynniki zewnętrzne
> tym UV...

A to mnie z kolei zainteresowalo, bo ogolna tendencja jest taka, by uzywac
kremow z filtrami mega, 50, 100 - to ma byc nasza norma
przeciwzmarszczkowa. Na dokladke uzywac zawsze i wszedzie - :zima to czy
lato, jesien albo wiosna...." do filterka droga prosta. no nie na noc -
chociaz tyle.
czyzby byl w tym jakis haczyk? Bo rozumiem - skora z dermatoza, tradzikiem
rozowatym czy innym podobnym obciazeniem, ale co w przypadku skory zdrowej?
Pozdrawiam
misia

1. Data: 2004-01-24 19:43:11

Od: "Ligeia" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Blancanieves wrote:

> Na pewno przeterminowane...

I niedopasowane do typu cery. Podejrzewam, że kosmetyki np. dla cery
trądzikowej mogą mieć negatywny wpływ na cerę wrażliwą, itd.

--
Ligeia

1. Data: 2004-01-24 20:10:55

Od: "justy" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> za dużo kosmetyków z SPF powoduje iż produkcja naturalnych filtrów
skórnych
> zanika
możesz podać źródło tej informacji?

1. Data: 2004-01-25 17:05:15

Temat: Odp: Kosmetyki szkodzą?
Od: "{o_O}" <m...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.halat.pl/kosmetyki.html

1. Data: 2004-01-26 11:59:19

Od: "Piernix" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1 SPF to 15 minut ochrony
Aby uzyskać te 15 minut ochrony trzeba na 1 cm kw. rozsmarować tyle kremu
aby czynniki filtrujące osiągnęly stężenie 2mg. Nie wiem skąd te statysyki,
podaję
to co miałam na wykładach. Zbyt często kremowana skóra kosmetykami z
filtrami
zatraca zdolność produkowania własnego naturalnego filtru. Kiedy
zaprzestaniemy
stosować filtr, bądź stosujemy go w mniejszych dawkach wtedy skóra jest
narażona
na wzmożone działanie promieniowania. (wzmozone bo bez naturalnego filtru,
który
juz nie jest produkowany w dostateczniej ilości). Działa to
na tej samej zasadzie to alkoholizm. Organiz produkuje alkohol w takiej
ilości
jaka jest potrzebna do róznego rodzaju syntez w organizmie. Zbyt częste
wlewanie
w siebie alkoholu powoduje, że organizm coraz mniej produkuje potrzebny
składnik.
Nie używany organ zanika - brak produkcji alkoholu, organizm domaga się
niezbędnego
składnika i trzeba pić :-) obieg zamkniety

Podsumowując - nadmiar szkodzi. Zaleca się używanie filtrów, ale nie
potrzebno są one
np w kremach na noc czy żelech pod prysznic (bo i z takimi się spotkałam).
Jeśli używa
sie filtru to nie należy skakać po jego wartości że jednego dnia użyje się
30, potem 50
a za trzy dni 5. Przy filtrach zaleca się umiar.
Skóra jest inteligentna - po co ma robić coś co dostaje z zewnątrz :-)

pozdrawiam Piernix

1. Data: 2004-01-26 12:01:25

Od: "Piernix" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "justy" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> skórnych
> możesz podać źródło tej informacji?

Jak tylko przyjedzie moja wykładowczyni poproszę ją o tytuł pracy.
Ostrzegam Moja wykładowczyni jest z Litwy więc żródło może być
po rosyjsku... podejrzewam że przesłanie ci kserówek które nam
babka rozdawała nie będzie cię interesować :-)

Piernix

Ta lista...
Bielizna LEG AVENUE - Jakość ????
Peeling enzymatyczny Kolastyny:)
krem wysusza twarz?
Ludzie-wymiękacie, bo dwie laski Was gonią?