Koszt zagotowania 1 litra wody w czajniku i na kuchence indukcyjnej

11. Data: 2008-10-09 15:20:59

Temat: Re: Koszt zagotowania 1 litra wody w czajniku i na kuchence indukcyjnej
Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nom" <n...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:gcks7n$5de$1@inews.gazeta.pl...

> Użytkownik "Prawusek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
>

> Pajuacu było liczone w wątku wczęśniejszym i wyszło mi 0,105kWh. :-)

Juz pomijam, ze skoro potraktowal to jako "wyzwanie", pewnie wyliczenie
czegos takiego to dla niego wielkie osiagniecie naukowe.

12. Data: 2008-10-09 16:30:51

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 09 Oct 2008 13:37:25 +0200, zil0g napisał(a):
> *Moorek* wdusil[a] nastepujace knefle:
> A na co niby te urzadzenia?

O ile można założyć że czajnik elektryczny zużywa tyle ile podaje na
plakietce, to podejrzewam że kuchenka indukcyjna może się nieco inaczej
zachowywać. Swoją drogą, z ciekawości dzisiaj-jutro sprawdzę jak to wygląda :)

> Oczywiste jest ze czajnik el. zuzyje najmniej skoro grzanie polega
> tylko i wylacznie na 100% stratach w obwodzie (do tego bezposrednio w
> osrodku) bez zadnej transformacji energii i przekazywania jej.

Ale chodziło o KOSZT. O ile zużycie prądu wyliczysz z mocy i czasu, to
zużycie gazu jest już wielką niewiadomą (zbyt mała dokładność licznika
gazu)...

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
(c) Tomasz Olbratowski 2004

13. Data: 2008-10-09 16:41:31

Od: Moorek <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 9 Paź, 18:30, Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote:

> [...]
>
> Ale chodziło o KOSZT. O ile zużycie prądu wyliczysz z mocy i czasu, to
> zużycie gazu jest już wielką niewiadomą (zbyt mała dokładność licznika

Dlatego z gazem trzeba się więcej pobawic, czyli wykonac gotowanie 1
litra wody kilka(naście/dziesiąt) razy, tak aby licznik gazu ruszył
się trochę do przodu i można byłoby to odczytac. A na pewno nie szukac
gara o poj.100l tak jak to ktoś chciał błyskotliwie zrobic :-)
Czyli nie jest to trudne tylko czasochłonne i wymaga więcej zabawy.

Pozdrowienia
Moorek

14. Data: 2008-10-09 17:06:06

Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zużycie gazu też liczyłem i wyszło 11 litrów (0,011m3), a liczniki są z
dokładnością do 0,001m3 więc spoko pokaże nam zużycie gazu d1a 1litra wody.
:-)

15. Data: 2008-10-09 17:44:25

Od: zil0g <z...@m...prl> szukaj wiadomości tego autora

*Jacek Osiecki* wdusil[a] nastepujace knefle:

> [...]
| zachowywać. Swoją drogą, z ciekawości dzisiaj-jutro sprawdzę jak to wygląda :)

Ale straty w czajniku el. zawsze beda duzo mniejsze bez wzgeldu na moc
i beda wynikaly tylko i wylacznie z konwekcji, ktora mozna spokojnie
pominac (zwlaszcza w czajnikach z tworzywa).
Wszelkie niedopasowania czy to stopu naczyn czy tez powierzchni styku
beda zawsze na niekorzysc kuchenek el. Bez wdawania sie w szczegoly
tech: nie ma nic sprawniejszego od czajnika elekrycznego :)

| Ale chodziło o KOSZT. O ile zużycie prądu wyliczysz z mocy i czasu, to
| zużycie gazu jest już wielką niewiadomą (zbyt mała dokładność licznika
| gazu)...

Tak, ale zakladalem tylko porownanie urzadzen el. Pieczenie gazowe
(pomimo najnizszej sprawnosci) obecnie jest bardziej oplacalne ze
wzgedu na mniejsza jednostkowa cene energii.

16. Data: 2008-10-10 02:59:23

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Moorek" <m...@p...onet.pl> wrote in message
c.googlegroups.com...
On 9 Paź, 12:59, "Prawusek" <p...@i...pl> wrote:
> "Moorek" <m...@p...onet.pl> wrote in message
>
> He..he, pajace, wyliczcie, ile trzeba pracy w kWh do zagotowania 1 dm^3
> wody, czyli podniesienia jej temperatury np. od 10°C do 100°C...
> Medium obojętne...

Mnie nazywasz pajacem? Przeczytaj pierwszy post, tam masz dane.

Trzeba zmierzyć średnią moc strat dla różnych naczyń i mediów
grzewczych. Tylko nie samym pieniądzem człowiek żyje. Gotując wodę z kranu
nie spełniającą żadnych uczciwych kryteriów już nawet nie czuje sie smrodu
markowego plastikowego czajnika, ani kamienia na grzałce czajnika
metalowego.
Stąd znacznie lepiej używać czajnika z ogrzewaniem zewnętrznym - gaz
daje tu szybkość, dzięki łatwemu uzyskaniu dużych mocy, na dodatek
niezależnych od wichury zrywającej sieć. Od biedy można posłużyć się rezerwą
zamkniętą w butli, nawet turystycznej czy też ogniem rozpalonym pomiędzy
dwoma kamieniami...
Jednak najlepiej smakuje kawa, herbata czy zupa ugotowana na wodzie z
filtra RO - czysta woda gotuje się najtaniej...

17. Data: 2008-10-10 06:13:33

Od: Moorek <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 10 Paź, 04:59, "Panslavista" <p...@w...pl> wrote:
>     Jednak najlepiej smakuje kawa, herbata czy zupa ugotowana na wodzie z
> filtra RO - czysta woda gotuje się najtaniej...

Na takiej wodzie właśnie robiłem pomiary - ale to mało
istotne. :-) (Woda szła do weków) :-)
Co do smaku to masz 300% racji nie ma żadnego porównania z gotowaną
kranówą.
Już 4 lata jadę tylko na wodzie z RO - nawet do gotowania ziemniaków
czy makaronu ją używam.

Pozdrowienia
Moorek

18. Data: 2008-10-10 06:46:28

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 09 Oct 2008 19:44:25 +0200, zil0g napisał(a):
> [...]
> beda zawsze na niekorzysc kuchenek el. Bez wdawania sie w szczegoly
> tech: nie ma nic sprawniejszego od czajnika elekrycznego :)

Ale mowa o kuchence indukcyjnej, tu raczej powierzchnia styku nie ma
znaczenia... Choć zgadzam się, że pewnie i tak czajnik wyjdzie lepiej.
Inna sprawa, że czajnik może być z grzałką tkwiącą w wodzie albo z płaskim
dnem - i przy tych płaskodennych może już nie być tak kolorowo.

> Tak, ale zakladalem tylko porownanie urzadzen el. Pieczenie gazowe
> (pomimo najnizszej sprawnosci) obecnie jest bardziej oplacalne ze
> wzgedu na mniejsza jednostkowa cene energii.

Ale też pomiar jest bardzo mało wiarygodny, bo gazownia może rozrzedzać gaz
i tym samym obniżyć jego kaloryczność...

19. Data: 2008-10-10 07:18:56

Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Możesz wystąpić o badanie kaloryczności gazu, jak masz podejrzenia, że coś
jest nie tak, tylko, że to badanie kosztuje ok. 500-600zł. :-)

20. Data: 2008-10-10 13:33:02

Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

(...)
> Tak, ale zakladalem tylko porownanie urzadzen el. Pieczenie gazowe
> (pomimo najnizszej sprawnosci) obecnie jest bardziej oplacalne ze
> wzgedu na mniejsza jednostkowa cene energii.

a ja piekę na II taryfie w elektrycznym:-)

--=olo=--

Zmywarka
Podkładka/adapter do płyty indukcyjnej ?
SCHECHTEREZADA WAS POCHLONIE
monataż parapetów zewnętrznych
gdzie - krzesło fotel do biurka dla dziecka?