Koszty eksploatacji płyty gazowej a elektrycznej

11. Data: 2005-12-18 12:42:57

Temat: Re: Koszty eksploatacji płyty gazowej a elektrycznej
Od: spp <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

BartekK napisał(a):

> jak wy to robicie? ;/ Ja ponizej 500-800kWh zejsc nie umiem. Kuchenki
> elektrycznej niemam, w zasadzie wszedzie gdzie sie da zarowki
> 'energooszczedne'... Chodzi kilka pctow 24/dobe, kilka 21" crt, lodowka,
> i inne typowe domowe graty niskopradowe.

Mam podobnie, ale na 2 miesiące.;), z kuchenką elektryczną.

--
spp

12. Data: 2005-12-18 13:45:31

Od: p0li <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

O->Dnia 18-12-2005 13:16:16 niejaki BartekK napisał:
> Chodzi kilka pctow 24/dobe, kilka 21" crt

o właśnie sobie odpowiedziałeś jeden pcet+21crt to jest ~0.25 kW *24h *30
dni = 180kWh to pomnóż przez ilość pc-tów + domowe dyrdymałki i już wiesz
dlaczego

--
P0zdrawiam
p0li p0li(at)poczta.onet.pl

13. Data: 2005-12-19 09:09:39

Od: Łagoda <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 'energooszczedne'... Chodzi kilka pctow 24/dobe, kilka 21" crt, lodowka,
> i inne typowe domowe graty niskopradowe.

Chyba "nisko" ;-) prądowe.
--
___________________________________________MAT______
__

14. Data: 2005-12-19 13:49:50

Od: Ormianin <o...@c...epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

13 Dec 2005 20:48:03 +0100, na pl.rec.dom, Adam napisał(a):

> [...]
> Nie mam danych o kaloryczności gazu ani o typowych sprawnościach kuchenek ale
> nawet gdybym miał, i tak teoretyczne obliczenia to jedno a praktyka -- drugie.
> Pytam zatem osoby, które przesiadły się ostatnio z jednego rozwiązania na drugie
> i mogłyby mi ujawnic conieco ze swoich rachunków.
> Wiadomo -- wszystko zależy od szczegółów: od intensywności eksploatacji, od
> rodzaju garnków, od klasy sprzętu itd. Myślę jednak, że uda się wyciągnąć jakieś
> ogólne wnioski mimo braku znajomości tych szczegółów. Z góry dziekuję.

nigdy nie zdecytowalbym sie na ceramiczna, majac gaz, byl juz taki temat
poszukaj w archiwum

15. Data: 2005-12-19 14:01:23

Od: spp <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ormianin napisał(a):

> nigdy nie zdecytowalbym sie na ceramiczna, majac gaz, byl juz taki temat
> poszukaj w archiwum

Mając gaz zdecydowałem się na elektryczną, był już taki temat
poszukaj w archiwum.

NNMSP

--
spp

16. Data: 2005-12-19 23:21:39

Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Remigiusz Babicz" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Co "hę"? Dobrze pisze - róznice w kosztach są niezauważalne. My mamy też
> płytę elektryczną i rachunki za prąd na poziomie 50zł / miesiąc (114 kWh
> chyba).
Jak to robisz? Ja mam kuchenke gazowa, ogrzewanie Co, junkers gazowy (czyli
wszystko co mogloby wiecej ciagnac nie uzywa pradu), nowa lodowke klasy A,
nowa pralke tez klasy A, wszystkie zarowki w domu energooszczedne, telewizor
jeden chodzi niewiele, drugi codziennie kilka godzin plus jeden komputer
caly czas, a drugi troche. A rachunki place ok 150 zl i mam jeszcze ciagle
niedoplaty!!!??? Ja juz nie wiem gdzie ten prad znika... ale rachunki sa
okropne. Co moze byc jeszcze "ukrytym" odbiornikiem?

Pozdrawiam Agnieszka

ps Prywatnie rowniez pozdrawiam- bardzo serdecznie:-) Daaawno Cie nie
"widzialam"

17. Data: 2005-12-19 23:35:37

Od: " 666" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Akwarium :-)
JaC

18. Data: 2005-12-19 23:35:59

Od: BrunoJ <b...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W poprzednim mieszkaniu miałem kuchenkę alektryczną (dokładniej rzecz
> ujmując kuchenkę z płytą ceramiczną i elektrycznym piekarnikiem). Żona
> gotowac i piec lubi, na mieście nie jadaliśmy, mieszkanie użytkowane
> normalnie (świecimy prądem, a nie naftą, telewizor radio i pecet też były w
> użyciu) i rachunki za prąd wychodziły 90 zł/2 mieś. czyli 45zł/mieś czyli po
> obowiązujących stawkach ok 112 kWh zużycia miesięcznie. Mieszkanko 32 m2
Potwierdzam , chocby dlatego ze mieszkam w tym samym budynku o ktorym
Salamon pisal. Moze zuzycie wychodzi mi wieksze, ale dochodzi kilka
pran dziennie (male dzieci) i swiatlolubnosc (czyli rozrzutnosc po
prostu). Nie mniej rachunki rzedu 80zl/mc za prad jako calosc.
Przy jednym dziecku miescilismy sie w 100zl/2mce.
Warto moze dodac ze w calym mieszkaniu jest nowa i nowoczesna
instalacja elektryczna, trojfazowa. Kuchenka z plyta ceramiczna + el.
piekarnik.
Obecnie kombinujac zmiane na dom, jedna z pierwszych modyfikacji
bedzie podciagniecie "sily" do kuchni i wstawienie plyty ceramicznej.
Choc gaz oczywiscie jest.
Koszty to nie wszystko, dochodzi jeszcze komfort uzytkowania, i
czystosc w kuchni (odmalowywanie zakopconych scian tez kosztuje ;-)

--
Pozdrowienia,
BrunoJ

19. Data: 2005-12-19 23:49:25

Od: "ania" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kropelka"

> [...]
> niedoplaty!!!??? Ja juz nie wiem gdzie ten prad znika... ale rachunki sa
> okropne. Co moze byc jeszcze "ukrytym" odbiornikiem?

pociesze cie - ja place 250:-)
mam podobnie, ale tv mam jedno male i chodzi moze czasem ze 2 godziny
dziennie, jeden komp non-stop, drugi sporadycznie, glownie swieci sie jedna
zarowka 40w w calym domu - lepiej ci?:-)
aha - zapomnialam - mam wlaczniki swiatel podswietlane:-)

--
ania ----------------------------
www.aem.pl GG: 1145538

20. Data: 2005-12-20 06:33:07

Od: spp <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

BrunoJ napisał(a):

> Koszty to nie wszystko, dochodzi jeszcze komfort uzytkowania, i
> czystosc w kuchni (odmalowywanie zakopconych scian tez kosztuje ;-)

Szczerze mówiąc nie rozumiem tych okopconych ścian .
Przy normalnie eksploatowanej kuchence gazowej ten efekt nie
występuje, poza przypadkami całkowitego spalenia zawartości garnka,
co przy elektrycznej też się może zdarzyć :)
Największym problemem są drobiny tłuszczu, które w sposób naturalny
porywane są przez gotującą się wodę i padają w mniejszej lub
większej odległości od kuchenki, ale w przypadku płyty ceramicznej o
wiele bardziej są widoczne niż na tradycyjnych kuchenkach gazowych. :)

--
spp

jaką kupić pralkę.
lodowka nie chlodzi
drgania podłogi w kamienicy
kupno lodówki, wybór sprzedawcy, opinia o sklepie inetowym - BARDZO PROSZĘ o wypowiedzi!
głośnik z rur kanalizacyjnych/co - pomocy