Kotły dwufunkcyjne

1. Data: 2005-08-30 14:20:32

Temat: Kotły dwufunkcyjne
Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Muszę wybrać kocioł CO/CWU. Dwufunkcyjny (mało miejsca). Domek 100m, łazienka,
oddzielne WC z umywalką, kuchnia ze zmywarką. Bardzo proszę o opinie
posiadaczy: czy zwykły 23kW Junkers Euroline wystarcza, czy też np. odczuwalne
jest pod prysznicem odkręcenie wody w kuchni? I jak odczywalne: nagle chłodna
woda, czy też po prosu słabsze ciśnienie? Denerwujące czy drobiazg?

Wszędzie polecają nowe rozwiązania typu kocioł dwufunkcyjny z małym
zasobnikiem 20-40l typu Vaillant Aqua Plus, lub Junkers AcuHit. Ale czy warto?
Są zauważalnie droższe.

W archiwum nic konkretnego.
Dzięki z góry i pozdrawiam.
Piotr

2. Data: 2005-08-31 06:49:46

Temat: Re: Kotły dwufunkcyjne
Od: Another <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 30 Aug 2005 16:20:32 +0200, Piotr napisał(a):

> [...]
> zasobnikiem 20-40l typu Vaillant Aqua Plus, lub Junkers AcuHit. Ale czy warto?

Witam,
doradzić to nie doradzę, ale mogę przestrzec. 2 lata temu kupiłem piec
dwufunkcyjny Buderusa Logamax. Unikać jak ognia. Funkcjonalność centralnego
ogrzewania jest w porządku, ale podgrzewanie ciepłej wody to jakaś totalna
porażka. Piec nie trzyma zadanej temperatury wody, jakbym nie ustawił
temperatury to woda jest zawsze za gorąca. Poza tym ma denerwującą
przypadłość - jak zakręcasz ciepłą wodę, to ten drań chłodzi sobie
nagrzewnicę i jak za moment odkręcisz ciepłą wodę ponownie, to przez
kilkanaście sekund leci lodowata, zanim się od nowa nagrzewnica nie
nagrzeje. Przy pracach w kuchni jest to bardzo denerwujące, bo często
odkręca się wodę na krótko.
I jeszcze jedno - jak używasz ciepłej wody, to centralne ogrzewanie nie
działa. Przy ostrych mrozach i sporej rodzinie biorącej kąpiel po kolei, w
domu potrafi się znacznie ochłodzić.

To chyba tyle.
Another

3. Data: 2005-09-02 09:46:12

Od: "Aki" <a...@W...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Wszędzie polecają nowe rozwiązania typu kocioł dwufunkcyjny z małym
> zasobnikiem 20-40l typu Vaillant Aqua Plus, lub Junkers AcuHit. Ale czy

Witam!

Ja ostatnio jestem po montazu takiego kotla. Wybralem włoska Berette.
Radze Ci bierz z zasobnikiem. Moj kociol jest wiszacy na scianie z wew.
zasobnikiem na 60 l.
Parametry wody OK, jak poustawiasz tak masz, jak z ogrzewaniem to sie
dopiero okaze w zimie.
Jednak jak sie kros kapie na 2 pietrze a odkreci sie wode ponizej to jednak
spadek cisnienia jest znaczny, jednak tylko spada cisnienie, woda ma dalej
taka sama temp. , no chyba ze sie wyczerpie caly zapas z zasobnika to wtedy
trzeba odczekać chwile.
Moim zdaniem lepiej troche doplacic niz potem sie denerwowac, ze nie mozna
sie wykapac spokojnie!

Pozdrawiam!

Arek

4. Data: 2005-09-12 13:11:11

Od: "rpm" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

zdecydowanie weź coś z zasobnikiem choćby małym. Ja miałem dwa kotły
2-funkcyjne z cwu w przepływie i naprawdę nie jest to dobre rozwiązanie.
Pieniądze, które ew. zaoszczędzisz kupując bez zasobnika wydasz potem na
puszczanie zimnej wody żeby leciała ciepła.

Robert

5. Data: 2005-09-13 20:33:01

Od: "Paweł Pracki" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr <p...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
>
> Wszędzie polecają nowe rozwiązania typu kocioł dwufunkcyjny z małym
> zasobnikiem 20-40l typu Vaillant Aqua Plus, lub Junkers AcuHit. Ale czy

Witam
Parę lat temu miałem ten sam problem co wybrać.
Wybrałem Junkers-Bosh kocioł nazywa się chyba Cerastar 18KW do ogrzania 140
m2 i jestem bardzo zadowolony. Niestety nie posłuchałem dobrych rad i nie
wybrałem systemu z zasobnikiem CWU a to jest rozwiązanie bodaj najbardziej
energooszczędne.Na ciepłą wodę mam niestety osobną termę. Warto odżałować
trochę miejsca na zasobnik stojący lub wiszący. Zazwyczaj w instalacji CWU
montuje się pompkę cyrkulacyjną i ciepła woda jest od razu po odkręceniu
kurka.
Odżałowałem też kilkaset złotych na automatykę pogodową (czujnik zewnętrzny
temperatury plus sterownik w pokoju) i jest to bardzo dobre rozwiązanie -
nawet przy dużych zmianach temperatur na zewnątrz w domu jest stała
temperatura, ponadto piec można programować w cyklu tygodniowym np. podczas
nieobecności w ciągu dnia czy w nocy znacznie ograniczyc grzanie i zużycie
gazu.
Co do marki Jukers Bosch to mój piec działa bez zarzutu od 5 lat.
Według zasłyszanej opinii fachowca ponoć najrzadziej psują się Vaillanty.

Pozdrowienia

6. Data: 2005-09-22 06:40:33

Od: p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
Chyba weźmiemy Vaillanta z zasobnikiem wewn.

Pozdrawiam
Piotr

Hipoteka
kuchnia - czyszczenie